Eskilstuna 2012
Hej!
Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!
Hej!
Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!
Jo vi har varit på konsultation men vill ha ett möte till då det inte blev den tårtan som det var tänkt från början och vill prata igen om hur utseendet ska se ut. Smaken är jag mkt nöjd med ska ha: mördegsbotten, chokladmouse, tårtbotten, jordgubbsmouse med jordgubbsbitar i och sen tårtbotten längst upp. Som dekoration vill jag ha vit choklad "stängsel" runt om och sen marsipan på toppen med lila blommor. Sen vill jag ha så dom gör vårt brudpar på toppen så dom liknar oss i lite cartoon stil typ. hehe
hon tar typ 1500kr för brudbuketten, 300kr för tärnbuketterna, 80kr för corsage, 300kr för dekorationskransarna, våra näbbar ska ha smala midsommarkransar och det är 150kr och sen ville jag ha blomblad som gäster ska kastas och som vår dotter ska strö innan vi går in. så strax under 5000kr går alla blommor på.
helium ska vi ta från teknikmagasinet 300kr för en tub, ballonger från ebay.
på vingåker har dom bara märkes kostymer sen ska vi även ha väst och cravat som jag bestället från ebay. Tycker det blir tillräckligt festligt och sen kan kostymen användas vid senare tillfällen också.
av min frisör har jag fått låna 90 lakan som vi ska ha som stolsöverdrag.
vi får vara i lokalen hur sent som helst, vi får nyckel och låser efter oss. Om du vill ha mitt festhäfte kan du få det. Har även andra som du kan ta inspiration ifrån om du vill, ge mig bara din mail.
vi tog allt från tyskland även vin. Dock inte Asti som vi ska ha som mousserande för det är billigare på systemet.
tror jag svarat på allt nu. hehe
Ungefär så här ska min bukett se ut förresten:
har inte kollat så mycket på min klänning sen jag fick den, ska gå igenom den med min tärna sen som ska hjälpa mig att t.ex. sy upp min dotters klänning.
hoppas den här länken funkar bättre: http://www.ebay.com/itm/260779968494?var=560029341463&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_2766wt_1145
jätte fin bukett.
då behöver du inte leta efter nått blått iaf om du skulle ha allt enligt ramsan.
Hej!
Då är det ungefär samma pris på blommor som vi har fått. Min bukett ska gå på ca 1000-1500. Beroende på hur säsongen är för vissa blommor. De där "andra vita blommor som inte är rosor, som jag inte minns vad de heter just nu" kan tydligen vara ganska dyra (20-70:-/st!) om det varit en dålig säsong och detsamma med blåa blommor, priset varierar mellan 10-30:-/st beroende på säsongen. Blåa blommor, ska jag ju ha, men de vita ska jag kanske byta ut, om de bli väldigt dyra i år.
Av din frisör? Är det någon du känner?
mail: lexii.88@gmail.com
Såg att du nämnde transport på bloggen. Är det för gästerna då eller för er? Har ni hyrt något eller hur ska ni lösa det?
Och var ska ni tillbringa bröllopsnatten förresten?
Oj, här har det hänt lite - vad kul Jättefina buketter tjejer! Letar själv runt som en tok för att hitta "min" bukett.
Känner att jag inte riktigt har koll på vad som är kvar att göras, har ni stenkoll på allt?
BlåAugusti - nu har du fått mail. hoppas det ger lite inspiration. Säg gärna vad du tycker, är ju inte helt klar på några personer i deras personbekrivningarna, men annars så. Vårat häfte är det som heter festhäfte.doc
Ja min frisör är min sambos BMs fru, gått till henne i några år och senaste halvåret har vi haft en hårplan hehe och vi ska göra provuppsättningen nu i maj och ha den här frisyren som inspiration:
Efter vigseln som sker kl.15.00 så kommer mellan 16.00 - 17.00 åka i limousine!!
Bokat en vit limo genom malarlimo.se kostar 1700:- för bröllopspaketet.
Vi kommer åka jag och m2b, hans BM och hans fru (min frisör då) och mina tärnor och fotografen.
Vi kommer åka ner till mälarbaden och ta lite bilder för det var där vi blev tillsammans midsommaraftons morgon 2001 och även där vi förlovade oss midsommarafton 2007. Båda gångerna var midsommarafton den 22 juni och det är nu därför vi gifter oss denna midsommarafton då vill göra det på vårt datum och har väntat på detta sen 2007.
Gästerna får gå, det är ju bara kungsgatan fram så det ska dom nog klara av på 1 timme. hehe
Jag känner så här när det kommer till bröllopsnatten att jag kommer vara rätt dragen, vi kommer nog komma i sängs vid 3-4 på natten då jag inte vill åka någe tidigt från en fest som jag lagt väldigt mycket pengar på, vill dessutom inte lägga ytterligare pengar på ett hotellrum som vi knappt kommer vara i. Så vi kommer sova hemma. Vill inte heller stiga upp tidigt morgonen därpå för att checka ut utan vill sova sova sova. hehe Vi kommer i ärlighetens namn nog inte ens försöka oss på någe sex på bröllopsnatten, tycker ändå det är rätt värdelöst med fyllesex. :-P
Vilken fin festhäfte ni hade!
Men jag inte riktigt säker på hur den ska vikas - tycker vissa grejer hamnar lite "fel" (t.ex. jsälva meny-ordet, tycker det skulle vara bättre om den var på samma sida som själva menyn, men det kanske den är, eller så går det kanske inte), men det kanske bara blev så för mig. Och bordsplaceringen för mig är avklippt och ligger på någt konstigt sätt långt ut till vänster på näst sista sidan.
Vi har typ 100 m till lokalen från kyrkan, så det skulle kännas fel att boka limousine för det! Dessutom så tror jag att jag skulle föredra något med hästar, men nu tror jag att det får vara. Har inte riktigt bestämt mig...
Vi kommer nog sova på hotell, även om vi tänkte åka sent från festen, men vi båda är ganska kvällspigga och så ska vi ha frukost med presentöppning med alla dagen efter kl. 12-13, så vi måste ändå upp "relativt" tidigt.
Det här är min frisyr inspiration, fast jag vill ha lugg till, för det har jag annars till vardags, så det kommer i slutändan bli nåt mer likt den andra bilden. Ska åka runt och prata med lite olika frisörer den 5 maj (kommer till E-stuna den helgen), har ju som jag skrivit tidigare inte så bra erfarenheter från frisörer (särskilt uppsättningar), så jag brukar inte besöka de så ofta. (1 gång per år typ, motvilligt... trots att jag har lugg - den får vänner ta hand om :P)
Sagoprincessa: Har inte alls stenkoll på allt! Yrar runt som en höna ibland. Just nu är jag inne på att ha panik över vilka smycken jag ska ha! Jag har en bild i huvudet, men hittar inget sånt. Och nu har jag börjat tveka över om "min idé" kommer passa till klänningen!
Vi har iaf bokat allt till bröllopsresan igår!!!! Ok, nu övedrev jag lite, måste faktiskt hitta hotell i NY, vi kan inte enas om en! (eller snarare vilken del av stan vi ska bo på) Men allt annat är klart!
Sen har jag panik över underkläderna! Vill ha någon fin korsett, som håller in, men den enda jag hittade fanns inte i min storlek, inte ens att beställa! Och jag vill inte beställa från internet, för vill gärna testa innan, så det sitter och håller in som jag vill. (har storlek 36/38, men är ganska svullen just nu, för jag går på lite mediciner, hoppas att det är över till bröllopet, men om inte, så vill jag gärna se lite mindre ut än jag gör just nu - lite mer som mig normalt! Har inte kunnat träna heller, så det gör ju också sitt!)
Hittade min inspirationsbukett här: www.blomsterstudion.se/kategori.php
Finns kanske något för dig där också. :)
Kolla här också, buketter av de som haft disney som tema: www.disboards.com/showthread.php
Den här tycker jag skulle passa dig. Mest "Disney" på nåt sätt - tror det är de där vita små blommorna med pärlor som gör det! Men den är nog inte billig!
Jag vågar inte ens titta på olika checklistor!
Jag har inga skor heller! Och eftersom vi ändå ska ha "2 och halv" dags bröllop (har gäster från utomlands, så har bokat hela Hållsta Konferens Hotell för övernattning för 2 nätter) så är det massa som måste planeras och samkoordineras! Lunch, transport, aktiviteter dagen efter............... Men eftersom massa saker, måste "gå ihop" så blir det lite så att man tvekar med att boka vissa saker innan man är helt säker på andra! Puff, puff...
Vi har inte ens kommit till ringarna än! Vi är stressade!