• BlåAugustibröllop

Eskilstuna 2012

Hej!

Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
    Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!

• Svar på tråden Eskilstuna 2012
  • BlåAugustibröllop

Ah, då förstår jag varför ni valde den kyrkan.

Berätta gärna mer om hur ni hade tänkt dekorera! Jätte nyfiken!

Vi har också lite fjärilar i vår tema - hade en "3d" blå fjäril på inbjudningskorten. Ska förmodligen ha fjärillar på glasen som placeringskort. Får se om man får in de någonstans mer. Köpte en stans för inbjudningskorten. Man får jätte fina fjärillar i den, vill gärna använda de lite överallt!

• BlåAugustibröllop

Har ingen aning hur man lägger in bilder, så nu verkar det som att jag postat 2 tomma inlägg!

• sagoprinsessa

För mig är det bara att trycka på "ladda upp bild", leta upp den rätta i datorn och så kommer den upp i mitt inlägg och sedan kan jag tryck på posta.

• BlåAugustibröllop

Det jag skrev, tillsammans med en bild var iaf:

Ah, då förstår jag varför ni har valt den kyrkan!

Berätta mer om hur ni ska dekorera! Jätte nyfiken!

Vi ska också ha lite fjärilar i våra dekorationer - hade en blå "3d" fjäril på inbjudningskorten. Ska nog ha fjärilar på glaset som placeringskort. Hade köpt en stans som man får jätte fina fjärilar med. Tänkte lägga upp en bild på fjärillarna, men vet inte hur tydligen! :P

Vi ska ha en fotograf, vi letade en professionell en först, men till slut blev en avlägsen släkting till min mammas man. Hon hyr in sig i en studio och ska starta upp eget. Hon har provfotat oss ute vid kyrkan/lokalen och vi var jättenöjda!

Vi ska ha blommor och buketten från Danielssons blommor. Även fast det ser ut som att tiden har stått stilla i deras lokal (vilket är iofs lite charmigt) så verkar de veta vad de gör. Man ska inte låta sig luras av att de har få snittblommor inne. När vi kom in först och började titta runt så trodde jag aldrig att vi skulle få sån hjälp som vi fick.
    T.ex. Jag var nyfiken över vad man får när man betalar för t.ex. 1 riddarsporre. Jag menar 1 ros är ju enkelt - man vet precis vad man får, medans vissa andra blommor är mer svårdefinerade. Han hämtade några blåa blommor från någonstans bara för att visa till mig. Han stod och pratade med oss i över en halvtimme och lät mig skriva upp namn på en del blåa blommor som kan passa till bordsdekorationer.
    Dessutom så är gör han inte som vissa andra och vill ha betalt nu, när de flesta blommor är dyrare. Han berättade att priserna kommer gå ner till sommaren (i jämförelse med när vi var där, vilket var långfredagen), och man behöver inte beställa förrän 3-4 veckor innan egentligen.
    Den hjälpen som vi fick där, skulle säkert vissa andra ta betalt för som konsultation.

Men, kan säga att ska man vända sig dit så bör man ha en ganska klar bild i huvudet på vad man vill ha, eller att man tar med sig massa egna bilder dit. Deras "idepärm" har förmodligen inte blivit uppdaterat på åratal! Jag hade 3 bilder på olika buketter och han sa vad var nackdelar och fördelar med vissa av blommorna och hur priset skiljde sig mellan buketterna och varför.

Tårtan ska inte vara helt blå, utan det ska vara blåa band, blåa blommor och blåa fjärilar i marsipan som dekoration över hela tårtan. Vi ska också ha den från Amarant i Torshälla, Hans Styrlander som är konditorn (vet inte om de har flera). Han är iaf enormt engagerad och framstår som väldigt kunnig på det han gör!

Berätta gärna mer om hur ni ska ha det!
    Vad åker ni från kyrkan till lokalen? Vi har ju så att lokalen ligger 100-200 meter från kyrkan(ska vara i näshulta kommunhus), men eftersom en i min m2b släkt har en benvitt cadillac så hade det varit roligt att faktiskt åka den.

• BlåAugustibröllop

Ah, nu har jag fått det att funka, tror jag! Ungefär så ska tårtan se ut, fast i safirblått (navy-blue/mörkblått) och med en hel del fjärilar också.

• BlåAugustibröllop

Här är några utstansade fjärilar.
  • sagoprinsessa

Vi tänkte dela upp borden i olika teman, typ Snövit, Grodkungen, Askungen Skönheten och Odjuret och så vidare och dekorera utifrån sagan, dvs för Skonheten och Odjuret tillexempel så ska vi ha en stor glaskupa med ros i och så vidare Glad Från taket hade vi tänkt hänga ner fjärilar och så, har dock inte bestämt om vi ska försöka täcka väggarna eller inte.
    Synd att bilderna inte ville som du ville, hade gärna sett Glad 
    Skönt att ha klart med fotograf, det var ett av våra svåraste val, tror att det är bland det som kommer vara viktigast för en efteråt, det är ju bilderna man har kvar.
    Verkar jättebra med blommorna Glad Har varit där, min mamma känner de som har det (eller henne, tror hennes man dog för inte allt för många år sedan Obestämd) men de verkar ju hur bra som helst Solig
    Då har vi samma konditor Glad Tycker också att han verkade bra, dock lite långsam på att svara på mejl Tungan ute
    Förhoppningsvis åker vi en bubbla, älskar dem. Har eventuellt en vi ska få låna, annars vet jag inte riktigt. Annnons på blocket eller nått Flört

• sagoprinsessa

Han inte se bilderna innan jag skickade. Jättefint! Gillade verkligen tårtan, dekorerad utan att det blir för mycket Skrattande

• BlåAugustibröllop

Har lyckats lägga ut bilderna nu! Skrattande
    Vi har också funderat på att ha fjärillar från taket, men verkar vara vädigt mycket piller.

bridalcookie.com/weddingtobe/butterfly-wedding-theme/  - titta på tredje bilden
    www.preownedweddingdresses.com/blog/tag/wedding-mobile

Konditorn är ganska stressad, han sa det sjäv att från början på april tills slutet på augusti så får han knappt nån sömn ibland! Vi träffade han första gången i februari eller januari (minns inte riktigt nu) - då var han hur lugn och trevlig som helst!

Vi bor i Umeå förresten (vet inte om det har blivit nämnt här), så vi får ha lite framförhållning!

Ska ni ha stolsöverdrag, dukar, löpare?
    Intressant idé att dekorera varje bord annorlunda! Det kommer bog bli väldigt fint! Hur ska honnörsbordet dekoreras, eller efter vilket tema? Ska ni ha massa Disney musik i bakgrunden förresten?
    Jag önskar att vi fick in lite mer Disney i vår bröllop, även min m2b älskar vissa låtar, men jag tror inte att det riktigt finns utrymme för det.

Svar på tråden Eskilstuna 2012