• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Caroline0728

Här finns jag! Det blir bröllop i Kalmar i juli nästa år!

• pernillaochhenrik

Jag finns med.. Fast det blir Öland för vår del.. I maj eller juli.. Det ska förhoppningsvis bli spikat nu i November..

• LindaochJohn

Åh vad kul! Skrattande Människor som bor nära!

Hur längt har ni kommit? Var ska ni gifta er? Vart blir festen? Mat?
    Något ni rekommenderar eller vill varna för?

Vi ska gifta oss nästa år vi med, någon gång mellan augusti o oktober. Har bara inte bestämt oss riktigt än...
    Vi vill gifta oss i Oskarskyrkan i Alsjöholm (´bor i NYbro). Det är typ det jag vet än...

• knyttan

Ja, vi!

Kalmar slott i juli! Men vi bor i Malmö... Hittills är vi klara med kyrka, lokal och fotograf. Catering är vi nästan klara med, vi vet ungefär hur vi vill, det ska bara bokas. Det är Kallskänken vi har kontakt med, det verkar prisvärt och bra.
       Har pratat med några bekanta och syster om ev sång i kyrkan och underhållning på festen. Vi ska också boka brudskål på slottet, det är i princip klart.

Ringen är vi lite osäkra på fortfarande, eventuellt så ska vi arbeta om ärvt guld som vi har, men vi (jag) velar mellan olika alternativ.

Klänning ska beställas snart, samma med mannens kostym.

• pernillaochhenrik

Vi har inte kommit så jättelångt än, men förhoppningsvis blir datumet spikat denna månaden. Det blir nog  maj eller juli. Vi kommer nog gifta oss i Högsrums kyrka på Öland. Där är jag döpt och konfierad.

Känner ni till något bra band som kan spela på bröllopet? Och ev en som kan sjunga i kyrkan?

• Jennie2012

Vi har inte riktigt bestämt oss än. Bor i Stockholm men jag kommer ursprunligen från Kalmar. Vi vill gifta oss i Aug/sep 2012 och letar nu lokal för fullt. Kan tänka oss Kalmar, Stockholm eller Gotland (där min fästman har haft sommarställe sedan han var liten)

Någon som har förslag på bra lokal i Kalmar som får plats med ca 70 pers runt runda bord??

Förresten, Kallskänken är ju riktigt bra på mat och fest.  

• LindaochJohn

Vi ska som sagt gifta oss i Oskarskyrkan som är en superfin. liten träkyrka! Så söt.

Vi velar fortfarande om lokal, jag tycker det är jätte svårt att hitta en bra lokal, vi blir ca 75 personer.
    VI har tittat på många olika ställen men inte hittat något som varit som vi vill eller i vår prisklass.
    Känns som att vi verkligen behöver bestämma oss!

När det kommer till mat har vi funderat på Kallskänken, Törneby Herrgårds catering eller ett par vänners föräldrar som ofta lagar till fester.

Vi funderar med över band så om någon vet något bra, inte för dyrt så säg till!
    Min sambos bror och kusin ska sjunga på vårt bröllop, vi tycker de sjunger bra. Jag kan nog få fram namnet på några andra om du vill Pernilla?

Hur gör ni med inbjudningskort mm? Köper ni eller gör ni själva?

Transport från kyrkan till lokalen? Någon som vet en snygg bil?

• knyttan
    LindaochJohn skrev 2011-11-12 13:06:15 följande:
    Vi ska som sagt gifta oss i Oskarskyrkan som är en superfin. liten träkyrka! Så söt.

Vi velar fortfarande om lokal, jag tycker det är jätte svårt att hitta en bra lokal, vi blir ca 75 personer.
    VI har tittat på många olika ställen men inte hittat något som varit som vi vill eller i vår prisklass.
    Känns som att vi verkligen behöver bestämma oss!

När det kommer till mat har vi funderat på Kallskänken, Törneby Herrgårds catering eller ett par vänners föräldrar som ofta lagar till fester.
    Oj ja Oskars kyrka är jättefin!! Vi velade mellan den och slottet, men sen blev det så svårt att hitta någon lokal där vi kunde vara, och det verkade bli så krångligt med transporter hit och det så sedan blev det i Kalmar tillslut. Men det visade sig bli ganska svårt med lokal ändå! Tillslut så bestämde vi oss för att ha festen inne på CIS, för vi får den genom en bekant och kan vara där i fyra dagar alldeles gratis. Usch det är verkligen svårt att hitta bra festlokaler uppe i smålandsskogarna!!
  • frejjan

Vi ska gifta oss i Juli i Kalmar slottskyrka och hålla festen på bjursnäs bygdegård. Kommer bjuda ca 80 stycken. Inbjudningskorten håller jag på att göra själv, gillar att pyssla :) Maten kommer vi göra själva. Mannen jagar så köttet finns redan :)

Svar på tråden Kalmarbrudar?!