• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • SoonToBeYours
    20110723 skrev 2011-05-24 22:57:16 följande:
    MariaWim: Är inte hemma ikväll men lovar att skicka en utförlig beskrivning imorgon när jag har tillgång till namn m.m. på det material jag använt ;)
    Roligt att du gillade programmen!
    Åhh kan du inte skicka till mig med??? Jag gillade speciellt stansen i kanterna.... har varit inne och letat på Martha Steward men jag hittar inte vart man kan köpa. Har du nån länk??
  • 20110723
    SoonToBeYours skrev 2011-05-25 10:03:43 följande:
    Åhh kan du inte skicka till mig med??? Jag gillade speciellt stansen i kanterna.... har varit inne och letat på Martha Steward men jag hittar inte vart man kan köpa. Har du nån länk??
    Kommer beskrivning inom kort :) Sitter och skriver ihop något nu.
  • Gottblåbär

Jag med.. vill också ha :D

20110723 skrev 2011-05-25 10:22:40 följande:
    Kommer beskrivning inom kort :) Sitter och skriver ihop något nu.
  • 20110723
    MariaWim skrev 2011-05-24 22:47:07 följande:
    Du får gärna lägga ett brev i min inkorg med några detaljer om du vill hur du gjorde programmen. Vi kommer ev. ha fjärilar i vårt tema och jag blev riktigt impad och inspirerad av dina program. Tack på förhand!
    Jag är oinbjuden hos dig ;) Kan därför inte skicka en beskrivning :(
    Säg till om du bjuder in mig så kan jag skicka en beskrivning :)
  • Mace
    SoonToBeYours skrev 2011-05-25 10:03:43 följande:
    Är också nyfiken på var man köper den... kan du inte tipsa här i tråden? (Eller får man inte det?)
  • Olga

är det nån mer som ska ge sig in på att göra boutonniere?? Vet ej vad de heter på svenska... men undrar om nån vet vart man kan få tag på fjädrarna----de här prickiga i bilden ovanför...utan att gå på landet o plocka folks höner o dyl. ??

• Gwennie
    Olga skrev 2011-05-25 12:52:44 följande:
    är det nån mer som ska ge sig in på att göra boutonniere?? Vet ej vad de heter på svenska... men undrar om nån vet vart man kan få tag på fjädrarna----de här prickiga i bilden ovanför...utan att gå på landet o plocka folks höner o dyl. ??
    För att undvika att bli ovän med alla bönder (och hönor ;) i din omgivning, kan du kolla på Panduro. De brukar ha rätt mycket olika fjädrar, även mönstrade. Finns även på www.skapamer.se, t.ex. pärlhönsfjädrar och fasanfjädrar.

Jag ska också göra en corsage/boutonniere och tänkte också försöka få med lite fjädrar eftersom jag själv kommer att ha fjädrar i håret. Här blir det dock helvita fjädrar och det kan man ju hitta överallt.
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!