• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Fossing77
    Wedding2012 skrev 2011-05-05 10:03:32 följande:
    vi ska önska oss rese checkar från fritidsresor i bröllopspresent, billigare smekmånad då =)
    det har vi med tänkt :) fast vi åker med barnen för dem... å så tar vi vår resa när de är större.. den store är det inga problem med, han är 9... men de två små kommer vara 2½ år och 14 månader när vi gifter oss.. :)
  • Wedding2012
    Fossing77 skrev 2011-05-05 10:05:20 följande:
    det har vi med tänkt :) fast vi åker med barnen för dem... å så tar vi vår resa när de är större.. den store är det inga problem med, han är 9... men de två små kommer vara 2½ år och 14 månader när vi gifter oss.. :)
    okej.
    resecheckar gäller i 10 år så vi åker när dom är större =)
  • hoodilady
    SposaRoma skrev 2011-05-05 00:59:39 följande:
    Tack!

Jag ska ladda upp bilder nästa vecka, så får du se passen, kartan, bordsplaceringarna etc. Våra "favours" är en tygpåse med texten " I Hjärta ROMA" och har olivolja från Puglia och salt och pepparkar - de från Museum of Modern Art i NY, de som kramas (och är kopierade till döds i Thailand), sedan har vi lagt till ett familjerecept på ragu - fast printat på ett boardingpass. Glad
    Åh så klockrent!!!
    Blir superkul att se bilder!
  • hoodilady
    skruttisOmuffis skrev 2011-05-05 09:41:43 följande:
    Vi ska bo i en beach villa på stranden. Vi har bokat en med egen jacuzzi
    Åh, det kommer bli såå skönt. Längtar minst lika mycket till resan som till bröllopet!
    AH! Galet nice! Nu blir jag riktigt avis...
    Tycker ändå det låter som ett okej pris för egen villa med jacuzzi! Alla såna resor är ju dyra.
    Va heter hotellet? Blev sugen nu med på det! hihi. 
  • skruttisOmuffis
    Fossing77 skrev 2011-05-05 10:02:58 följande:
    Oooooo!!! Låter ju ljuvligt!
    Undrar hur jag ska pussla till livet med 3 barn i en sån resa... Hi hi! Vi får nog åka och njuta när de blivit större. ;)
    Hehe...jag förstår vad du menar.
    Vi har inga barn ännu så vi tänkte att vi passar på nu medan förutsättningarna är lite lättare... jag vet inte om vi kommer iväg på en liknande resa igen...
    Fast iofs...kanske till vårt guldbröllop
    hoodilady skrev 2011-05-05 13:20:36 följande:
    AH! Galet nice! Nu blir jag riktigt avis...
    Tycker ändå det låter som ett okej pris för egen villa med jacuzzi! Alla såna resor är ju dyra.
    Va heter hotellet? Blev sugen nu med på det! hihi. 
    Jo, det är ett bra pris! Exakt samma resa med Ving är 10.000 kr dyrare.
    Fritidsresor har nog lyckats förhandla bra både med flygbolaget och hotellet.

Vi ska åka till Kuredu! www.kuredu.com/
    Det är en av de större öarna och det finns lite mer att pyssla med där... jag blir så lätt rastlös Tungan ute
  • Fossing77
    hoodilady skrev 2011-05-05 13:23:32 följande:
    Fick hem strumpebandet jag beställde idag, det är så himla fint! Men tyvärr var det för litet :(
    Nån som vill köpa? Annonsen ligger ute nu här på bt. 150kr bara, helt nytt, passar en xs eller s,
    www.brollopstorget.se/Annonser/?details=82397

Vad är det för mått? Storlekar varierar ju så... :)
  • fatal
    SposaRoma skrev 2011-05-03 17:27:35 följande:
    Jag hoppar på här med - vilka fina bilder allihopa!!

Vårat bröllop är om ca 5 veckor, min klänning;

skor

hår (fast jag är brunett =) )

ev slöja men också denna

tårta är en blandnng av dessa två, minportioner och helt vit, men med ca 1/3 av dessa vackra färgglada fjärilar som börjar från duken under tårtan och uppåt

våra inbjudningar är pass, de ser ut som italienska pass. bordsplaceringen är en gammal världskarta och boardingpass som guidar folk till sina "destinationer", så gästboken är gamla vykort från världens alla städer i en resväska, ungefärlig stil; 

Brudtärnor har klänningar i olika modeller och de valt dem själva, men ingefärliga färger : 

Nagellack Glad

Ring

brudgummens outfit

caketoppers - komplett med våra hundar =)

min bukett är en broschbukett som jag gör själv och brudtärnorna har buketter gjorda av godis - fast de ser ut som blommor =)

smink

Nog med spammande nu - håller på och fixar med program och meny och ska vara klar inom ett par veckor.
    Glad
    Vart hittade du ringen? Otroligt vacker!
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!