• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

När det gäller rutiner så säger jag Pass. Vi har aldrig riktigt lyckats i detta ämne. Eller jo nu när hon går i dagis så har vi lite mer rutiner. Men annars var det mer sömn när det behövdes och mat när det behövdes och gick att få in under dagen. Gissa om man har känt sig som ett UFO bland alla som skall ge sina barn lunch 13.00 och mellanmål 14.30 pip etc. Men för oss har det liksom aldrig fungerat.

Däremot sov E väldigt mycket och länge på dagarna. Men det var E det och jag gjorde absolut ingenting för att hon skulle sova länge, hon hörde bara till dem som behövde det. Daa du behöver itne fundera på om dina sover för lite, behöver de sova så gör de det.

• lanovia 08

Blomman hoppas ni får trevligt och firar rejält!!! Och vad gäller fogden... vem går inte charma med en kantarellmacka?

• lanovia 08

Spelar Alfapet (Wordfeud) mot maken på mobilen. Just nu är vi inne på de sista orden och det är fullt krig. Jag ledde tidigare med närmare 40p. Men han har lyckats med riktiga pangord på slutet och kommit i kapp. Nu leder jag med ett poäng!!! Gaah!

• lanovia 08

Flamman din exmaken upphör aldrig förvåna mig. Eller snarare inget förvånar längre. Jag är så glad över att du ialla fall har tagit ditt beslut i det hela o verkar ha det bra med musikern.
    BRA att du ringde och pratade med polisen.

• lanovia 08

F-N jag förlorade denna omgång. Tredje gången gilt! Senast igår lovade jag mig själv att jag itne skulle börja spela denna skit på mobilen. Men då laddade maken ner det på min telefon och startade en match. Nu sitter jag här..... in the shit och kan inte sluta.

• lanovia 08

Hade tänkt att läsa ikapp allt som skrivits här idag men har bara hunnit ströläsa. Har distraherats av ett blöjbyte av en stackars sovande tjej och tävlingen mot maken. Får se om jag hinner läsa lite imorgon.

• Hvidbrud

Har precis konstaterat att vissa saker, som man tror man har glömt hut man gör, visst var precis som att cykla.

• Hvidbrud

God natt! Kramar till er alla! Läser och kommenterar i huvud och hjärta, men just nu är jag så trött för att skriva ner. Pusar till er alla!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård