• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • annaochmias
    Olga skrev 2011-05-31 21:15:01 följande:
    nej det har de väl inte gjort så mkt.. men tack jag hittade några till slut på ebay....e jätte nöjd...bara att de kommer hem...hehe harf aldrig handlat så genom de eller nån annan som inte är i sverige så jag känner mig lite nojjig måste jag säga... har du några erfarenheter??
    Jag handlar från eBay och Etsy vääääldigt ofta (vågar inte räkna ihop hur mycket pengar jag lägger där) och har faktiskt aldrig haft en enda dålig erfarenhet. Eller jo, en gång hade det jag köpt gått sönder men då fick jag alla pengarna tillbaka av säljaren. :)
  • Olga

ja!! Jag fick mina diamanter hem idag o mina fjädrar är så bra... så nu vill jag ha mer diamanter beställde bara 2000 och det räker inte till alla bord... heheh så gött när man vet att man har sparat massa pengar...

• Fossing77

Min senaste Etsy-shopping resulterade i denna söta hårdekoration. :)

• hoodilady

Oj oj oj, nu är jag gift!!
    Känns som det var förra veckan jag startade den här tråden!!

Istället för en bild inspiration skulle jag vilja ge några tips.
    Ni har säkert hört det här tusen ggr men: "Dagen går så himla fort så njut av varje sekund"
    Det stressade mig lite att jag var tvungen att ta in varje intryck och varje sekund in i min nervösa, trötta och lyckliga hjärna, så när jag slappnade av och inte tänkte så mycket så mådde jag som bäst!!

Jag hade en helt otroligt skön klänning, den var lätt att bära och satt inte så jättetajt, men framåt kvällen, efter en hel dag av nervositet, anspänning och en stor middag med tårta svällde min mage upp som en ballong och jag fick svårt att andas, fick ta av mig klänningen två ggr under festen, andra gången fick jag inte på mig den, så då åkte en annan klänning på (hade köpt en rosa prinsessdröm som jag skulle ha på frukosten) och helt plötsligt kunde jag dansa och släppa loss.
    Även om ni har världens skönaste klänning, var beredd på att det kan komma till ett par extra centimeter runt midjan under kvällen!

Sen vill jag tipsa om världens bästa sminkös och frisör Mia Högfeldt. Hon hade en så himla positiv energi så morgonen blev perfekt med många skratt och mycket snack!
    Fick så himla mycket komplimanger för mitt hår och smink (inte bara av mamma o pappa, haha!)

Sen vill jag tipsa om våra fotografer Malin Norlén och hennes man Magnus. De hittade de mest perfekta miljöerna och vinklarna och fotona blev super! Bara 4800kr för 3 h!!! kolla malin-fotograf.com
    Sen att vi fick två fotografer till priset av en är ju klockrent!

Sista tipset till er som har er dag framför er:
    Glöm inte bort att även fast man har en stor vacker vit klänning på sig så är man fortfarande mänsklig, du kan få ont i huvudet, magen, må illa, bli nervös, få ångest och bli orkeslös, du kan bli deppig och ledsen, du kan grubbla och fundera och du kanske tom (som jag) inser att du knappt kommer ihåg nånting, det känns som en dimma.

Dagen blir så fantastiskt som ni gör den, så gör inte om mitt misstag att tro att man hamnat i en saga bara för att man gifter sig,. Jag var helt slut veckan efter och hade stor separationsångest!

läs mer och se bilder på min blogg:
    idaomathias.blogspot.com/

LYCKA TILL!!

• annaochmias

Mycket bra råd, Ida, tack! :D

Ska leta rätt på en klänning som jag kan byta om till om jag inte orkar ha på mig min brudklänning senare på kvällen (ska ju t o m ha korsett)...

• förlovadflicka

Hoodilady: Wow vad snygg du var!! :D Grattis :D

• SysterAnna

Vad underbart skrivet hoodilady! För mig är det dags på lördag och ni här i tråden har gett mig så mycket inspiration och tips och jag och min blivande kan inte annat än tacka er alla för det!
    Ska bli spännande och se hur min klänning kommer att sitta framåt kvällen, är gravid i 10:e veckan och magen har en tendens att svullna på kvällarna. Lyckligtvis har klänningen snörning i ryggen så jag tror inte det blir några problem, men skall nog ta med mig en bekvämare klänning som back up. 

• hoodilady

Så lite :)

Tack snälla! hihi!

Hihi, ja det är super med en backup att byta om till runt midnatt.. :)

Lycka till på lördag SysterAnna!

• lilja

Lite pics från mig...

...denna klänning ska jag ha.

Vårt monogram som jag gjort.

Mina skor!!

Dotterns klänning. Blir dock en röd med vit blomma.

Kommer ha vit-svart-röd som genomgående färgtema.
    * 21 juli 2012 *
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!