Eskilstuna 2012
Hej!
Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!
Hej!
Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!
Gud, låter som att du haft en jättehärlig möhippa! Låter som en späckad dag med bara massa roliga saker! Vad kul att dina kompisar verkligen tänkt till, låter som en dag utöver det vanliga Det kanske var dig jag såg vid guldskytten strax innan tio? Var ett gäng tjejer som såg ut som en möhippa, en tjej hade rosa tiara
Har varit lite frånvarande - men haft en del att göra.
Vilken rolig dag! Roligt att höra efter alla skräckhistorier om dåliga möhippor som man har läst här på BT!
Hur går det gör er alla?
Det börjar ju närma sig för många!
Hur blev det med att få tag på konditorn sagoprincessa - hur blir tårtan nu i slutändan?
Och passade skorna?
Jag brottas med gästerna och oförmågan att säga ja eller nej! Hur långt innan skickade ni ut inbjudningarna och vilket OSA datum satte ni? Svarade alla inom den tiden? Vår OSA datum går ut nu på fredag - och vi har fått några svar, men vi har även fått följande svar "Ni måste väl fatta att ni inte kan sätta ett stoppdatum så där" "Vi ska prata ihop oss i helgen ni får svar i mitten på nästan vecka (alltså efter OSA)" "Ah, just ja, ska fråga om jag kan ta ledigt (sas igår!)" Har vi satt ett för tidigt datum? Jag kan ju tänka mig förlänga för de som inte vet/fått besked från jobbet, men när man inte frågar förrän sista veckan när man haft inbjudan i 1,5 månad!
Så får höra hur det har funkar för er? Har det blivit några ändringar i antalet sista veckorna, för de som är inne på slutspurten och vad var anledningarna då i sånt fall.
Konditorn fick vi tillslut, efter mycket om och men, tag på och har haft ett til möte med där allt är bokat och klart Ska ha min möhippa på fredag så är mycket spänd över vad mina söta små tjejkompisar har kokat ihop för mig
I övrigt så är det mesta kirrat, inget kvar att göra som jag kan göra nu, bara saker som ska fixas sista dagarna som naglar, provsmink och så vidare (ska till Grekland nästa vecka så känns meningslöst att göra provsminkning när jag kommer vara så mycket brunare på bröllopsdagen). Skulle väl vara att prova chokladfontänerna, men det är ett lyxproblem
Skorna blev aningen små, men de känns inte för små och klänningen täcker ju så det är inget som syns.
Vi körde väldigt enklet, de som inte har osat väljer att inte komma. Skrev även i inbjudan att om vi inte fått osa innan sista datumet så tolkar vi det som att de inte kommer, skulle aldrig orka ringa runt. Vi hade osa typ två månader innan bröllpet och alla osade, även om nästan alla gjorde det de två sista dagarna. Självklart behöver ni inte vara lika hårda, men själv skulle jag slita mitt hår om gäster höll på så. Men ni kan ju trycka på att ni verkligen behöver veta och att ni inte kan vänta hur länge som helst med att hålla platser.
Jag sliter mitt hår!
Nää, men jag tänkte att nästan 2 månader innan var kanske att kräva för mycket, men jag tycker ändå inte det, Var tvungen att höra med någon!
Jag vet att många brukar vara svara de där sista dagarna innan OSA och det är vad hoppas på att många kommer göra, men vi har ju fått höra från vissa redan att de inte kommer svara innan vår OSA datum. (personer som står nära, som man pratar ändå med i telefon och det är klart man kommer in bröllopstemat när man pratar....)
Reagerade som sagt tidigare mest på kommentaren som min blivande fick: "Ni måste väl fatta att ni inte kan sätta ett stoppdatum så där!"
Jag är bara så himla glad att vi satte tidigare datum än vi tänkt oss! Samtidigt så blev det ju senare än det var tänkt, hade tänkt sätta den 5 juni till att börja med (precis 2 månader innan), men min m2b tyckte att vi kunde ge de lite extra tid. Inte för att de verkar uppskatta det! Hade vi satt 5, hade vi kanske fått alla svar till 15! Jag önskar vi hade kommit på att skriva som ni skrev! Det är nog den första saken jag ångrar än så länge...
Men, men...
Vad kul att skorna inte känns små iaf, annars brukar det ju gå bra att skicka tillbaka och byta storlek. Kanske blir lite stressigt nu....
Roligt att jag inte ensam om att åka utomlands innan bröllopet. Ska iväg till Turkiet med mamma och hennes man och barn i 1 vecka i början på juli. Tycker att man alltid ser bättre ut när man är lite brun.
Ska du iväg med din m2b eller med några andra?
Tror att vissa upplevde det som lite otrevligt att vi skrev så, men hade inte orkat "jaga" människor som svarar sent, och jag har några i min släkt som alltid svarar sent. Ni får väl helt enklet säga till de som inte svarat att osa tiden har gått ut och att det därför är väldigt viktigt att ni får in deras svar så fort som möjligt och hoppas att folk har lite vett innanför pannbenet.
Kör på skorna som de är, blir lite stressigt annars Gud vad kul, Turkiet är ju riktigt fint
Åker med min m2b's mamma och syster, min m2b kunde inte få ledigt, men det blir nog kul ändå
Är bara rädd att jag ska flagna massa till bröllopet, men håller tummarna för att så inte blir fallet.
Jag och min mamma tänkte gå till det där turkiska bastu/badet - där de skrubbar bort all gammal hud. Sen ska vi se till att smörja oss ordentligt med solskydd första dagarna! Du kanske kan fixa eget bastu med scrub - risken att man flagnar är mycket mindre då, sägs det.
Jo, kan tänka mig att vissa inte uppskattade att man skrev så. Vissa uppskattar ju inte att man säger det till de lite snällt... men de fattar ju inte hel när man hintar. Vi får se, sista OSA är imorgon - vet inte riktigt hur vi tänkte när vi satte datumet. *doh* Min m2b bror tar studenten och jag fyller år imorgon. (och vi skrev antingen via mail eller telefon)
Grekland är ju också väldigt fint! Vart ska ni? Jag har bara varit på Rhodos, vilket inte räknas som "riktig Grekland" enligt många. Jag vet faktiskt inte vart i Turkiet vi ska, får ta reda på det. Jag tackade ju bara ja, när jag blev erbjuden en resa.
Min m2b kunde inte heller, men jag tror att vi båda kommer ha det roligt utan de.
Nu ska jag till tandläkaren!
Sagoprincessa - hur blev din möhippa? För det var väl i fredags?
Möhippan blev awsome! Picknick, lekar, uppdrag, mat på papas tapas och utgång på kvällen så jag är asnöjd
Då måste jag leta efter någon skrubb i morgon på stan! Har varit i Småland i helgen så har inte tänkt så mycket alls För flagna vill man ju verkligen inte! Vi ska till Zakynthos (stavnigen är nog fel). Har aldrig varit i Grekland förut men är inte så kräsen så det ska nog lösa sig
Har du mycket kvar inför bröllopet att ordna nu? Gick det bra hos tandläkaren?
Låter som en underbar dag! Verkar ha blivit en väldigt lyckad möhippa!
Det gick jätte bra hos tandläkaren - ville få det avklarat innan bröllopsresan. Inte kul att behöva leta efter en tandläkare då för att man fick ont i tanden. Och tandvärk är dessutom det värsta som finns! Så nu vet jag att det är ingen risk för sånt - dessutom så är det "skönt" (det är ju inte skönt när de gör det, men man får ju lite vitare tänder och munnen känns mycket renare efteråt) att ta bort tandsten och få tänderna polerade.
Jag vet faktiskt inte om jag har mycket kvar inför bröllopet.... Ena dagen känns som att det finns ingenting kvar att fixa, andra dagen som att ingenting kommer bli klart i tid... Men det här är vad som är kvar, ifall jag inte glömt nåt - då får ni gärna säga till.
Har modifierat smaken på tårtan nu igen, så ska få en ny provsmakningsbit den 29 juni.
Sedan måste vi bestämma och boka någon helg så min m2b kan komma ner till eskilstuna och prova kläder, och då ska man helst ha bokat tid med prästen samma helg. För min m2b har tänkt komma ner bara en gång till innan bröllopet och det är de två saker som vi behöver hinna med då.
Har inte fått min slöja. Om den inte blir bra så behöver jag hitta en ny.
Ska till någon dansbutik och köpa skor - hade tänkt gå till en fysisk butik så jag kan prova mig fram.
Ska hitta underkläder.
Ska stärka servetter och stryka lite andra tyger.
Ska planera klart vilka utflykter vi ska på och vad vi ska besöka på bröllopsresan. Ska boka en del av de också.
Ska återkomma till catering och komma överens om allt.
Ska fixa serveringsfat, champangneglas, avec-glas och ölglas. Ska titta på olika ställen man kan hyra...
Väntar på att vissa inblandade personer ska återkomma med svar på lite frågor jag mailat.
Ska lära oss dansa bröllopsvalsen till den låten vi valt.... Vilket är ett projekt i sig, för den är tydligen "lite" för snabb... Få se hur det går! Annars får vi byta låt. Hittils slutar det bara med att jag blir jättesnurrig, för vi är inte jätteduktiga på att byta riktning för rotationen...
Väntar på att folk ska OSA...
Skriva vigselprogrammet, skriva ut vigselprogrammet, sy ihop vigselprogrammet.
Skriva festprogrammet, skriva ut och sy ihop.
Beställa stämpel med vår monogram.
Ev så skulle vi stämpla på servetter med tygfärg.
Ev så skulle vi stämpla på champagneglasen ifall vi väljer att köpa ikeas - champagneglas, istället för att hyra.
Så köpa tygstämpelfärg och glasstämpelfärg.
Hitta och boka frisör!!!! Panik!!!
Hitta och boka make-up!!! Panik!!!!
Har jag glömt nåt...