Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)
Vill gärna ha någon att bolla roliga tankar och idéer med :) Det här är ju sjukligt spännande...visst????!!!!!
Vill gärna ha någon att bolla roliga tankar och idéer med :) Det här är ju sjukligt spännande...visst????!!!!!
Imke! Känner precis som du, vill ju ha sin fina klänning så länge man bara kan!
Det verkar ju som att det går att knyta upp släpet på något vis på vissa klänningar :)
Nu är datum spikat!
Vi gifter oss 6/7 :)
Jaaa!! jag sa gifta mig i juni 2012 :) Närmare bestämt den 29:e..
Hur långt har alla kommit?
Va kul! Igår blev det klart för vår del, ändrat datum till 6/7! Det gör absolut ingenting, nu är det iaf spikat!!!
Idag går dom 2 första inbjudningarna ut till mina syskon (dom vet ingenting :)
Klart Är:
Lokal
Kyrka 14.00
Sångerska i kyrka
Underhållning (fest)
Tärna
Bestman
Toastmaster
Transportmedel till mig å mannen från kyrka
Smink+hår
Bröllopsresa till samma natt
barnvakt
:)
Känns hur bra som helst!!!
Imke, vilken jobbig situation med din tärna! Förstår hon inte att hon inte är huvudpersonen... låt henne betala sin klänning om hon är så kräsen.
Nikkita, tack för tipset! Det ska jag försöka göra. Jag börjar bli nervös, ska bli sååå kul och spännande att prova klänningar! Jag ska ha samma klänning hela dagen och kvällen.
Klantus, grattis och välkommen hit!
Klar med följande:
Kyrka 15:00
Lokal (ingår mat, dryck, bordsdekorationer och dj)
Hotell bokat för mig och min blivande för bröllopsnatten
Smink
Videofilmning av vigseln
Kontaktat fotografer med ej bokat ännu
Väntar på provkort till inbjudan
Färgtema (hortensiablå, mullvadsbrunt och vitt)
Konto till bröllopspresent
Gästlista klar till 90%
Toastmaster
Värdpar
Nu håller jag på och funderar vilken musik vi ska ha i kyrkan och om vi måste hyra in någon solist (känner ingen som kan och vill sjunga tyvärr)
och så ska jag boka möten med fotografer i nästa vecka, och imorgon prova brudklänning!
Hej på er
Jag gifter mig på midsommarafton, alltså 22 juni. Ska bli SÅ roligt efter 16 års väntan! I Eskilstuna.
Kyrkan och prästen - klar, lokal - klar, och inget annat...spånar på inbjudningskort, tema, färg m.m. Klänningen vet jag hur den ska se ut, men jag ska leta efter den nu i december. Maten måste jag ta tag i, blir nog buffe.
Jag har jobbat som vaktmästare på en massa bröllop i somras och blev överöst med ideer som man nu har glädje av, bl a utgångsmarschen ska va White Wedding eller Indiana Jones-låten. Så häftiga på orgel.
Längtar efter att jul och nyår ska va över så man kan ta tag i all planering "på riktigt".
Hej på er
Jag gifter mig på midsommarafton, alltså 22 juni. Ska bli SÅ roligt efter 16 års väntan! I Eskilstuna.
Kyrkan och prästen - klar, lokal - klar, och inget annat...spånar på inbjudningskort, tema, färg m.m. Klänningen vet jag hur den ska se ut, men jag ska leta efter den nu i december. Maten måste jag ta tag i, blir nog buffe.
Jag har jobbat som vaktmästare på en massa bröllop i somras och blev överöst med ideer som man nu har glädje av, bl a utgångsmarschen ska va White Wedding eller Indiana Jones-låten. Så häftiga på orgel.
Längtar efter att jul och nyår ska va över så man kan ta tag i all planering "på riktigt".
Jag har blivit smått besatt av bröllopsplanering och nästan glömt att det är jul snart! Är det i helgen det är första advent?? I så fall bör man ju leta fram stjärnor och ljusstakar snart!
Nu har jag beställt tapetprover så får vi se om jag lyckas göra sånna där fina CD-fodral som någon tipsade om här i tråden.
Uj va vissa har kommit långt :)
Vi ska inte gifta oss i kyrkan utan borgligt på en gräsyta utanför partytältet vi ska ha festen i ;)
Men vi har bokat vigselförrättare
Gjort gästlist
Jag håller på å knåpar ihop Save the date som ska ut till jul
Kläderna är planerade, jag ska sy min klänning och mannen köpa sin från USA.
Smink och hår är klart
Buketten håller jag på med, den ska bestå av pärlblommor.
Vi väntar oxå lite på att året ska ta slut å att alla har fått veta att vi ska gifta oss då :) Ingen av våra vänner vet det än..