• Nessa83

Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)

Vill gärna ha någon att bolla roliga tankar och idéer med :) Det här är ju sjukligt spännande...visst????!!!!!

• Svar på tråden Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)
  • Fiaa

Ojoj! Måste få berätta.. Sambon frågade idag hans brorsa om han ville vara bestman, vilket han ville :) han sa dessutom att han skulle ordna med alkohol-biten och stå för det.. Vilken snäll svåger man har! :)

• aniara
    Maariee skrev 2011-11-18 21:44:38 följande:
    aniara: känner igen stressen med klänning. Första gången jag var och provade hittade jag ingen som jag kunde känna mig själv i. Så när jag åkte iväg till en annan affär så var jag på dåligt humör och hade inga förväntningar alls och tänkte att det här med bröllop är nog inget för mig, massa tycka synd om mig själv tankar ;) Men det var då jag hittade min klänning som är jag. Hoppas du har samma tur!

Paula1: jasså fotbolls em.... inte tänkt på alls men jag hoppas att folk kan visa respekt för brudparet och ha fokus på dem. Sen om någon vill kolla upp ett resultat så fine för mig så länge det inte görs olämpligt.
    Faktiskt så verkar jag ha samma tur! Jag och min kusin var (oplanerat) i en bröllopsbutik i Oslo idag och hittade klänningen med stort K! Jag bor i Oslo tillfälligt fram till februari men vill helst inte köpa klänningen här dels eftersom det är dyrt, dels eftersom det blir lite trixigt att få hem den till Sverige. Men nu har jag hittat den här och jag är sååå lycklig och lättad. Om man låtsas att prislappen är i SEK istället för NOK så håller den sig inom budget också ;D

Fotbolls-EM har jag inte alls tänkt på. Det verkar som att medaljmatcherna spelas "vår" helg så vi får väl hoppas att det inte går så bra för Sverige ;) Och skulle det, mot förmodan, göra det så får man väl anpassa dagsschemat till det så att det inte krockar för mycket. Det värsta vore om det skulle krocka med vigselceremonin. Den kan vi inte flytta på.
  • Nikkita
    aniara skrev 2011-11-19 17:14:48 följande:
     Om man låtsas att prislappen är i SEK istället för NOK så håller den sig inom budget också ;D

Fotbolls-EM har jag inte alls tänkt på. Det verkar som att medaljmatcherna spelas "vår" helg så vi får väl hoppas att det inte går så bra för Sverige ;) Och skulle det, mot förmodan, göra det så får man väl anpassa dagsschemat till det så att det inte krockar för mycket. Det värsta vore om det skulle krocka med vigselceremonin. Den kan vi inte flytta på.
    Haha, ja det är bara att intala dig att det var SEK då Flört Måste ju få lov att blunda lite för alla utgifter känns det som Glad

Men er släkt & vänner kommer nog att prioritera ert bröllop även om det krockar med EM, eller?!? Vi gifter oss ju oxå 30 juni & har inte haft en tanke på det, då är min blivande ändå fotbollsintresserad. Däremot har vi nog ingen av vännerna som inte väljer att skippa fotbollen den dagen. Hoppas jag iaf Obestämd
  • aniara

Ja alltså jag tror ju inte det är så att folk inte skulle komma på bröllopet för att det är fotbolls-EM, men om det nu skulle vara en viktig match samtidigt så kan man ju göra vissa anpassningar så att det både går att vara med på bröllopet och lyssna på/se delar av matchen. Hellre det än att folk sitter och smyger med fickradio eller smiter ut stup i kvarten för att kolla ställningen. En EM-semi eller final är ju stort och skulle det krocka med mitt bröllop skulle det vara ett stort sammanträffande som skulle kunna göra dagen extra minnesvärd (och nej jag är inte fotbollstokig).

• Spolan

Gifter mig den 2 juni i Skåne. Någon som har tips på mallar gällande fesrprogram och placeringskort?? Maila jättegärna,,

• Paula1
    Fiaa skrev 2011-11-19 15:49:46 följande:
    Ojoj! Måste få berätta.. Sambon frågade idag hans brorsa om han ville vara bestman, vilket han ville :) han sa dessutom att han skulle ordna med alkohol-biten och stå för det.. Vilken snäll svåger man har! :)
    Oj det är ju jättebra! Verkligen snäll svåger! :)
  • Paula1
    aniara skrev 2011-11-20 14:23:36 följande:
    Ja alltså jag tror ju inte det är så att folk inte skulle komma på bröllopet för att det är fotbolls-EM, men om det nu skulle vara en viktig match samtidigt så kan man ju göra vissa anpassningar så att det både går att vara med på bröllopet och lyssna på/se delar av matchen. Hellre det än att folk sitter och smyger med fickradio eller smiter ut stup i kvarten för att kolla ställningen. En EM-semi eller final är ju stort och skulle det krocka med mitt bröllop skulle det vara ett stort sammanträffande som skulle kunna göra dagen extra minnesvärd (och nej jag är inte fotbollstokig).
    Bra att du är så positiv :) Ja det är nog så man får göra. Det bröllopet jag var på för fyra år sen, i det em:et var ju Sverige inte ens med, ändå var det väldigt viktigt för många.
  • aniara

För er som vill hålla lite koll på vilka matcher som spelas när så hittade jag denna sidan:
    www.euro2012info.com/Euro_2012_timetable.htm

Dragningarna till de olika grupperna görs 2 december så det är inte klart än vilka lag som spelar vilka datum. Gruppspelet håller på fram till 19 juni. EM slutar 1/7 (söndag) vilket jag antar betyder att finalmatchen spelas den dagen. Om det spelas någon match 30/6 så är det i så fall bronsmatchen. Jag kan dock inte hitta någon info om det.

• Nessa83

Nu har jag ordnat med tärna oxå!
    Vi har oxå valt tema färg..Lila :) Spikat och klart!!!

Fixat:
    Underhållning på festen
    Sångerska i kyrkan
    Bröllopstårta
    Toastmaster
    Bestman
    Brudnäbb
    Smink+hår
    Spriten

:)

• Nessa83

Glömde säga att löpbadet är hemlevererat nu oxå, då nu ska jag komma i grym form!!! Botox tid är oxå bokat ;)

Svar på tråden Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)