• BlåAugustibröllop

Eskilstuna 2012

Hej!

Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
    Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!

• Svar på tråden Eskilstuna 2012
  • tessank

Nää men vi ska gifta oss nästa sommar 2013
    Kan vara kul att bolla lite ideer iaf, känner att jag redan håller på att bli tokig på alla som ska fixas och bokas och planeras.
    fast kul är det:)

Hur och när ska ni gifta er? 

• BlåAugustibröllop

Näshulta kyrka i augusti.
    Ni då?
    Var ska ni ha middagen?
    Ja, jag märker att sista halvåret bara försvann! Som tur är så ska vi gifta oss på en söndag (!) så vi kan vara lite sent ute, utan att allt är fullbokat.

• juni brud

jag gifter mig också i eskilstuna i år. jag gifter mig i juni.

• BlåAugustibröllop

Vad roligt att jag äntligen fick napp!
    Har försökt "fiska upp" lite Eskilstuna brudar förut, men det har inte gått så bra!
    Berätta allt! :)
    Var ska ni vara? Vem har ni bokat för olika saker? Vi bor i Umeå, men har gäster från utomlands och många släktingar från min m2b sida bor i de trakterna, så vi har varit tidiga med vissa saker. (och sena med vissa)
    Jag tycker catering är svårast!

• BlåAugustibröllop

Jag kommer förmodligen vara ledig i juni och dessutom vara i Eskilstuna hos min mamma, så jag ställer gärna upp och hjälper till med dukning, smyckning, städning m.m.
    Har inte varit på en enda bröllop, så hoppas på att få lite bättre insyn och koll på vad funkar och inte funkar.

• sagoprinsessa

Vi ska vara i Öja kyrka och gifter oss 30 juni. Är så glad att det äntligen börjar närma sig! Vi ska inte ha någon middag utan tårta och massa efterätter istället, kändes mer oss helt enklet, och det har vi i Lista församlingshem. Inte världens hippaste ställe men hej, det löser sig nog fint tror jag Flört Är det jobbigt att planera från Umeå? Vi bor just nu i Örebro för att jag pluggar och tycker att det är lite jobbigt att inte bara kunna bestämma träff med präst och andra hur som helst, hur är det då att planera från Umeå? Har ni något tema? Solig
    Och, av ren nyfikenhet ni behöver absolut inte svara om ni inte vill, hur gamla är ni? Glad

• BlåAugustibröllop

Jag är 24, han 25. Ni då?
    Varför inte ta Lista kyrkaom ni ska vara i deras församlingshem? Den är ju jättefin!
    Lista församlingshem är jättesöt utanpå, men inuti är den ju lite "svårdekorerad", påminner tyvärr lite om skolmatsal.
    Jag pluggar, jag också, så det är lite lättare för mig än för min sambo att smita iväg till Eskilstuna lite då och då, men visst är det lite jobbigt med avstånd.
    Vi har spenderat några långhelger i Eskilstuna och har då lyckats få gjort en hel del.
    Låter jätte mysigt med efterätt-buffé.
    Ska ni ha någon fotograf? Ska ni dekorera lokalen överhuvudtaget? Beställer ni tårta och efterätter eller gör ni sjäva?

• BlåAugustibröllop

Vi ska ha färgtema - och det blir blått och vitt, med lite inslag av silver och så lite grönt - för det är ju sommar!

Vi har hunnit vara på de flesta blombutiker i stan  - tydligen var vi för tidigt ute, men det är ju bra att veta vart man ska vända sig sen. Fastnade för en butik, med jätte trevlig ägare (eller ansvarig) där han tipsade om massa olika blåa blommor och gav oss en väldigt bra prisförslag på den buketten jag tänkt mig. Han tipsa också om hur man kunde skära ner kostnader på bordarrangemang (ifall man ska ha sånna, vi har inte riktigt bestämt) - genom att köpa vissa grejer hos någon annan än de.

Vi har också hunnit titta på tårta. Fått provsmakningsbitar och marsipan färgprover, för tydligen är blått en svår färg att få till.
    Konditorn är jättehjälpsam och engagerad och det känns som att han verkligen förstår vad vi vill. Vi har gett honom lite fria händer vad det gäller dekorationer. Jag längtar tills augusti, för jag vill verkligen se resultatet!

Har dessutom hunnit träffa kantorn, som var också otroligt engagerad och duktig! Han ska sjunga solosångerna i kyrkan, så vi kan räkna bort den kostnaden. En trevlig överraskning! Han provsjöng och provspelade en bit av en låt vi tänkt ha. Han hade inga noter eller något, utan han hade lärt sig en bit av den från att lyssna på den på youtube och sen testa sig fram.

Det känns jätte roligt att ha lyckats hitta 3 jätte engagerade människor!
    Tyvärr så har vi inte "klickat" på samma sätt med något catering än! Tipsa gärna!

• sagoprinsessa

Vi är båda 21 Glad
    Vi har Öja kyrka för att det "är min blivandes kyrka". Hans pappa begravdes där så han ville gärna ha den kyrkan, dessutom är Lista kryka lite liten, vi kan bli uppåt 150 personer i krykan och jag vet inte hur många som får plats. Men det är att min blivandes pappa begravdes i Öja som är huvudskälet till att "vi" (jag hade inte så mycket att sätta emot) valde den Glad
    Fotograf har vi ordnat. En av mina barndomsvänner och hennes smabo har fotograffirma och ska fota oss. SKa ni ha fotograf?  Lokalen ska dekoreras, vi ska ha sagotema och hänga upp fjärilar, ha temabord för olika sagor och så, hoppas att det blir bra Glad Hur har ni tänkt med dekoration?
    Vi ska beställa tårtan från Amarant i Torshälla men resten, dvs 16-18 andra grejer, ska vi baka själva. Vi ska också ha chokladfontäner.

Har typ ingen aning om hur jag vill att buketten ska se ut, förutom att den ska vara rosa. Är ganska kräsen så får se vad det blir av det. Vilken florist ska ni ha?
    Blå tårta, vad häftigt! Det vet jag inte om jag sett, förstår att du är spänd Solig 
    Vad skönt att ha träffat kantorn och så, och vilken tur ni hade att han kunde sjunga.Och kul att han letade upp den på youtube och lärde sig Solig Vi ska nog träffa kantorn och prästen nästa fredag förhoppningsvis.
    Kan tyvärr inte ge något tips på catring då jag inte vet någon Rynkar på näsan 

Svar på tråden Eskilstuna 2012