• Nessa83

Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)

Vill gärna ha någon att bolla roliga tankar och idéer med :) Det här är ju sjukligt spännande...visst????!!!!!

• Svar på tråden Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)
  • Nikkita
    Maariee skrev 2011-11-24 13:17:08 följande:
    Hittade en tjej som skrivit inbjudning på tårtpapper. Skit kul tyckte vi så den snodde vi. Vi kommer ta in "spetsen" från tårtpappret på flera ställen i dukningen. Tex servettringar :)
    Haha, vilken kul idé :) Blir säkert super fint!
  • Paula1

Nu har jag köpt klänning!!! Helt overkligt, det blev den första jag provade!

Hade nog trott att jag skulle få hålla på i månader och prova massor, men nu bara kändes den här sååå fin! Vi var till Milagro, en liten butik med jättefina klänningar. Vi hade tur och var själva i butiken så fick superbra service! Provade en del modeller men vi kom ganska snabbt fram till vad som passade på mig.
    Sedan gick jag till Lilly, och efter de superfina klänningarna som vi hade sett och provat så kändes det som att det inte alls var samma kvalitet. Men ändå ganska dyra, runt 8000kr kostade de där.
    Sen gick vi till Garamaj, som har superfina och annorlunda klänningar. De var fina och jag hittade en där som jag gillade, men tänkte ändå bara på den första jag provat.
    Så kände jag bara att nej jag går tillbaks och köper den, jag ska inte prova fler klänningar, det blir bara förvirrande. Plus den jag köpte, en La Sposa kostar i normala fall 18000 kr, men nu fick jag provexemplaret, som satt nästintill perfekt, för halva priset! Känns väldigt lyxigt att få en sån fin och välgjord klänning för det priset.
    Så nu hänger den här hemma!! Och sambon har lovat att ej tuvkika!!
    Plus mina älskade föräldrar betalade för min klänning, en present från dom! Det sa de efteråt, så blev så glad.

• Paula1
    Nessa83 skrev 2011-11-24 07:43:26 följande:
    Lycka till nu idag Paula1!!!
    Hoppas du hittar din drömklänning :) Sen får du berätta allt om hur det va!
    Har aldrig vart i en sån butik förut!!!
    Vill gärna höra lite om prisklasser...Vad får man för klänning för runt 5000kr.?
    (Vill gärna ha en "stor" klänning om man säger så) Riktig prinsess ;)

Nu åker jag iväg till svärföräldrarna i skåne! Tillbaka på måndag....om man inte smyger in med svärmor på den här sidan i helgen ;)

Om inte så ha världens bästa 1 advent!

kram Vanessa
    Tack snälla :)
    Tycker du ska passa på att gå på rean nu innan jul, då kan du få en riktigt fin klänning för det priset.
    Hoppas du får det mysigt i Skåne!
  • Paula1
    Nikkita skrev 2011-11-24 11:35:46 följande:

Vi beställde 30st inbjudningar & 50st placeringskort från Vistaprint, de har inte kommit än men väntar med spänning :)

Här kommer länken för jag kan inte klistra in bilder av ¨någon konstig anledning:

www.vistaprint.se/vp/ns/easypath/studio.aspx?...

Det blev totalt: 232kr för allt inkl. frakten :) Så vi tyckte att det var så billigt att vi inte orkar knåpa ihop egna som vi tänkt från början ;)

Jättefina! Och vilket fantastiskt pris! Du får berätta sen om du är nöjd.
  • kittten
    Nessa83 skrev 2011-11-17 15:43:59 följande:
    Vill gärna ha någon att bolla roliga tankar och idéer med :) Det här är ju sjukligt spännande...visst????!!!!!
    va vill du ha för TEMA???

själv brinner jag för 50tal o skulle vilja ha allt i den stilen, hitta supper mycke fint här :
    www.sweetpoison.se/shop/&p=0&s=1&id=3040

o göra håret få här:

modculture.typepad.com/photos/uncategorized/2008/04/11/pinupgirlclothing_1997_18315297.jpg
  • Imke1977
    Paula1 skrev 2011-11-24 18:47:30 följande:
    Min klänning www.milagrodenahrin.se/
    Den heter Diagonal

Vilka roliga och fina idéer ni har till inbjudningarna. Smart med tårtpappret, du får visa bild sen :)
    WOW. det va ingen dålig klänning det inte Supervacker Jag hittade min i en butik i Västerås. kostade nästan 9000 kr vilket kändes för dyrt för budgeten. Men jag hade sån jädra tur att jag hittade exakt samma klänning för 4000 kr istället i England. Så den är beställd därifrån. Märket Romantica
    Har väntat i 18 veckor nu så nu tycker jag den kan få komma :-P

Den ser ut såhär

• Paula1
    Imke1977 skrev 2011-11-24 19:48:46 följande:
    WOW. det va ingen dålig klänning det inte Supervacker Jag hittade min i en butik i Västerås. kostade nästan 9000 kr vilket kändes för dyrt för budgeten. Men jag hade sån jädra tur att jag hittade exakt samma klänning för 4000 kr istället i England. Så den är beställd därifrån. Märket Romantica
    Har väntat i 18 veckor nu så nu tycker jag den kan få komma :-P

Den ser ut såhär

Jättefin verkligen! Visst är det kul att fynda?:) Man får en superfin klänning utan att spräcka budgeten. Du fick ju ett fantastiskt pris! Min hade ju kostat 18000 och jag betalade strax under 9000 kr. Min budget var 10000 kr. Hoppas du får hem din snart! Min hänger i mitt rum eftersom det var provexemplaret så fick jag ta hem den med en gång. Tur att jag inte klarar att ta på mig den utan hjälp, annars hade jag bott i den! ;)
    Nu gäller det bara att låta bli att visa den för nån...
  • sho

Hej hej!
    Hoppar in lite sent på denna tråd! Men jag gifter mig oxå i juni nästa år :)
    Vad kul att de är att de är många som gifter sig då :)

• Klantus
    Maariee skrev 2011-11-24 13:17:08 följande:
    Hittade en tjej som skrivit inbjudning på tårtpapper. Skit kul tyckte vi så den snodde vi. Vi kommer ta in "spetsen" från tårtpappret på flera ställen i dukningen. Tex servettringar :)
    Åh vi ska ha tårtpapper som dekoration på borden :) 
    kittten skrev 2011-11-24 19:05:27 följande:
    va vill du ha för TEMA???

själv brinner jag för 50tal o skulle vilja ha allt i den stilen, hitta supper mycke fint här :
    www.sweetpoison.se/shop/?c=337&p=0&s=1&id=304...

o göra håret få här:

" target="_blank">

modculture.typepad.com/photos/uncategorized/2...
     Ang din första länk, kolla hennes egna hemsida med alla fina kläder :)
     http://www.emmydesign.se/sv/ 
Svar på tråden Någon mer lycklig som ska gifta sig i juni 2012? :)