• Nessa83

Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)

Vill gärna ha någon att bolla roliga tankar och idéer med :) Det här är ju sjukligt spännande...visst????!!!!!

• Svar på tråden Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)
  • Nessa83

Har oxå fått massor av bra tips härifrån :)

• annelie1981
    Nikkita skrev 2011-11-21 16:46:18 följande:

Tänk bara på att om det är dåligt ljus i lokalen blir bilderna inte alls bra utan blixt. Någon i en tidigare tråd som skrev att hon blev väldigt besviken på det nämligen! Så kolla om det finns kameror med blixt kanske?!?

Själv kommer vi att be alla som har digitalkameror med sig att skicka bilderna till oss efter, vi kommer ha frankerade kuvert med vår adress skrivet på & lägga i en tom skiva att bränna över bilderna på :) Så hoppas vi på att många tar foton, men min släkt brukar vara bra på att foto hej vilt ;)

Jag har oxå tänkt skicka med en tom cd-r skiva med mina gäster som de får bränna ner alla bilder de tar, engångskamerorna har ju en tendens att inte bli så bra bilder av. Så här ser mina omslag till skivorna ut, vikt av vanligt A4 papper och dekorerade med tapet.

Här är länken till hur man viker dem, hur lätt som helst

http://www.hobbyman.se/gor-ditt-eget-cd-fodral-av-papper/

• Imke1977
    Nessa83 skrev 2011-11-21 15:57:36 följande:
    Förutom fotograf så tänkte vi köpa flera stycken engångskameror som folk under kvällen kan fota med! Det tror jag kan bli riktigt kul att framkalla sen!!! Inga proffskort, men roliga bilder lär det bli!!!
    Ett ganska bra tips!
    Jaa det har vi gjort! 10 st engångskameror Tror det kan bli suprskoj att titta på sen
    aniara skrev 2011-11-21 18:29:28 följande:
    Nessa, om du tycker jag är dryg så är det för att du har gjort den tolkningen. Ni får diskutera precis vad ni vill och eftersom jag inte är intresserad av att diskutera operationer och giftsprutor så tänkte jag lämna tråden.
    Jag är inte heller intresserad av att prata det. Men jag låter bli att kommentera dom inläggen bara. Hoppas du stannar
    annelie1981 skrev 2011-11-21 19:56:16 följande:

Jag har oxå tänkt skicka med en tom cd-r skiva med mina gäster som de får bränna ner alla bilder de tar, engångskamerorna har ju en tendens att inte bli så bra bilder av. Så här ser mina omslag till skivorna ut, vikt av vanligt A4 papper och dekorerade med tapet.

Här är länken till hur man viker dem, hur lätt som helst

www.hobbyman.se/gor-ditt-eget-cd-fodral-av-pa...

Hmm... vilken superbra idé Har jag inte tänkt på. Det ska jag helt klart kika på tack för tipset
  • Paula1

annelie1981, vilka jättefina omslag! Bra ide!

Nu har jag bokat killen som ska filma vår vigsel. Känns bra.

aniara, klart du ska vara kvar! Jag har aldig gjort nån skönhetsoperation, men blir nyfiken då de pratar om Botox, eftersom jag själv inte ens tänkt tanken. Så jag frågar lite. Hoppa bara över de inläggen och häng med på resten

• Paula1

Tror jag bestämt mig för att ha en riktigt bra fotograf 3-5 timmar under dagen. Och en bra filmare av vigseln. Sedan ber jag en kompis som har bra kamera att fota under festen, och att fota även gästerna.

På torsdag ska jag prova klänningar för första gången! Å vad jag ser fram emot det! Så nervöst och spännande, ska bli så kul!! JAg och min mamma ska gå, har tvingat sambon att ta ledigt från jobbet så att han kan ta hand om våra barn under tiden. Jag är föräldraledig för tillfället, men börjar jobba igen i januari, så vill passa på att gå och prova en vardag medan jag kan.

• Nessa83

Tycker inte att det är konstigt det där med botox... Man vill väl vara så fin och känna sig så fräsch som möjligt :)
    Jag kommer både sola massor med solarium, gå ner i vikt och använda "giftsprutorna" Men det gör väl inget eller?!
    Jag är småbarnsmamma  och ser ofta trött ut på morgonen... Får knapps sova alls..
    Så klart jag är värd lite botox ;)

Vill oxå prova klänningar!!! Men har 5 kg att gå ner först!!!! :) Sen jäklar!!

En till fråga...... Betalar ni för tärnans/tärnornas klänningar??

Nu kom jag på en till fråga! Vad får ni betala för smink+hår?

kram på er

• Paula1

Nej var och en får göra som de vill för att känna sig fin. Hade jag haft mer pengar hade jag slagit till och gjort massor ;)
    Jag ska ta en soldusch, spay-tan, innan bröllopet. Gjorde det i våras inför en resa, och det blev sååå bra! Kände mig så fräsch. Sedan ska jag (och sambon) bleka tänderna, för vill inte ha tänder som ser gula ut mot en vit klänning, och så har jag lovat mig själv att vara noga med att alltid tvätta bort sminket på kvällarna nu fram till bröllopsdagen (jag slarvar alldeles förskräckligt med det), träna och äta bra osv. Självklart vill man vara fin på sin dag!

Jag har en kompis som är make up artist, men vet inte vad hon vill ha betalt. Hår har jag ej bokat ännu, men tror det går på 1900kr inkl en provuppsättning nån vecka innan. Sen måste jag nog köpa löshår sa min frisör. Har långt hår, men inte tillräckligt tjockt.

Jag ska inte ha nån tärna.

• Nessa83

Va kul att du nämner tandblekning, har vart för en vecka seda hos tandläkaren och provat ut skena...och IDAG faktiskt ska jag dit å få skenan och blekningen, ska bli jätte spännande!!!!
    Har aldrig gjort det tidigare heller!!!

Det där med soldusch har jag funderat på....färgar inte det av sig på klänningen? Det har jag hört!!

• Paula1
    Nessa83 skrev 2011-11-22 10:45:28 följande:
    Va kul att du nämner tandblekning, har vart för en vecka seda hos tandläkaren och provat ut skena...och IDAG faktiskt ska jag dit å få skenan och blekningen, ska bli jätte spännande!!!!
    Har aldrig gjort det tidigare heller!!!

Det där med soldusch har jag funderat på....färgar inte det av sig på klänningen? Det har jag hört!!
    Nej man får göra det någon dag innan bara så färgar det inte av sig. Blev så fin jämn färg, man får inga ränder som man kan få i solarium.
    Jag gjorde det när jag skulle åka utomlands, då fick jag spray-tan på förmiddagen. På kvällen först fick jag duscha, och då duschar man av sig all överflödig färg. Dagen efter var jag snygg och brun! Höll i några dagar, så jag tänker mig att typ två dagar innan bröllopet kan man göra det.

Hade tänkt att bleka tänderna själv hemma. Vad betalar du för tandblekning hos tandläkaren? Jag använde Crest White stripes då jag bodde i USA, och de fungerade bra.
  • Nessa83

ska fundera över det där med spraytan :)

Jag bleker hos folktandvården, fick betala 1500kr per käke. 3000kr.
    Tankläkaren visste dock inte om det skulle bli nån skillnad för hon tyckte mina tänder va så vita, men det tycker inte jag! Hoppas på att få "riktigt" vita och fina :)
    Frågan är hur länge det håller i sig?!

Svar på tråden Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)