• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Flamman, jag säger som Heloise: Helt jävla schluuuut i huvé!  Jag orkar inte ens göra en arg gubbe, för den är inte röd nog för att beskriva hettan med vilken jag säger hur trött jag är på den ursäkten till man!

Jag är stolt över dig att du ringde polisen. Rin dem igen nu när han inte är där, och fråga och resonera vidare, så du kan få lite bättre svar på vad han egentligen lagligt har rätt till och hur de tycker du ska bete dig för att få ut honom ur det som ju nu är DITT hus. Det kan knappast vara lagligt att han på eget bevåg står skriven hos någon som inte ger sin tillåtelse och som inte upplåter sitt hem till honom. Att få vara skriven hos någon måste rimligen kräva ett hyresavtal eller att ma är sammanboende eller gifta. Det är ju helt stolligt annars. Jag skulle ta reda på precis allt jag kunde i saken om jag var du. Tills nästa gång rikspuckort står i hallen.

Prata även med advokat, för det är inte alltid polisen har så jäkla klart för sig rena lagparagrafer.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • ingenjörsbruden

Flamman: Alltså....jag ska inte skriva alla elakheter jag tänkte tortera ditt ex-as med, förutom att strö glaskross marinerat i sambal olek  innanför hans ögonlock och förhud, istället fokusera på så glad jag blir när jag läser om mys med musikern! Ohh så ljuvligt! DET är du väl värd! :-P

Heloise: Va roligt att läkaren tyckte att Snäckans gom såg normal ut.
    Ang mat o sovtider....öööhh ja...hrmmmm...hur var det nu..... loppan vaknade vid 6........åt gröt vid 6.30.....sov en timme till vid 9......bus o lek 10-12....lunch.....lek o bus...sen sov hon 1-1,5 h mellan 14-16.....middag vid 18 o sen välling vid 20...rätt tajt mellan middag o kvällsmål....men hon åt o sov sen hela natten med bara någon drickapaus emellan....(vatten i nappflaska)....

• passionsblomman

Heloise, jag minns för lite av rutinerna i sonens tidiga år för att kunna bidra någe vidare. Obestämd 

Ang logoped, så har vi tillgång till en trevlig sådan via det här forumet på lite grannavstånd, vet du kanske? iafall du skulle vilja dryfta saker lite för second opinion och så tänker jag.

• Heloise
    passionsblomman skrev 2011-09-23 12:56:49 följande:
    Heloise, jag minns för lite av rutinerna i sonens tidiga år för att kunna bidra någe vidare. Obestämd 

Ang logoped, så har vi tillgång till en trevlig sådan via det här forumet på lite grannavstånd, vet du kanske? iafall du skulle vilja dryfta saker lite för second opinion och så tänker jag.
    Åh har vi, eller har du eller har forumet? Haha jag skulle gärna dryfta stödtecknets vara elelr icke vara hos Elise med en logoped som är trevlig Iofs så är Elises logopeder jättetrevliga, så det är inte det, de är bara helt stödtecken-fanatiska. Alltså jag har läst teckenspråk och var ganska bra på det dessutom så för mig faller et sig ganska lätt och naturligt, men jag tror att det kan bli svårt att få HELA familjen att använda stödtecken. Så jag undrar ju om det räcker med att jag använder, för då är det ju lugnt, eller om det inte spelar någon roll om jag använder om inte resten av packet också använder?
  • Heloise

Hmm får en osund lust att gräva i jorden, vilken tur at jag har 8 ljung som ska ner i stora tunnan på framsidan, jag hatar alla former av trädgårdsarbete med en brinnande passion, vill gärna ha en trädgårdsmästar med vältränad bar överkropp som kan gräva och svettas lite lagom manligt mmmmmmmm...

MEN det har jag inte så jag får gräva ner s***en själv.

• passionsblomman

Heloise, jag ska inboxa henne och kolla om det är OK att jag sammanför er. Isåfall lär hon dyka upp antingen här i tråden, eller i din brevlåda...

Ingis och alla andra som så gulligt engagerar er; på villavagnsfronten intet nytt. Man vill ju gärna tro att "plötsligt händer det" men, det ser som Arne hegfors sa, mörkt ut på kameruns avbytarbänk. (Kan ni fatta att han faktiskt SA det! Jag skrattade så jag höll på att pinka på mig den gången)

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2011-09-23 13:09:14 följande:
    Heloise, jag ska inboxa henne och kolla om det är OK att jag sammanför er. Isåfall lär hon dyka upp antingen här i tråden, eller i din brevlåda...

Ingis och alla andra som så gulligt engagerar er; på villavagnsfronten intet nytt. Man vill ju gärna tro att "plötsligt händer det" men, det ser som Arne hegfors sa, mörkt ut på kameruns avbytarbänk. (Kan ni fatta att han faktiskt SA det! Jag skrattade så jag höll på att pinka på mig den gången)
    (och då menar jag Hegerfors kommentar) 
    Men bajs också att det är så trögt på villavagnsfronten då!!

Ingis: Jag äääälskar verkligen dina tortyrmetoder... så länge inte JAG blir utsatta för dem. Men alla ärkeas till ex får du gärna praktisera på

Blomman; ja, jag funderar på att vända mig till någon ang vad som gäller rent juridiskt. Tex kanske börja med familjerätten (socialen). Men då blir det liksom registerat. Vilket iofs kan vara BRA när allt kommer omkring. Och så är det gratis. Jag har hört att de senaste åren har just skyddet för utsatta  kvinnor och barn är blivit ännu starkare just mot tokiga ex o pappor... så de kanske kan komma med något matnyttigt.
  • passionsblomman

Flamman, det är klart att det är bra att det blir registrerat! Jättebra! Då syns det ju i systemet från och med nu att han håller på. Allt hittills räcker ju mer än väl och det syns ju inte. Så, ju förr desto bättre myndigheterna får nys och lite kött på de magra benen, desto bättre. Tycker jag.
    Han behöver också snarats få klart för sig att han inte har frihet att bete sig så här i det här landet. Att det faktiskt är olagligt.

• Heloise
    passionsblomman skrev 2011-09-23 12:56:49 följande:

gulle dig!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård