zvartaliljan skrev 2011-05-12 20:16:15 följande:
haha guud vad jag känner igen mig

Har rödbrunt hår men precis det där med resistens mot smärtstillande (tog tandläkaren 6 sprutor sist! och mina förlossningar ska vi inte ens diskuttera...) och denna hemska hudtyp. Vågar inte vistas i solen o fräknarna går inte att räkna...o när jag blir nervös så blir jag alldeles rödflammig både i ansikte och framförallt på halsen och bröstet, kommer inte bli fint på bröllopet men inget o göra nåt åt
Har ett par systrar som fått allt hudpigment...blir riktigt bruna och inte ett dugg fräknar. Alltid varit grymt avundsjuk på dom.
Mina två barn har som tur väl är fått deras pappas pigment...lillebrors händer är ju typ 10 gånger bruna än mina är nu och sommaren har inte ens börjat än!
Ska nu köra en blondering i håret till bröllopet tänkte jag, då blir jag alltid sådär knalligt rödhårig, så jag iaf matchar fräknarna bättre

Ja vadå sola för att bli brun liksom?
Först blir man illröd... sen flagnar man i
stora äckliga flagor... Sen är man lika vit som innan...
Jag brukar säga att om man lägger en albyl på min mage så ser det ut som en leverfläck

Två lager med brun utan sol = kritvit... eller kanske "mindre blek"
Tandläkaren blev lite irriterad på mig sist, så efter 3 sprutor så stack han mig i tungan och säger sen "är tungan bedövad NU DÅ???...
Och jo självklart var den det, men det gjorde ju ändå lika ont som om jag inte hade fått bedövning när han satte igång att borra
Dom där fina röda flammorna känner jag väl igen...
För att inte tala om hur fin man blir efter ett halvt glas vin

Men men... det får gå ändå. Är i valet och kvalet på att antingen låta makeupartisten köra med oljebas (så kommer det inte att synas när jag blir rödflammig) eller om vi ska köra naturlig makeup så att det knappt syns att jag är "mejkad"... Jag vill ju inte riskera att oljebasen kladdar av sig på klänningen så då kan man ju ändå inte sminka hals och decolletage och det kanske ser mer konstigt ut om jag är rödflammig där, men inte i ansiktet?