Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)
Vill gärna ha någon att bolla roliga tankar och idéer med :) Det här är ju sjukligt spännande...visst????!!!!!
Vill gärna ha någon att bolla roliga tankar och idéer med :) Det här är ju sjukligt spännande...visst????!!!!!
anneli1981: Vicket kap! jag gillar oxå utländska siter. Lite billigare. Många bäckar små
Vi gifter oss den 2/6 kl 13:30.
Kul att se så många andra juni-brudar!
Vi har än så länge fixat kyrka och lokal och håller på med inbjudningar och färgtema nu.
Våra tärnklänningar kom idag, de är jättefina!! =)
Nu ska tärnorna bara prova de, tror de behöver sys in lite och sys upp.
Fint tyg och fin grön färg, är jättenöjd! =)
Denna: http://www.lightinthebox.com/A-line-Scoop-Knee-length-Chiffon-Bridesmaid--Wedding-Party-Dress--FSM0681-_p96029.html
och denna: http://www.lightinthebox.com/A-line-High-Neck-Knee-length-Chiffon-Bridesmaid--Wedding-Party-Dress--FSM0682-_p96027.html
Hej allihop!
Vilka fina klänningar och smycken alla ska ha!
Det är kul att läsa hur långt alla andra har kommit med sina planeringar.
Vi ska gifta oss den 9 juni, klockan 16, vilket jag tycker är en bra tid, då slipper gå upp för tidigt på morgonen och stressa för att hinna göra oss iordning och vi slipper dötid mellan vigsel och fest.
Det vi har klart är:
- Kyrka bokad
- Präst bokad
- Festlokal bokad
- Transport mellan kyrka och festlokal uttänkt
- Catering är bokad men vi har inte hunnit provsmaka än och är ju därför ännu inte helt 100.
- Menyn är klar
- Min klänning hänger i butiken för att jag ska slippa ha den hemma, men det är klart i alla fall, bara sista prövning kvar och förhoppningsvis ska den även sys in lite
- Frisör är bokad
- Smink gjorde jag själv till studentbalen och blev nöjd så det gör jag nu också.
- Min sambos kostym är köpt
- Mina skor är köpta
- Vigselring vet jag hur den ska se ut men ännu inte beställt den
- Tärnor och marskalker klara
- Värdar bestämda
- Toastmaster klar
- Gästlistan är nästan klar
- Blommor bestämda
- I kyrkan kör vi musik på cd och på festen ska vi ha en dj (som vi i och för sig inte bokat än)
- Hotellrum för mig och sambon är bokat
- Vi gifter oss utanför Motala samma helg som tjejvättern, och många gäster kommer långväga så vi har prel. bokat ytterligare 8 hotellrum för de som kanske behöver det.
- Skickat ut STD
- Någon budget har vi inte, men känner att det nog vore smart egentligen.
Jag har säkert glömt något och mycket är ju såklart påbörjat eller klart uppe i huvudet.
Åh det är så roligt och nu är det ju så kort tid kvar!
Vi kommer att skicka ut våra inbjudningskort i början av februari med OSA-datum 1 april. Sitter just nu och kollar på fina trycksaker på nätet. Tänkte att jag skulle göra mycket själv men blir inte nöjd med inbjudningskorten, och kommer nog köpa allt om jag hittar någon fin serie, annars gör jag festhäfte, placeringskort och tackkort själv.
Just nu håller vi på och trixar med vår hemsida och ska göra inbjudningskort som ska skickas ut i januari.
Ska bjuda hit två vänner och sitta och göra korten på söndag! =)
Nu funderar jag också på att boka valskurs för bröllopet. min sambo får gå vilken kurs han vill varje år och jobbet betalar så den blir ju gratis då! =)
kan inte förstå att det nu är mindre än ett halvår kvar! =)
Gifter oss 2 juni och det är en del kvar att fixa.
Denna månaden:
Göra klart hemsida
Göra klart inbjudningskort
Gå till guldsmed och göra vigselring(vet hur den ska se ut)
Boka valskurs
Bestämma tid med präst för första möte
Bestämma första tid med toastmaster och vilka uppgifter de ska ha i stora drag
Boka solist-min moster klarar eventuellt inte av att sjunga forever young...Väntar besked
December är fullt upp! =)
Wiiiiie!
Nu har vi bokat hotell till bröllopsnatten också, och jag är helt exalterad.
Här ska vi bo vår första natt som gifta!
Jag har beställt dem på http://www.esprit.eu/?LKZ=SE
Är på jakt efter en brudklänning i "vintagestil" som inte är svindyr, vi ska ha en utomhusvigsel så jag tror det skulle passa bra. Någon som har tips på butik i Stockholmsområdet eller Östergötland?
Som fotograf har vi anlitat www.fotografemmi.se, jättetrevlig tjej som fotade min kompis bröllop förra året, de var supernöjda med bilderna. Hon har rabatt på bröllopsfotograferingar nu.
Gifter oss oxå 2 juni! Håller främst på med inbjudningarna
Vi gifter oss 16 juni! Inbjudningarna är ute nu och det var så kul att få respons med en gång från våra vänner. Inte alla såklart, men många.
Vi gifter oss på Marstrand.
Wohoo!! Måste bara få berätta att klänningen är köpt nu! Är så lycklig, vill gifta mig nu! Helst igår ;) det gick så bra hela klänningköpet! Vi åkte iväg ett gäng tjejer i den närmsta familjen, vi hade så kul! Drack champange medan jag provade klänning efter klänning.. Ingen kändes så där wow men när jag väl fick på min MIN klänning var vi alla i tårar! Det var klänningen med stort K om man säger så, fanns inget tvek alls ;) så LYCKLIG!
Nix, det är hemligstämplat ;)
Nu har vi kommit en bit på vägen!
Kyrkan är bokad till 14.00
Lokalen är bokad och inspekterad
Klänningen är köpt, till ett kanon pris.
Kläderna till min m2n och brudnäbbar är köpta, det blev frack till alla tre!
Tärnan är tillfrågad och har tackat ja!
MIn vigselring är köpte (tidigt, jag vet) Även där fick jag ett pra pris!
Skor har jag hittat och håller på att gå in!
Inbjudan är klara förutom att vi skall klistra in texten när min m2b har frågat vår toastmaster!
Där ligger jag just nu!
Hehe! Ni får se om 5 månader exakt idag ;)