• BlomAnna

Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?

Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?

• Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
  • S och F

Japp, jag. Borde kanske skriva vi men nä, mest jag som planerar just nu.. =)

• BlomAnna
    S och F skrev 2011-08-19 11:08:04 följande:
    Japp, jag. Borde kanske skriva vi men nä, mest jag som planerar just nu.. =)
    Haha så är det här med. När och var ska ni gifta er?
  • S och F

I september, varken kyrka eller lokal är inte helt bestämd ännu, vi (läs jag) undersöker just vilka olika alternativ som finns.. Ni då? Ni kanske gifter er typ på våren o då har ni förmodligen planerat lite mer än oss.. =)

• BlomAnna

Vi har inte spikat datum än men det lutar mot början av augusti. Vi hade först tänkt slutet av september men då vi vill gifta oss ute på Aspö känns det inte som om vädret kommer vara med oss

Vi kommer gifta oss brogerligt så ingen kyrka. Vart vi ska ha middag och fest funderar vi fortfarande på men har kollat upp några ställen och väntar på svar från några...

Vi bor inte i Karlskrona (men har sommarställe där) så jag tar gärna emot tips på frisör,florist och fotograf

• Lilique

BlomAnna, hade ni tänkt vara på Kastellet isåfall, om ni bestämmer er för Aspö? Himla tjusigt.
    Vi bor i Karlskrona, året om haha, och vårt bröllop ska stå i Amiralitetskyrkan och sedan blir det bröllopsfest och middag i Hantverksföreningens lokal på Bredgatan som i vårt tycke är superfin.

När det gäller florist så hittade vi henne på floristprogrammet på gymnasiet. Hennes slutarbete inför studenten var så otroligt vackert att jag nästan kastade mig över henne haha. Hon som sätter upp mitt hår hittade jag också strax innan hennes student, på frisörprogrammet då, men genom en lycklig slump. Så det blir inga dyra priser för mig att betala, där inte. Puh!

• BlomAnna

Vi vill jätte gärna vigas vid klockstapeln på Kastellet men är inte helt säkra på att vi vill ha middagen där.

Just nu är planen (vi vet inte om det funkar) vigas på kastellet med bubbel och snittar efteråt. Sen ha middag och fest antingen i PRO gården eller i folketshus. Väntar på att PRO skall ta reda på hur många som får plats i deras lokal

Ska ni ha catering eller köper mn mat från lokalen ni är i?

Oj låter jätte bra med floristen och frissan. Du får gärna kolla om de är intresserade av fler bröllopsjobb

När gifter ni er?

• Lilique

Vi gifter oss den 30 juni!

Till vår lokal ska vi ha catering. Håller på och letar för fullt. Det finns några stycken att välja på i stan, men jag har redan valt bort iallafall tre stycken pga dåligt bemötande och sedan en fjärde för hutlösa priser haha. Vi hade först tänkt ha trerätters sittande, men det skulle gå på 18.700 någonting... så det lutar åt buffé iallafall. Vi är inte gjorda av pengar, även om vi önskar det.

Ja, men jag ska absolut kolla med tjejerna. Skolorna har rätt mycket utställningar och så framåt våren och är man i närheten då så är det alltid roligt att kika efter lite talang.

• BlomAnna

Vi har också kollat runt efter catering. Vilka har ni valt bort?

Jag har mailat med KB catering och även kikat på matkonsult tror jag de hette. Fick sen tips om Kallskänkan men har inte kollat det.

Vi vill gärna ha tre rätters men det blir ju dyrare...frågan är om det är värt det eller om man ska köra på buffé ändå...Många svåra val!

• S och F

Tänkte oxå säga att Kastellet är så himla fint, men hela Aspö är ju kanon så det kommer bli jättefint. Jag kommer inte själv från Karlskrona men min kille gör så jag får förlita mig lite på honom... Dessutom hade jag gärna haft min fest på Aspö (tycker dessutom att kyrkan där är sååå fin) men det kan bli lite problem då många av våra gäster vill hem framåt kvällen och samköra osv osv..

Har oxå kollat catering, vi ville 3-rätters men precis som er så har vi insett vilken enorm prisskillnad det är mellan det och buffe.

Bra Lilique att du har hittat frisör o florist till bra priser. Tyvärr känner jag inte så mkt folk här så "kompis-priser" blir svårt. Men jag har väl ett år på mig att hitta lite nya vänner - gärna dom som är frisörer, florister, fotografer, make-up artister osv.. =)

• S och F
    Ja, men jag ska absolut kolla med tjejerna. Skolorna har rätt mycket utställningar och så framåt våren och är man i närheten då så är det alltid roligt att kika efter lite talang.
    BlomAnna - vi får ta och springa runt skolorna sen i vår och spionera efter talanger.. =)
Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?