Oj oj oj, nu är jag gift!!
Känns som det var förra veckan jag startade den här tråden!!
Istället för en bild inspiration skulle jag vilja ge några tips.
Ni har säkert hört det här tusen ggr men: "Dagen går så himla fort så njut av varje sekund"
Det stressade mig lite att jag var tvungen att ta in varje intryck och varje sekund in i min nervösa, trötta och lyckliga hjärna, så när jag slappnade av och inte tänkte så mycket så mådde jag som bäst!!
Jag hade en helt otroligt skön klänning, den var lätt att bära och satt inte så jättetajt, men framåt kvällen, efter en hel dag av nervositet, anspänning och en stor middag med tårta svällde min mage upp som en ballong och jag fick svårt att andas, fick ta av mig klänningen två ggr under festen, andra gången fick jag inte på mig den, så då åkte en annan klänning på (hade köpt en rosa prinsessdröm som jag skulle ha på frukosten) och helt plötsligt kunde jag dansa och släppa loss.
Även om ni har världens skönaste klänning, var beredd på att det kan komma till ett par extra centimeter runt midjan under kvällen!
Sen vill jag tipsa om världens bästa sminkös och frisör Mia Högfeldt. Hon hade en så himla positiv energi så morgonen blev perfekt med många skratt och mycket snack!
Fick så himla mycket komplimanger för mitt hår och smink (inte bara av mamma o pappa, haha!)
Sen vill jag tipsa om våra fotografer Malin Norlén och hennes man Magnus. De hittade de mest perfekta miljöerna och vinklarna och fotona blev super! Bara 4800kr för 3 h!!! kolla malin-fotograf.com
Sen att vi fick två fotografer till priset av en är ju klockrent!
Sista tipset till er som har er dag framför er:
Glöm inte bort att även fast man har en stor vacker vit klänning på sig så är man fortfarande mänsklig, du kan få ont i huvudet, magen, må illa, bli nervös, få ångest och bli orkeslös, du kan bli deppig och ledsen, du kan grubbla och fundera och du kanske tom (som jag) inser att du knappt kommer ihåg nånting, det känns som en dimma.
Dagen blir så fantastiskt som ni gör den, så gör inte om mitt misstag att tro att man hamnat i en saga bara för att man gifter sig,. Jag var helt slut veckan efter och hade stor separationsångest!
läs mer och se bilder på min blogg:
idaomathias.blogspot.com/
LYCKA TILL!!