MrsT2011 skrev 2011-04-27 16:24:25 följande:
Och det där med UNIKA bröllop är jag också utless på, den vanligaste frasen i alla bröllopstidningar är att det ska vara så persooooooonligt. Ja men vad fan, vill man ha ett klassiskt, romantiskt och väldigt "stereotypt" bröllop (typ som jag själv) då kan man väl få ha det i lugn och ro.
Om vi skulle göra vårt bröllop persoooonligt då skulle jag och min blivande få gifta oss i träningskläder, det är vårt främsta intresse och grundstenen i hela vår livsstil! Men vi kan väl också få vara uppklädda, tjusiga och långt från våra personligheter på vårt livs största dag? (Han nojar minst lika mycket som jag gör över att bröllopskläderna inte ska passa!)
Exakt! Det är så i varje tidning! Frågan är ju också nånstans....är inte varje bröllop personligt och unikt egentligen? Det är ju två unika individer som gifter sig, är inte det tillräckligt unikt? Räcker inte det ganska långt ändå? Måste det
bevisas att brudparet är unika och speciella?
Jag tänker så här: när mina föräldrar gifte sig 1970...så var det inte så här
avancerat med alltifrån blommor till mat och servetter osv.....
men på nåt sätt 
så var det ÄNDÅ väldigt lyckat, alla hade jättetrevligt...Ingen snörpte på munnen, ingen pratade skit om vilka servetter som låg på bordet. Det var ingen tyckte att: "men Guuud, de borde ha gjort ALLT mer personligt och unikt...detta duger inte...fy så Svensson-aktigt det här bröllopet var...det är under min värdighet att gå på såna här
vanliga bröllop..."
Nu för tiden verkar det vara vissa människors stora skräck att vara
vanliga människor...Ve och fasa om man är vanlig tråkig medel-Svensson typ..
Jag kräks på "unikt-personligt-avancerat-speciellt-perfekt" och att ALLT under bröllopet ska vara så regisserat och kontrollerat och detaljstyrt.
Klart att man ska ordna så att gästerna har det trevligt och man ska såklart tänka på hur man lägger dagen så att både brduparet och gästerna har det trevligt...men är det hela världen om inte ALLT kontrolleras? Är det hela världen om duken inte matchar nyansen på tärnans skor, egentligen?
Visst vi har också färgtema..men om min tärnas klänning inte matchar färgerna i min bukett exakt...så kommer jag inte bryta ihop för det, jag kommer inte anse att hela dagen är förstörd för det!