• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

Daa: om de itne fick tillräckligt med sömn så skulle du nog märka det! Strunta i duktiga mammor, jag har ett par sådna på babyrytmiken, men så hörde jag en konversation ang mat till banr och så vips kände jag mig som duktiga morsan. Bara för att saker säljs på ICA betyder det inte att det är BRA

• Daa

Jaha. Nu gick det inte att citera Blommis inlägg om skuldspöket, men det var i alla fall det första jag läste efter att ha tryckt på posta-knappen och det var så otroligt passande.

Ghost-busting... är det en dammsugare man behöver?

*skrattar åt namnkarusellen som började med Brutann och fortsatte med Van Gina... *

• ingenjörsbruden
    Heloise skrev 2011-09-23 14:16:02 följande:
    Fast jag menar är inte det liiiite väl analt? Se nu vaknade min unge av sig själv, jag hör hur hon ligger och snackar ( antagligen med goskatten) vavavavabababamamamavavavaaaaava. Sötnöten
    Analt? O funderar på baksidan på problemet.......

Jag har slutat jämföra, mig själv (förutom lönen med kollegorna), busan och allt annat.
    Alla är vi olika, bara att inse o magkänslan är vårt bästa vapen.
  • ingenjörsbruden
    Daa skrev 2011-09-23 14:18:34 följande:

Jaha. Nu gick det inte att citera Blommis inlägg om skuldspöket, men det var i alla fall det första jag läste efter att ha tryckt på posta-knappen och det var så otroligt passande.

Ghost-busting... är det en dammsugare man behöver?

*skrattar åt namnkarusellen som började med Brutann och fortsatte med Van Gina... *

*skrattar*
    O tur att det inte var ett P i början på Brutann....det namnet hade ju kunnat bli en liten stinkare.... :_D
    Nä nu får jag nog ta mig i kragen o jobba lite....pust....
  • ingenjörsbruden
    ingenjörsbruden skrev 2011-09-23 14:20:30 följande:
    Analt? O funderar på baksidan på problemet.......

Jag har slutat jämföra, mig själv (förutom lönen med kollegorna), busan och allt annat.
    Alla är vi olika, bara att inse o magkänslan är vårt bästa vapen.
    Kan ju tolkas lite klämkäckt....men så är inte fallet...
  • Daa

Heloise: jag vet att jag borde strunta i andra och lita på mig själv. Förra veckan insåg jag att det var värre ställt med självkänslan än jag trott. Bland de duktiga mammorna blev det en diskussion kring köks-sysslor och, kan ni tänka er, för en sekund skämdes jag över att jag inte styr och ställer i köket och resten av hemmet (dvs sköter allt och inte betror maken om att klara av det lika bra som jag). Som om det skulle göra mig till en sämre kvinna! Jag borde ju för tusan ha skrutit om att vi sköter allt tillsammans och att det aldrig är några problem när maken dukar av bordet och att vi båda vet var allt ska vara i köket! (oj, nu skrattar Fälga åt Axel och jag blir sådär varm igen. )

Så nu får det vara nog med det här, bestämde jag då. Veckan därpå (sömn-diskussionen) lärde jag mig att det inte är så lätt att bryta en sådan ovana. Men det är bara att försöka igen. *käck*

Heloise skrev 2011-09-23 14:18:00 följande:
    Daa: om de itne fick tillräckligt med sömn så skulle du nog märka det! Strunta i duktiga mammor, jag har ett par sådna på babyrytmiken, men så hörde jag en konversation ang mat till banr och så vips kände jag mig som duktiga morsan. Bara för att saker säljs på ICA betyder det inte att det är BRA
  • Daa

Och den observante har sett att jag inte borde sitta här nu, för parvlarna skulle ha fått sitt mellanmål för sex minuter sedan.

Kram på er.

• Heloise

Nu är Elise stassad till tänderna för promenad( där är min svaghet som mamma, hur mkt kläder är enough liksom? Ja det och att ajg mår fysiskt dåligt av kläder som inte matchar...)

Rosa adidas fleecejacka med brallor, rosablommig halsduk, rosa-raggisar och svart mössa ( Having a bad hair day) Vita vantar och hon sitter i sitt rosa vrålåk haha. Jag som itne gillar rosa hur fan blev det så här?

Mamman sportar en sliten lila velourdress med tillhörande svarta adidasskor och sjalett i käckt mönster

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård