• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Äppelkärna
    20110723 skrev 2011-05-24 21:06:47 följande:
    Verkligen bra initiativ att starta en bildtråd! Synd jag hittade den så sent ;)

Här kommer i alla fall lite bilder från oss!

Er dukning är så vacker att jag blir alldeles rörd. Åh att få sätta sig vid ett så fint dukat bord :)
    Askarna är alldeles ljuvliga och allt är bara urfint. Hade jag inte fixat det mesta redan till vår dukning hade jag absolut kopierat er. Kanske vi kan göra våra vigselprogram i samma stil som era festprogram i alla fall! :D
  • Oniq
    Olga skrev 2011-05-25 12:52:44 följande:
    är det nån mer som ska ge sig in på att göra boutonniere?? Vet ej vad de heter på svenska... men undrar om nån vet vart man kan få tag på fjädrarna----de här prickiga i bilden ovanför...utan att gå på landet o plocka folks höner o dyl. ??
    Kolla jakt och fiskebutiker annars. Där har dom mycket fjädrar att sätta i jägarnas hattar och binda fiskgrejsbete av.
  • 20110723
    Äppelkärna skrev 2011-05-25 14:09:55 följande:
    Er dukning är så vacker att jag blir alldeles rörd. Åh att få sätta sig vid ett så fint dukat bord :)
    Askarna är alldeles ljuvliga och allt är bara urfint. Hade jag inte fixat det mesta redan till vår dukning hade jag absolut kopierat er. Kanske vi kan göra våra vigselprogram i samma stil som era festprogram i alla fall! :D
    Tack snälla du!!! Hoppas våra gäster tycker likadant  :D
  • thean
    Oniq skrev 2011-05-25 19:00:57 följande:
    Kolla jakt och fiskebutiker annars. Där har dom mycket fjädrar att sätta i jägarnas hattar och binda fiskgrejsbete av.
    Har inte Panduro? Eller lek-och-lär (lekolar.se beställer vi ifrån på jobbet där hade dom prickiga förr iaf).
  • FruHassel

Martha Stewart weddings har hur mycket bra idéer som helst...

• Olga
    Gwennie skrev 2011-05-25 13:32:32 följande:
    För att undvika att bli ovän med alla bönder (och hönor ;) i din omgivning, kan du kolla på Panduro. De brukar ha rätt mycket olika fjädrar, även mönstrade. Finns även på www.skapamer.se, t.ex. pärlhönsfjädrar och fasanfjädrar.

Jag ska också göra en corsage/boutonniere och tänkte också försöka få med lite fjädrar eftersom jag själv kommer att ha fjädrar i håret. Här blir det dock helvita fjädrar och det kan man ju hitta överallt.
    jag kollade på panduro men de hade mkt jag ska ha 80 gäster....alla ska ha en sådan...men de hade nån vintage kit med pärlhönsfjädrar typ 5st o den kostade 99kr...alldeles för mkt tycker jag....
    skamer.se finns men de e färgade jag vill ha naturlig färg på fjädrarna.... nån annan tips... känner ni några bönder?? heheheh
  • Mace
    Olga skrev 2011-05-27 00:21:50 följande:
    jag kollade på panduro men de hade mkt jag ska ha 80 gäster....alla ska ha en sådan...men de hade nån vintage kit med pärlhönsfjädrar typ 5st o den kostade 99kr...alldeles för mkt tycker jag....
    skamer.se finns men de e färgade jag vill ha naturlig färg på fjädrarna.... nån annan tips... känner ni några bönder?? heheheh
    Har du kollat ebay? Det är antagligen lättaste och billigaste... 
  • Mace
    Olga skrev 2011-05-27 00:21:50 följande:
    Förresten... det kanske kan funka att ta isär en gammal dunkudde eller dunjacka eller något sådant. Du får nog inte lika fina och stora fjädrar, men kanske.... 
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!