• Anonym

Jag måste lätta på hjärtat! Vad ska jag göra?!

Jag har hamnat i en hopplös sits nu och jag vet inte vad jag skall ta mig till. Vi gifter oss om drygt en månad och utåt sett så är vår relation toppen. Jag får många kommentarer om hur bra jag har det, att dom är så glada för min skull osv. Verkligheten är att våran relation är riktigt dålig. Jag mår verkligen skit.

Jag skall försöka fatta mig kort. 

Jag har växt upp med skilda föräldrar. Pappa dricker och var rätt aggresiv mot mamma så hon lämnade honom strax efter min lillasyster föddes. Under åren har mamma haft MÅNGA olika killar, hon går alltid "all-in" o en relation, och när det tar slut så har det några gånger slutat med självmordsförsök och/eller depressioner.

Jag själv var rätt mobbad i skolåldern, jag var väldigt blyg och inte speciellt söt. Om man skall beskriva mig med några ord idag så är de positiva: Alltid glad, familjekär, arbetsmyra, hjälpsam och generös. Mina negativa sidor är att jag är så förbannat godtrogen, FÖR snäll och en person som kan ta hur mycket skit som helst. I relationer vänder jag ut och in på mig själv för att behaga min man. Jag är rädd att misslyckas och lever hellre i en dålig relation, än att göra slut då jag ser det som ett misslyckande.

Om jag skall sammanfatta  det negativa med alla mina dejter/relationer jag har haft:
    1. Drack väldigt mycket, runt 5-7 dagar i veckan.
    2. Aggressiv typ som slutade med att min syster polisanmälde honom när han slog mig...
    3. Efter några månaders dejatande visade det sig att han hade fru och barn.
    4. Snäll kille men han var aldrig intresserad av en relation, har senare kommit ut ur garderoben...
    5. Efter en tid berättade han för mig att han var dömd för bankrån. Då tackade jag för mig.
    6. Jag märkte snabbt att han hade aggressiva tendenser, idag sitter han inne på livstid.
    7. Dejatande en kille en kort tid som var superhemlig av sig. Fick inte träffa hans vänner/familj osv...
    8. M2B
    (Jag vill dock poängtera att killarna ovan givetvis har haft många positiva sidor också, men de negativa sidorna har varit mer utmärkande än de positiva. Jag har ingen komntakt med någon av de här killarna idag, förutom nummer 6 som envisas med att skicka brev då och då som jag inte besvarar.)

Om jag nu kort skall berätta om min relation med M2B, han som jag snart skall gifta mig med. Som sagt, utåt sett är allt toppen. Han är väldigt generös, en bra pappa, en riktigt "man" som tar hand om sin familj. Vi har varit ihop i 4 år. Ända sedan start har han ibland "råkat" kalla mig slampa, hora, fitta osv. Men alltid bett om ursäkt och sagt att han inte menar det. Jag har satt ner foten både en och fem gånger men när han ber om ursäkt så har jag bara lagt det bakom mig. Han har varit väldigt bestämde med att jag abslout inte får ha några killkompisar, ingen kontakt med killar överhuvidtaget (undantaget släkt). Han poängterar ofta "Hur bra jag har det och att jag borde vara så tacksam att han vill vara med en sån WT tjej som jag är". Jag har gjort slut ett antal gånger MEN HAN FATTAR INTE!!! Han skrattar åt mig, vägrar gå (det är från början min lägenhet, mina möbler osv.)  Sen kommer han med världens ursäkt och någon fin present. Och jag förlåter och glömmer som vanligt.

Han har ett kassaskåp och sina kläder här, det är allt. Så sist vi bråkade så sa jag till han att ta sina grejer och dra. Då öppnar han sitt kassaskåp och drar ut massa vapen. JAG HADE GIVETVIS INGEN ANING OM ATT HAN HADE DETTA! I alla fall, han drar ut två pistoler, knivar och massa andra grejer som jag inte vet namnet på... Jag blir såklart asrädd och efter mycket om och men så "blir vi vänner" igen. Kassaskåpet har han nu gjort sig av med, men nu vet jag att han uppenbarligen har tillgång till vapen. Jag är livrädd för honom! Jag vågar verkligen inte lämna honom.

Vi har ett barn tillsammans. Gemensam vårdnan. Jag vågar inte heller lämna honom för jag är rädd för vad han kan göra mot vårt barn för att få mig dit han vill. Jag skulla aldrig kunna lämna vårt barn hos honom varannan helg eller varannan vecka om vi gick isär. Jag vågar inte heller polisanmäla M2B, han hade hinna ha ihjäl mig innan det hade blivit något av detta.

Ibland funderar jag på att bara ta vårt barn och gå under jorden. Jag har lite pengar undansparade och hade kunnat klara mig ett tag. Men det är ju lättare sagt än gjort. Ibland tänker jag att det är bättre att stanna i skiten...

Och som sagt. Hans släkt och min släkt är alla helt underbara, dom är så glada för våran skull. Och jag vet att dom hade fått världens chock om vi helt plötsligt ställde in bröllopet. Och dom hade aldrig trott på mig om jag hade berättat sanningen om M2B heller, för jag har spelat så lycklig i alla år och inte visat ett tecken på sanningen. Och min rädsla att misslyckas och göra alla besvikna kommer krypande igen... Vanligtvis så skriver jag en del inlägg här på BT. och antagligen låter vldigt glad och positiv, men egentligen så  ljuger jag faktiskt om min fantastiska M2B,...

Gud va skönt detta var, att skriva av sig! Jag hoppas inte på några mirakel genom denna tråden.

Tack för att du tog dig tid att läsa! Och ursäkta för alla stavfel ovan!

• Svar på tråden Jag måste lätta på hjärtat! Vad ska jag göra?!
  • Anonym

Tack igen för allt stöd och engagemang! Det uppskattas enormt!

Japp hindersprövningen är godkänd :=( Undrar om man kan övertala prästen att få skicka in det där vigselpappret själv då?

• Anonym

Ring kvinnojouren, berätta att det är planerat att du ska gifta dig med den här mannen om en månad och att du förstår att det inte kommer funka, att det blir än svårare om ni är gifta. Men att du inte vet hur du ska ta dig ur det och att tiden är knapp. Att inga vet sanningen och det skulle bli starka reaktioner om bröllopet ställdes in. Låt höra vad de svarar på det. De kanske har någon idé om hur det ska gå till.

Personligen är jag nog inte så för att låtsas gifta sig. Sanningen kommer väl ut så småningom till gästerna och det blir bara ännu jobbigare då och sitationen än mer tragisk...

• Anonym

Jag har inte läst alla inlägg men tillräckligt för att hålla med vad de flesta här säger, GIFT DIG inte! Och tänk inet på hur du ska få till att giftermålet inet blir giltigt...får han reda på det så kommer det bara bli ännu värre tror jag! :(

jag har inte mkt erfarnehet av det här alls, men jag råder dig att vända dig till kvinnojouren!! Ring och prata med dom, hör vad dom har att säga o hur de kan hjälpa dig o barnen. Du kan ju vara anonym. Och är du rädd att han ska se att du ringt dom, ring från jobbet eller låna en kompis telefon. Du måste bryta dig loss från honom!!

Önskar dig all lycka!! Var rädd om dig o barnen!!

• Anonym

Glöm gifter målet, när du är gift är du HANS,  allt som du har varit med om innan kommer verka lätt,  när du blir HANS egendom kommer han behandla dig som  en sak och aldrig en människa,  ditt mänskliga värde kommer vara noll.

Visst om han är otrogen kommer han göra det till ditt fel, för om du inte var så fet, så tråkig, så  ful, så dum så skulle han inte behöva ligga med andra.  

Allt kommer vara ditt fel, orkar du leva i ett liv där  ALLT  du gör är fel även när du gör som han säger? 

• Anonym

Åh, du måste helt enkelt göra något åt det, om inte annat för ditt barns skull! Min moster och mina kusiner levde jättelänge med ett kräk, ju längre man är tillsammans, desto svårare är det att bryta sig loss! Du måste ta mod till dig innan det är för sent, särskilt om han har vapen, vem vet hur det kan sluta annars? Lycka till... 

• Anonym

Tror faktiskt att om du frågar prästen om d att du kanske får göra så, skicka in den sj alltså! Sen så frågar alltid prästen om man faktiskt vill gifta sig, de gjorde dem me oss o sa att dom måste fråga. Det ja tänker på e att ifall att han inte vill ge dig hindersprövningen för att du sj ska skicka in den så kan du ju faktiskt säga att du e väldigt osäker o behöver lite tid. Kan ju säga till prästen att inte säga något till din kille, eller nån annan för den delen.

• Anonym

Bara så att du vet, så har präster den absolut hårdaste tystnadsplikten och om du känner förtroende för er vigselpräst så kan du alltid vända dig till denne. Prata om vad som händer och be om hjälp. Dom kommer antagligen inte att hjälpa dig att mygla med papper, men om jag behövde hjälp med en sådan här situation så skulle jag överväga att vända mig till kyrkan faktiskt. Plus du kan alltid säga att du vänt dig till dom för att fråga något om bröllopet om det ändå skulle komma fram att du varit där.

• Anonym

En präst får inte   ljuga, han kommer inte hjälpa till att för falska en  vigsel, det kan du glömma.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-26 17:54:19 följande:
    En präst får inte   ljuga, han kommer inte hjälpa till att för falska en  vigsel, det kan du glömma.
    Nej, men de har resurser och möjlighet att hjälpa människor. I detta fall så skulle det ju handla om att se till så att bröllopet inte blir av alls.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-04-26 17:54:19 följande:

Vem pratar om att be prästen att ljuga el förfalska en vigsel?

Tkr att du kan fråga som sagt bara om du kan få pappren för att sj skicka in! Om inte så berätta att du behöver tid o be prästen att inte säga nåt till någon.

Ngt måste du göra!! Ja va sj barn i ett förhållande som inte var bra. Kan säga att jag älskade min pappa men de hör inte saken till. Idag, men även när jag var yngre så ville jag så hemskt gärna att mamma skulle just göra så att hon tog oss barn o inte lät oss leva mitt i det som hände. Man mår så fruktansvärt dåligt av det fast man går o tiger om det. Som vuxen så ser jag vilka konsekvenser det har haft på migm hur d påverkar mig än idag o mina egna relationer att se dem leva så tillsammans. Älskar du ditt barn vilket jag vet att du gör så gör du dem ingen tjänst genom att leva som du gör. SÖK HJÄLP!! Va STARK!! För din och ditt barns skull!!

Svar på tråden Jag måste lätta på hjärtat! Vad ska jag göra?!