Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)
Vill gärna ha någon att bolla roliga tankar och idéer med :) Det här är ju sjukligt spännande...visst????!!!!!
Vill gärna ha någon att bolla roliga tankar och idéer med :) Det här är ju sjukligt spännande...visst????!!!!!
För övrigt kan jag ju säga att det inte var konstigt att jag uppfattade min vigselring som mindre än förlovningsringen: Idag när guldsmeden jämförde dem så visade det sig att den faktiskt är mindre!
Förlovningsringen är 53... och vigselringen 51!
Tur att vi tog tag i det här nu och inte bara avfärdade det hela som ett hjärnspöke
Vi gifter oss den 2:a juni :) Har hunnit boka kyrka, lokal, frisör, dj. Har provat klänning, men inte bestämt mig helt ännu. Men som någon skrev tidigare, så har även jag fastnat för en helt annan modell än den jag hade sett på bild! Jag ville ha en ganska enkel v-ringad med axelband. Men den jag fastnat för är axelbandslös med bling på!! Men ska snart prova igen då jag vet att som fått in fler modeller :)
Det börjar bli många trådar om bröllop i juni 2012 nu. Minst 4 aktiva tror jag.
Jag och fästmannen gifter oss i Ödeshögs kommun 30 juni. Vi är förlovade sedan 29 juli i år och har planerat bröllop lika länge. Så här långt har vi kommit:
-Bokat kyrka (Röks kyrka) + tillhörande präst (vem vet vi inte än då schemat för nästa år inte är klart)
-Bokat festlokal som också är restaurang och hotell (Ombergs turisthotell). De sköter allt med maten och det är SÅ skönt!
-Preliminärbokat rum på närliggande vandrarhem för de som inte ryms på hotellet
-Bestämt budget och fördelat totalsumman på de olika posterna
-Fästmannen har sin klädsel klar (samma kostym som han köpte förra året till sin brors bröllop)
-Fotograf och toastmaster klara
-Värdar klara (våra föräldrar)
Jag har tittat på klänningar vid ett tillfälle och det gick SKIT! Jag ska göra ett nytt försök om ett par veckor. Om jag fortfarande inte hittar något då så blir det egensydd klänning hos sömmerska. Det här är min största stress, att jag inte ska få tag på en klänning som jag kan känna mig bekväm OCH vacker i.
Jag vet ganska väl vad jag vill ha för frisyr och blommor men jag har inte bokat vare sig florist, frisör eller sminkös. Det är svårt det där när man ska gifta sig på bortaplan och inte har några känningar där. Jag har googlat lite och så ska jag höra med hotellet om de har tips. Känner mig lite stressad för det här.
Jag har också ganska bra koll på vad jag vill ha för ring eftersom jag tänkte på det redan när vi köpte förlovningsringarna, men jag har inte beställt något.
Inbjudningarna kommer vi skicka ut i februari-mars med OSA ca 6-8 veckor innan. Vi har redan nu talat om för nästan alla som kommer bli bjudna att vi ska gifta oss och när, och bett dem skriva upp det i almanackan. Det blir därmed inga "save the dates"-kort. Restaurangen har minimikrav på 45 gäster för att vi ska få ha stället för oss själva från eftermiddagen och vi kommer bli någonstans runt det antalet. Vi har 52 på gästlistan just nu men räknar med att några kommer falla bort då många av fästmannens vänner är i flygbranschen och har oregelbundna scheman som de får med kort varsel. Därför kanske vi sätter några extra namn på gästlistan, eftersom vi ändå måste betala för minst 45. Men vi får se. På det stora hela är gästlistan klar, och jag har pillat lite med ett förslag till bordsplacering.
Vi gifter oss också 9 juni :) Det vi har klart är: Min klänning Restaurang till middag och fest Meny Värdpar Gästlista Inbjudningskorten är påbörjade men inte klara Mycket som vi har påbörjat men inte är klara med men kul är det :)
Vi gifter oss 2 juni 2012, så snart "bara" 6 månader kvar. Har en del pyssel kvar att fixa och ska sitta med bröllopshemsida ikväll. =)
Det som är klart är:
Kyrka bokad
Festlokal bokad -mat, blomsterdekorationer, personal, dryck till maten ingår.
Toastmaster-vi ska ha två stycken
Tärnor och marshalkar
Heldagsfotograf bokad
Liveband bokat
Frisör och make up bokat
Hotell två nätter bokat
Brudklänning köpt men behöver sys in hos skräddare ca 1 mån innan bröllopet
Skor köpt
Underkjol köpt
Tärnklänningar beställt
Vi har kvar en hel del med andra ord som tårta, besämma meny, väntar besked från prästen som vi vill ha, ringar, kläder till min m2B, brudbukett och tärnbuketter, solist till kyrkan, göra inbjudningskort och alla andra trycksaker, hemsida, transport, underkläder och en masa andra småsaker. =)
Det är jätteroligt att planera. Så snart dax för räkpaj och vin och kreativitet!=)
Jag ska skicka ut Save the date kort efter julafton och sen skickar jag mina riktiga inbjudningar i april.
Anledningen att jag skickar save the date kort är för att vi gifter oss på midsommarafton, och folk har tendens att boka upp sig på annat väldigt tidigt.
aniara: känner igen stressen med klänning. Första gången jag var och provade hittade jag ingen som jag kunde känna mig själv i. Så när jag åkte iväg till en annan affär så var jag på dåligt humör och hade inga förväntningar alls och tänkte att det här med bröllop är nog inget för mig, massa tycka synd om mig själv tankar ;) Men det var då jag hittade min klänning som är jag. Hoppas du har samma tur!
Paula1: jasså fotbolls em.... inte tänkt på alls men jag hoppas att folk kan visa respekt för brudparet och ha fokus på dem. Sen om någon vill kolla upp ett resultat så fine för mig så länge det inte görs olämpligt.
Vi ska skicka våra inbjudningar i februari med osa i april. Men jag mailade mina närmsta fyra tjejkompisar igår och berättade! Kunde inte hålla mig :) Plus vill verkligen att de ska kunna komma.
Men våra familjer vet också.
Ja suck fotbolls-em... Var ju på ett bröllop förra gången det var (4 år sen) och det var många som var upprörda innan att brudparet hade lagt vigsel och fest samma dag som en viktig match... suck. Och sen under festen så hojtades det mycket resultat och tjoades så fort nån gjorde mål. Några hade matchen på i telefonen och lyssnade med headset i ena örat och meddelade resultatet. Jag tycker det är ok att man kanske säger nått resulttat och så, men min skräck är att det blir för mycket eller att halva sällskapet smyger ut för att kolla resultat och blir borta en del.
Så håller tummarna hårt att det inte är nån 'viktig' match just vårat datum!! 2 dec får man veta spelschema.
AndroSid, vad ska ni ha för tema?