• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • 20110723
    c4trin skrev 2011-05-20 13:47:21 följande:

Har haft genomgående tema på våra saker.. Här ser ni ljusen vi gjort, festprogrammen tog en himla tid men nu e de också klara.
    "Fuskade" med placeringskorten och beställde från vistaprint med namn, datum pch monogram, men namnen skrev vi själva.
    Håller på med bordsplaceringstavlan nu också. =)
    Har du själv stämplat motivet till ljusen och sen "smällt" in det i ljuset. Har sett andra göra det och funderar själv på att göra det. Roligt i alla fall med egen design på ljusen :)
  • MariaWim
    20110723 skrev 2011-05-24 21:06:47 följande:
    Verkligen bra initiativ att starta en bildtråd! Synd jag hittade den så sent ;)

Här kommer i alla fall lite bilder från oss!

Vår dukning.
    Låtsas inte om fleecefiltarna på stolarna. Skall inte ha stolarna som är på bilden, så filtarna har bara hängts över stolen för att få en liten bild av hur det ser ut på ett ungefär ;)

Våra favors, som ska fyllas med rosa chokladhjärtan

Placeringskort. Idén är snodd rakt av från Martha Stewarts hemsida :)

Festprogrammet är embossat för att få en lyxigare känsla :)

Hoppas någon kunde få lite inspiration från vår dukning!

20110723: Vad fint det var med pärlorna på programmen! Hur har ni gjort det? Lämnade ni in detta till ett tryckeri eller har du gjort det själv?
  • 20110723

MariaWim: Tack! Har gjort programmet själv :)
    Skrev ut på en bläckstråleskrivare på lite finare/tjockare papper. Har sedan stämplat med watermark stämpeldyna och sedan embossat för att få en upphöjning av motivet. Pärlorna är inköpta på stämpelgården i Malmö. För att få den vågiga kanten upp- och nertill har jag använt en stans från Marta Stewart.
    Tog inte lång tid alls att göra faktiskt :)

• teddy66
    MariaWim skrev 2011-05-24 21:30:23 följande:
    20110723: Vad fint det var med pärlorna på programmen! Hur har ni gjort det? Lämnade ni in detta till ett tryckeri eller har du gjort det själv?
    Får jag fråga vad det är för blad ni har liggande på bordet? Det som snirklar sig mitt på bordet.... Har funderat på att ha murgröna men ditt blir lite luftigare för andra dekorationer :)
  • 20110723
    teddy66 skrev 2011-05-24 22:02:25 följande:
    Får jag fråga vad det är för blad ni har liggande på bordet? Det som snirklar sig mitt på bordet.... Har funderat på att ha murgröna men ditt blir lite luftigare för andra dekorationer :)
    Det är blad från Daggkåpa som jag trätt på en ståltråd.
    Har även tänkt trä på lite pärlor mellan bladen, då vi har pärlor med i vårt tema.
    Vi tänkte först också ha murgröna men kom på denna idéen sen :)
  • hoodilady
    Tinzi skrev 2011-05-24 18:33:13 följande:
    Bra inspiration till mig som tänkt ha godisbuffé :) dock i svart vitt men ändå :)
    Ja det ser mumsigt ut!
    Det finns ju faktiskt massor svart vitt godis, lakrits, marshmallows, salta polkagrisar, snöbollar (eller vad de heter), svarta nonstops, ja det finns säkert massa!

• MariaWim
    20110723 skrev 2011-05-24 21:55:16 följande:
    MariaWim: Tack! Har gjort programmet själv :)
    Skrev ut på en bläckstråleskrivare på lite finare/tjockare papper. Har sedan stämplat med watermark stämpeldyna och sedan embossat för att få en upphöjning av motivet. Pärlorna är inköpta på stämpelgården i Malmö. För att få den vågiga kanten upp- och nertill har jag använt en stans från Marta Stewart.
    Tog inte lång tid alls att göra faktiskt :)
    Du får gärna lägga ett brev i min inkorg med några detaljer om du vill hur du gjorde programmen. Vi kommer ev. ha fjärilar i vårt tema och jag blev riktigt impad och inspirerad av dina program. Tack på förhand!
  • 20110723

MariaWim: Är inte hemma ikväll men lovar att skicka en utförlig beskrivning imorgon när jag har tillgång till namn m.m. på det material jag använt ;)
    Roligt att du gillade programmen!

• EhjärtarF

hoodilady: Tack för det!!! Jisses vad häftigt .... vårt bröllop går i svart vitt

3 september 2011
  • hoodilady
    EhjärtarF skrev 2011-05-24 23:01:19 följande:
    hoodilady: Tack för det!!! Jisses vad häftigt .... vårt bröllop går i svart vitt
    3 september 2011
    Kul att bidra med någonting :p
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!