zvartaliljan skrev 2011-05-12 20:16:15 följande:
haha guud vad jag känner igen mig

Har rödbrunt hår men precis det där med resistens mot smärtstillande (tog tandläkaren 6 sprutor sist! och mina förlossningar ska vi inte ens diskuttera...) och denna hemska hudtyp. Vågar inte vistas i solen o fräknarna går inte att räkna...o när jag blir nervös så blir jag alldeles rödflammig både i ansikte och framförallt på halsen och bröstet, kommer inte bli fint på bröllopet men inget o göra nåt åt
Har ett par systrar som fått allt hudpigment...blir riktigt bruna och inte ett dugg fräknar. Alltid varit grymt avundsjuk på dom.
Mina två barn har som tur väl är fått deras pappas pigment...lillebrors händer är ju typ 10 gånger bruna än mina är nu och sommaren har inte ens börjat än!
Ska nu köra en blondering i håret till bröllopet tänkte jag, då blir jag alltid sådär knalligt rödhårig, så jag iaf matchar fräknarna bättre

Känner igen mig i det där med pigment, jag är inte rödhårig utan blond som liten men håret har blivit lite mörkare. Jag har alltid haft en väldigt ljus hy och klarar inte av att vara ute i solen utan solskydd. Jag får utslag som kliar efter bara fem minuter ute utan skydd. Fräknar har jag också. Blir som du väldigt lätt röd då jag är stressad,generad och nervös. Känner som du att det blir ju lagom fint på bröllopet men vad gör man. Jag blir även väldigt rödflammig i ansiktet då jag gråter så det får jag väl ta det med då jag kommer att bli rörd och gråta.
Precis som du så har mina syskon fått andra pigment och är mörkhåriga och har väldigt lätt för att bli bruna. Fy vad fuskigt har jag kännt i alla år. =)