• Nessa83

Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)

Vill gärna ha någon att bolla roliga tankar och idéer med :) Det här är ju sjukligt spännande...visst????!!!!!

• Svar på tråden Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)
  • Nikkita
    Nessa83 skrev 2011-11-17 21:37:03 följande:
    Men va kul!!!

Vi har inte kommit så långt alls!! Blir klart me lokal imorn hoppas jag! Annars kan jag inte sova ihelgen ;)
    Sångerska till kyrkan är fixat... å bil från kyrkan!!!

Ska börja med inbjudningskort oxå!!!

Klänningen som jag ska ha blir nog denna!!!!
    Vad tycker ni??

Den här klänningen hade jag nästan bestämt mig för innan jag provade i butikerna! Den är super fin Glad Det blev dock en helt annan modell, då jag hittade min drömklänning & den sitter jätte fint på mig.

Vi gifter oss den 30/6 2012 & jag längtar såå mycket!!!

Vi är klar med:
    Lokal (vigsel, middag & fest på samma ställe)
    Gästlista & bordsplacering (om alla kommer)
    Tärnor, marskalk & bestman
    Toastmadame
    Inbjudningskort & placeringskort
    Sångerska
    Fotograf
    Såpbubblor
    Dekorationsfjärilar till tårtan
    Smink & naglar (en kompis är makeup artist & fixar det gratis, syrran fixar franskmanikyr på mina egna)
    Tema (lila, vitt & grönt)
    Musik till festen

De stora saker vi har kvar är:
    Vigselförrättare (har 8 st jag ska ringa till)
    Blommor (vet vilken bukett jag vill ha, ska bara hitta en florist som är bra)
    Frisör
    RINGEN (vet vilken modell, ska lämna in ett gammalt armband & få omgjort så det blir en hel del billigare när jag hittar en bra guldsmed)
    Tårta
  • E30Juni

Får jag vara med;) ska också gifta mig 30 juni. Men jag måste bara fråga... Va det inte samma dag som Viktoria och Daniel? Orginellt eller hur? Vi tänkte oss ett litet bröllop för den närmsta familjen bara. Men det ska inte snålas för det. Jag tänkte höra mig för om det var nån som kanske visste vart man kan hitta en passande klänning för ett bröllop i en vacker trädgård? Vill inte ha en "riktig" bröllopsklänning,men ändå en som påminner om det. Några tips kanske?!

• E30Juni

Nessa83:jag tycker den silvriga klänningen. Har du sett dom irl? Jag tror den gräddvita blit väldigt gul. Men jag vet inte. Men det var du som fråga:) lycka till!

• Juni

Den 16 juni =)! Snart bara ett halvår kvar ... =)

• Au89

Hej! Jag gifter mig 9e juni, eller rättare sagt kommer hela alltet hålla på 8-10 juni, vi kör nämligen på fredagars vilket känns jättespännande men samtidigt blir det en hel del mera att planera osv. Än så länge har vi inte kommit så långt, vi jobbar just nu på inbjudningskort och gästlista! Toppen med detta då man kanske kan få lite nya idéer osv!

• Nessa83

Ska bli spännande å se vilken klänning det blir! Helt vill jag gå till bröllopsbutik och prova, men jag har fått för mi att det är mycket dyrare...är det så????

Det känns som att ni har kommit mycket längre med planeringen än vi!!! Vår nästan panik, fast på ett kul sätt...det är ju väldigt kul att planera å fixa och så :)

Idag är det en stor dag för oss!!! Vi får veta om det finns plats i kyrkan den dagen vi fått lokalen!!!
    Så i eftermiddag har jag nog exakt datum! Då är det lättare att planera!
    Fick mail om att vi inte fick lokalen den dag vi hade kyrkan :( den 30 juni....

Mycket som ska gå ihop..lokal+kyrka+att vi ska komma iväg på bröllopsresa samma natt!! Så biljetter måste bokas där oxå!

Det där med brudnäbb är svårt oxå..Har en dotter på 4 år...men vet inte om hon klarar av det, tänk om hon inte vågar..:/

• Nessa83

E30juni! Nej, har inte sett klänningarna irl...det är lite läskigt! Vill till butik och prova!

Vilket tid kommer ni gifta er??

• Maariee

Nessa83: Tycker du ska prova dem i butik innan du köper. Jag ville ha en spetsklänning men de som fanns inom min budget var det så mkt "bling" på. Så det blev en som jag nog inte alls hade tänkt mig om jag bara sett en bild. Ville ha en utan en massa glitter och sånt på. Det är jätte fint men det känns verkligen inte rätt för mig.

Ang priser så är det så olika beroende på märke. Gå dit och frossa i klänningar, det är så kul!

Den första klänningen tyckte jag var finast men båda är jätte fina :)

Vi kommer gifta oss kl 16.00. Då hinner vi med lite bestyr innan och få iväg barnen till barnvakt. Vi vet inte riktigt om de ska få vara med i kyrkan eller ej. Festen kommer de inte få vara med på. Yngsta kommer knappt vara 1½ och stora tjejen nästan 3 år.

Vad har ni för färgtema? Vi har Vitt, grönt och silver.

• Nessa83

Ska åka till butik å frossa :) Måste man beställa tid???

Våra barn ska vara me i kyrkan men inte på festen!
    Dom är 4 och 8 månader.

Vi har inget färtema än....det där är svårt, men tror det blir lila...
    Min kära mamma gick bort för ett tag sen och hennes älsklongsfärg va lila :)

• Paula1

Hej hej, får jag vara med här med? fast jag skrev i Stockholms tråden också :) Vi gifter oss den 16 juni i Täbu.

Hittills har vi fixat följande:

Kyrka

Festlokal (som ordnar med mat, dryck, bordsdekorationer och dj)

Färgtema (hortensiablå och mullvadsbrun)

Smink (en kompis är make up artist)

Ja det var väl allt... Gästlistan är till 95% klar, och jag har beställt provkort på inbjudningarna. Nu hoppas jag verkligen att de är fina, jag tycker det är sååå svårt att hitta fina inbjudningskort. Var beställer ni ifrån? Spira design har jag beställt provkorten ifrån. Ska man skicka ut save the date? Vi tänkte skicka ut riktiga inbjudan i februari med osa i april.

Vi har tänkt ut vilka som ska vara toastmasters, ska bara fråga dom först

Jag måste ringa till prästen som döpte vår son och se om hon vill och kan viga oss, hon var så mysig. Och just nu letar jag fotograf. Älskar foton och vill verkligen ha fina sådana, men det är ju så dyrt!

På torsdag ska jag prova brudklänning för första gången, nervöst! Men läääängtar!

Nessa83, tycker båda klänningarna var jättefina, men röstar på den första Jag har tänkt lägga 10000kr på klänning, men vet inte än om sambon är med på den summan ;)

Svar på tråden Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)