Vad ska ni äta idag?
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Ikväll ska vi äta torsk, min mamma har pratat sig varm om det här receptet och jag har alla ingredienserna hemma Jag skippar däremot zucchinin för den hade jag inte hemma. Tar även potatis istället för ris.
www.recept.nu//1.315028/monika_ahlberg/varmratter/fisk_skaldjur/ugnsbakad_fisk_med_senapsgradde
hemmagjorda hamburgare på grillen i sommarstugan... På hamburgaren kommer en kantarell och svampblandning landa.
Mumsigt värre.
ska vara kantarell och OSTblandning.
Kokt tork med kokt potatis. Lite broccoli och stuvad spenat till. Magert och jättegott!
Korvstroganoff och ris har vi ätit
pastapennor som man blandar med stekt bacon och sån där dolmio tomatsås, och mozzarella ost!! sjukt gott och även barnen gillar det :)
Kyckling ala King på mitt vis med ris.
I morgon ska vi ha panerad skink snitzel med potatis och sås.... Ja jag har planerat hela månadens mat.
Ikväll blir det tacopaj! Mums! Imorgon får det nog bli pannkakor eller något liknande då vi har mycket mjölk som går ut snart. Å sen blir det nog flygande jakob nån dag denna veckan med innan grädden går ut
Planerar vecko-matsedlar här. Lättast så man kan stor handla och minska de spontana inköpen
Storhandlar engång i månaden och sedan 200 kr i veckan för små prylar.