• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Wedding2012

Vi ska eventuellt ha en sån här =), red velvet cake

• FruHassel
    helsingebrud skrev 2011-05-13 12:16:20 följande:
    vad kostar de då?
    om det var till mig så kostade 100 st 50 kr (50 dam och 50 herr)
  • Näckrosbarnet
    hoodilady skrev 2011-02-03 07:56:46 följande:

Drömvigseln!?
    Ååååå där skulle jag kunna gifta mig.. lätt!
    Alis volat propriis
  • Näckrosbarnet
    MrsT2011 skrev 2011-02-28 14:16:38 följande:

Hittade denna bild på en blogg, men tyvärr hade bloggaren köpt denna glaslykta på en lokal loppis. Någon som sett liknande eller likadana till försäljning någonstans?? Mindre storlekar funkar också.
    www.partylite.se  säljer något likande sådan här. Klassisk elegans heter den. Är hantverks tillverkat är dem.  
    Alis volat propriis
  • Margris
    Chicita skrev 2011-05-12 18:58:55 följande:
    Jag färgar alltid i någon röd nyans, men vilken röd - tja det varierar...
    Jag är så kallat "latent rödhårig" jag har samma pigment som en riktigt extremt äkta rödhårig person har, och jag har samma resistens mot smärtstillande som många rödhåriga av någon anledning har också...
    Så jag hjälper bara naturen på traven lite eftersom färgen inte riktigt räckte till att göra mig rödhårig vid tillverkningen så att säga *S*
    Brorsan fick allt pigment. Han är en sån där som har mörkbrunt (eller tja nu är det grått) hår och som blir knallbrun i februari när solen börjar titta fram Skrikandes
    Och nej jag är inte alls avundsjuk Oskyldig
    Haha...här är en till latent rödhårig : ) Färgar jag inte håret får jag en härligt "råttgrå" färg på håret. 
  • MrsT2011

Både smink, hårfärg och frisyr stämmer hyfsat in på det jag tänker mig, har dock tygblommor på klänningen istället för i håret! =)
  • MrsT2011

Denna seriestrip har en given plats i festhäftet, jag har alltid diggat smurfarna! =)
  • moonlightgirl
    zvartaliljan skrev 2011-05-12 20:16:15 följande:
    haha guud vad jag känner igen mig Har rödbrunt hår men precis det där med resistens mot smärtstillande (tog tandläkaren 6 sprutor sist! och mina förlossningar ska vi inte ens diskuttera...) och denna hemska hudtyp. Vågar inte vistas i solen o fräknarna går inte att räkna...o när jag blir nervös så blir jag alldeles rödflammig både i ansikte och framförallt på halsen och bröstet, kommer inte bli fint på bröllopet men inget o göra nåt åt
    Har ett par systrar som fått allt hudpigment...blir riktigt bruna och inte ett dugg fräknar. Alltid varit grymt avundsjuk på dom.
    Mina två barn har som tur väl är fått deras pappas pigment...lillebrors händer är ju typ 10 gånger bruna än mina är nu och sommaren har inte ens börjat än!

Ska nu köra en blondering i håret till bröllopet tänkte jag, då blir jag alltid sådär knalligt rödhårig, så jag iaf matchar fräknarna bättre
    Känner igen mig i det där med pigment, jag är inte rödhårig utan blond som liten men håret har blivit lite mörkare. Jag har alltid haft en väldigt ljus hy och klarar inte av att vara ute i solen utan solskydd. Jag får utslag som kliar efter bara fem minuter ute utan skydd. Fräknar har jag också. Blir som du väldigt lätt röd då jag är stressad,generad och nervös. Känner som du att det blir ju lagom fint på bröllopet men vad gör man. Jag blir även väldigt rödflammig i ansiktet då jag gråter så det får jag väl ta det med då jag kommer att bli rörd och gråta.

Precis som du så har mina syskon fått andra pigment och är mörkhåriga och har väldigt lätt för att bli bruna. Fy vad fuskigt har jag kännt i alla år.    =)
  • moonlightgirl
    Näckrosbarnet skrev 2011-05-13 20:38:52 följande:
    www.partylite.se  säljer något likande sådan här. Klassisk elegans heter den. Är hantverks tillverkat är dem.  
    Alis volat propriis
    Finns liknande på ikea för mycket billigare peng än hos partylite.
  • augusti2012

med små medel kan man göra mycket. 
    Burken är det från början Euroshoppers fetaost i. Klisterhjärtat hade jag i mina lådor. Så 10 stycken kommer stå i en grusgång på kvällen är tanken.

Har även klätt om tändsticksaskar som kommer ligga på bordet. Konservburkarna kommer vara 3 stycken av. 2 små med egentillverkat ljus och i den stora kommer vi ha små röda minirosor i. Utansidan har jag klätt med tapet, sidenband och organzaband. 
    Tändsticksasken är klädd med handjgort papper (köpt på coop för 10 kr, massa små ark samt ringarna från panduro)
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!