• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • hoodilady
    Fossing77 skrev 2011-05-05 15:21:38 följande:
    Vad är det för mått? Storlekar varierar ju så... :)
    Åh, har inget måttband nu, men den är väldigt töjbar! Men på mig blev det för tajt, jag fick på dne bra, men den stramade åt för hårt, och jag är en 38/40 (32 i jeans).

• Biscuit
    SposaRoma skrev 2011-05-03 17:28:48 följande:
    Råkade dubbelposta - FÖRLÅT!Skäms
    Jätte läckra bilder! Letar tärnklänningar för fullt, jätte fina, vart har ni hittat dem?
  • Geranium
    SposaRoma skrev 2011-05-03 17:27:35 följande:

caketoppers - komplett med våra hundar =)

Vilka underbara caketoppers!! Är det ryska babushka-dockor? Var hittar man sådana?
  • SposaRoma
    fatal skrev 2011-05-05 16:43:23 följande:
    Vart hittade du ringen? Otroligt vacker!
    Den är specialbeställd från http://www.doverjewelry.com/, de har antika/Vintage/estate ringar. Den är från 1934 och jag äälskar den.
    Biscuit skrev 2011-05-05 22:04:05 följande:
    Jätte läckra bilder! Letar tärnklänningar för fullt, jätte fina, vart har ni hittat dem?
    www.henkaa.com
    http://www.dessy.com/
    Och en av brudtärnornas klänning kommer från Marchesa. (Hennes val. INTE mitt.)
    Geranium skrev 2011-05-05 22:18:26 följande:
    Vilka underbara caketoppers!! Är det ryska babushka-dockor? Var hittar man sådana?
    http://www.etsy.com/shop/dandelionland

Hon är fantastisk :) Du skickar bilder på er och vad ni har på er, hårstil etc - hon målar!

{#emotions_dlg.flower} Tack alla för er feedback, känns kul att andra tycker och inte bara en själv som är lagom insnöad vid det här laget Flört

• J och J
    SposaRoma skrev 2011-05-05 23:55:09 följande:
    Den är specialbeställd från www.doverjewelry.com/, de har antika/Vintage/estate ringar. Den är från 1934 och jag äälskar den.
    Biscuit skrev 2011-05-05 22:04:05 följande:
    www.henkaa.com
    www.dessy.com/
    Och en av brudtärnornas klänning kommer från Marchesa. (Hennes val. INTE mitt.)
    www.etsy.com/shop/dandelionland

Hon är fantastisk :) Du skickar bilder på er och vad ni har på er, hårstil etc - hon målar!

{#emotions_dlg.flower} Tack alla för er feedback, känns kul att andra tycker och inte bara en själv som är lagom insnöad vid det här laget Flört
    så kul!! Inte bara vi som ska ha ett färgsprakande bröllop.
    Och resetema har vi också =)

så extra kul att se dina bilder o få lite ideer
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • augusti2012

har tyvärr ingen bild. Men på willys här i jönköping så sålde dem enkla glaslyktor för 1 kr styck. Perfekta att sätta band om eller ha dem som dem är. 

• Fossing77

Kom på en rolig sak :)
    De här småburkarna kan man ha till favours om man har ett färgglatt sommarbröllop, passar lite illa på vårt i november. Burkarna är från Rice och 12 burkar kostar ca 70 kr, supersöta och lagom för lite silkespapper och en fin chokladbit eller annat skoj. :)

• Wedding2012
    Fossing77 skrev 2011-05-06 12:41:16 följande:
    Kom på en rolig sak :)
    De här småburkarna kan man ha till favours om man har ett färgglatt sommarbröllop, passar lite illa på vårt i november. Burkarna är från Rice och 12 burkar kostar ca 70 kr, supersöta och lagom för lite silkespapper och en fin chokladbit eller annat skoj. :)

burkarna finns även på babyproffsen att köpa =)
  • Elvismor

Hej alla bridezillas därute!
    Jag här länge följt denna tråd och fått en massa tips och tänkte att det nu var dags att dela lite vidare. Kanske är några av bilderna tom härifrån!

Nåt liknande denna ska min mamma göra istället för brudbåge som ska hängas på väggen bakom oss vid bordet.

Detta är inspirationen till tårtan. Men det är flera tårtor som är fristående och vi valde princesstårta för det är vår favorit!

Servett med namnskylt. Servetterna är rosa som sedan är inlindade i vitt så att bara lite av det rosa sticker ut. Bandet är i silver och namnlapparna är i grönt till killarna och rosa till tjejerna. 

Ungefär denna frisyr blir det och däri ska färstas fresior.

Så här ska min bukett se ut! Rosa pioner, vita rosor och vita fresior.
  • Freakie
    Det undrar jag också, de var jättefina!
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!