• Nessa83

Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)

Vill gärna ha någon att bolla roliga tankar och idéer med :) Det här är ju sjukligt spännande...visst????!!!!!

• Svar på tråden Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)
  • Paula1

annelie1981, fina smycken!

camillaasell, mysigt det låter med skärgårdsbröllop! Vet inte var man får tag på vita stolsöverdrag tyvärr. Kanske ebay?

Jag och min m2b är oense om hur mycket vi ska lägga på fotograf... Jag älskar verkligen fina foton och tycker att det är jätteviktigt, medan han är totalt ointresserad av foton och inte tycker det är viktigt alls... Så försöker hitta ett prisvärt alternativ. Men tror att jag fått tag på en frisör nu som kan göra uppsättningen, och som håller öppet bara för oss på bröllopsdagen. Ska dit på konsultation i januari, så nu får man bara hoppas på att hon är bra!

Hur går det för er? Vilken del håller ni på och planerar just nu?

• annelie1981

Camillaasell: Jag kommer sy egna stolsöverdrag av knoppa lakan, gör som en "påse" som trär över ryggen till golv (sitsen kommer alltså inte vara klädd)

• gbg2012

ja, vi har fått ett ja från prästen vi vill ha! Det betyder så mycket att han vill viga oss, han fanns där när min vän dog och höll i begravningen och minnestunden som var då. Det känns tryggt att ha honom! 

• camillaasell

Paula1: Ja det ska bli super mysigt:) Vi har bokat det mesta(kyrka, boende, lokal, catering), pappa kör oss i båten från kyrkan sen var jag precis hos sömmerskan för att fixa till brudklänningen :) Ska börja ta tag i inbjudningskort samt festhäften och vigselprogram. Hur går det för dig?

Anneli1981: Tack för tipset! Ska kolla med min moster om hon kanske har lust att hjälpa mig är inte så duktigt på sånt själv :)

• Nessa83

Ska prova klänning på lördag!!!!
    Hur kul som helst!!!!

• SannaoAndreas

Hej hej!
    Nu börjar det bli dags att planera sitt bröllop på riktigt!
    Vi gifter oss den 2/6 2012 kl 14.00!
    Det som är klart är
    Kyrka
    Festlokal
    Cateringfirma
    Bestman
    och inte minst
    ekonomin!!

Vi kommer skicka ut våra inbjudningar i röda kuvert om ca 2 veckor så tror allaa all det är julkort :)
    Upptäckte "bröllopssidefunktionen" här på BT som vi kommer hänvida folk till i inbjudan så att bara det alra mest vesäntliga står i den skickade inbjudan.

• scochjt
    Paula1 skrev 2011-11-28 16:24:09 följande:

Dessa ska jag ha!
    Jag oxå :) Har även köpt det matchande halsbandet!
  • Imke1977
    sanna skrev 2011-12-04 12:04:51 följande:
    Hej hej!
    Nu börjar det bli dags att planera sitt bröllop på riktigt!
    Vi gifter oss den 2/6 2012 kl 14.00!
    Det som är klart är
    Kyrka
    Festlokal
    Cateringfirma
    Bestman
    och inte minst
    ekonomin!!

Vi kommer skicka ut våra inbjudningar i röda kuvert om ca 2 veckor så tror allaa all det är julkort :)
    Upptäckte "bröllopssidefunktionen" här på BT som vi kommer hänvida folk till i inbjudan så att bara det alra mest vesäntliga står i den skickade inbjudan.
    Härligt! vi gifter oss oxå 2/6 fast kl 15.30. Vilket känns lite sent... vad tycker ni?

Iallafall tänkte jag fråga, bröllopsidéfunktionen? Vad är det?
  • annelie1981

15.30 tror jag inte är för sent, vi tänkte nog lägga vigseln runt 16-tiden. Vi var på två bröllop i år en tidig och en "sen". Tyckte inte alls att det kändes sent, det flöt på bra och blev ingen "dö-tid" + att brudparet inte behövde stressa. Så det är nog en smaksak det där.

Imke1977 skrev 2011-12-05 11:39:54 följande:
    Härligt! vi gifter oss oxå 2/6 fast kl 15.30. Vilket känns lite sent... vad tycker ni?

Iallafall tänkte jag fråga, bröllopsidéfunktionen? Vad är det?
  • annelie1981

Idag kom mina smycken!! 1080kr med levererat hem till dörren! Det är bra att handla utländska internetsajter, det blir så mycket billigare. Billigaste svenska nätbutiken skulle jag fått ge 799kr för bara örhängen

annelie1981 skrev 2011-11-30 11:04:12 följande:

Nu har jag letat runt på nätet och äntligen hittat örhängen och halsband!

Svar på tråden Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)