Eskilstuna 2012
Hej!
Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!
Hej!
Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!
Hur involverad i planeringen har din sambo varit i bröllopsplaneringen? Vilka grejer har han velat bestämma helt över? (om det finns nåt sånt)
Haha, vad söt Tror nog inte att ni behöver oroa er för det, och om det är så så har ni gott om tid att skicka in en ny
Han har varit med och bestämt temat, färgen på buketten, att det bara blir efterrätter och... sin ring, kostym och vilka som är marskalkar. Det är nog slut där. Sen har han varit med och gjort korten och så men inte varit med och bestämt mer. Vilket inte beror på att jag är en bitch som kör över honom utan att han bara bryr sig om att han blir gift med mig och att vi har något efteråt för våra släkter Hur involverad är din sambo?
Det går i perioder.
I vissa perioder vill han inte höra någonting om planeringen, så länge jag säger ja, så får du göra som du vill säger han.
I vissa perioder så frågar han plötsligt massa, kommer med förslag och vill höra vad jag har bestämt, hur långt vi kommit i planeringen och vad som är kvar. (Igår så ville han plötsligt diskutera vilken servettvikning vi ska ha - han hade tydligen googlat, hittat nån bild och hade lite åsikter... var tvungen att "slå ner" han genom att säga att vi har ju faktiskt inte bestämt om förrätten ska stå framme när gästerna kommer in - och då kan vi inte ha en stående servettvikning!) Vi ska ha förrätt, men till huvudrätt ska vi ha buffé och eftersom det krävs mindre serveringspersonal till buffé så vet vi inte riktigt hur vi ska göra med förrätten.
Sen var det likadant med tårtan, han hittade en bild med "glansiga" band på varje lager som han tyckte om - då var det kört - vi skulle ha en "tårta-på-tårta" modell och med band runt varje "tårta". Vi har dock ganska lika smak, så jag tyckte om den idén också (även om jag är orolig över hur man ska skära den). Jag fick ju min vilja genom också - vi ska inte bara ha band, utan även blommor, rosor och fjärillar på tårtan!
Sen oberoende i vilken period han är i så hjälper han till - men jag får dela ut uppdrag till han. Typ, ring dit och kolla upp det; gör det; glöm inte att imorgon ska vi åka köpa det...
Känns som att man får hålla koll på ganska mycket, men män är ju som de är!
Han har gett sig nu, men förut var han på och tjata konstant om klänningen. Nu har han insett att jag inte kommer visa honom en bild eller berätta hur den ser ut!
Vad roligt att han, i alla fall i perioder, är engagerad Haha, känner igen det där med att ge uppdrag till mannen, det gör jag också
Finns det inga fler som gifter sig i år i Eskilstuna?
Eller kanske i närheten?
Jag menar bara "vår helg" så är ju både 14:00 och 16:00 tiderna bokade på lördag i vår kyrka!
Och jag vet att Husby-Rekarne lokalen är i princip fullbokad för sommaren!
Ge er till känna nu!
*räcker upp en hand*
Vi gifter oss i stadshuset på midsommarafton och har festen i Majas matsal vid Assa typ.
Hur långt har ni kommit i planeringen? Vad har ni kvar att göra? Ska ni hålla det enkelt, eller ska ni dekorera lokalen?
Ska du ha klänning och allt(blommor, slöja...) trots att ni gifter er i stadshuset?
Sökte på Majas matsal, det är ju någon sorts krog/restaurang. Då tar ni maten därifrån?
Såg att du hade en blogg, så har börjat läsa lite där. :)