• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

*en promenad senare*

Mini har dock ett jäkla humör, och kan gå från skratt till gråt (och vice versa) på en sekund. Min mamma kallar det "omedelbar behovstillfredsställelse" och menar att hon känner igen det väldigt tydligt från min barndom och tonårstid... Kul att han har ärvt någonting från mig i alla fall

• Ninnnis

Leksi, vad läskigt med A´s krupp! Hoppas han mår bättre och att ni har fått sova lite allihop.

• lanovia 08

Alltid kul när något går i arv.

Maken brukar påstå att E fått mitt temprament också. = kan bli tvärilsk för ingenting (det värsta är att jag itne kan protestera)

• lanovia 08

Är maken hemma nu Ninnis? Gick det bra att vara själv?

• lanovia 08

Det värsta med att jag har ont idag är inte att jag har ont. Det är att jag känner mig så jäkla värdelös. Maken skulle varit iväg på träning idag. Det är itne ofta han får tränat nu förtiden så jag tyckte verkligen han skulle få komma iväg. Men eftersom jag itne lyckats laga mat och inte orkat gå tillräckligt med hunden så fick han ta tag i båda grejerna nu och finns inte en chans för honom att hinna till träning. För honom är det lugnt och han ser det som självklart. Orkar inte jag så får han göra det, jag bär vårat barn som han säger.
    Men jag känner att jag suger fett!

• dfk

Lanovia, oj vad ni fixar hemma.
    Leksi, stackars lilla pyret!

• dfk

Mugglan, hoppas att det vänder med feber o magont!

• dfk

Fru Bygg, vilken snabb förlossning och vad härligt att allt gick så bra. Tack för att du delar med dig!
    Ingis, tack för att du frågar. Det har varit lite upp o ner, men jag har ändå "fötterna ner o huvudet upp" så det är väl det viktigaste. Det där lät märkligt men det så det känns.

• dfk

Lanovia, skickar styrkekramar till dig, vad jobbigt att du mår såRynkar på näsan

• Leksi
    lanovia 08 skrev 2011-09-22 18:07:50 följande:
    Det värsta med att jag har ont idag är inte att jag har ont. Det är att jag känner mig så jäkla värdelös. Maken skulle varit iväg på träning idag. Det är itne ofta han får tränat nu förtiden så jag tyckte verkligen han skulle få komma iväg. Men eftersom jag itne lyckats laga mat och inte orkat gå tillräckligt med hunden så fick han ta tag i båda grejerna nu och finns inte en chans för honom att hinna till träning. För honom är det lugnt och han ser det som självklart. Orkar inte jag så får han göra det, jag bär vårat barn som han säger.
    Men jag känner att jag suger fett!
    Lyssna nu på din make Lanovia!! Du bär på ert gemensamma barn och gör massor av uppoffringar varje dag.
    DU ÄR INTE VÄRDELÖS!! Du är ju fantastisk! Massor av styrkekramar till dig!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård