• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Det ser faktiskt lite fånigt ut i skrift.

Men det betyder att insomningsmekanismerna faktiskt inte är ur funktion för alltid och att det finns ett liv bortom tabletterna.*cymbaler och pom-poms*

Villemoa skrev 2011-09-22 14:21:47 följande:
    Daa; vad härligt att höra att du kunnat vila middag utan tabletter!
  • lanovia 08

*torkar både en och två tårar*
    Ja alltså jag har bara läst det Fru Bygg har skrivit inget värre än så. Men blev så rörd och glad.
    Massa grattis igen till hela familjen!

• lanovia 08

Ingis vad duktig Busan är.

Daa, kan inte låta bli att skratta åt Axel och Fälga. Sötnosar! :-P

• lanovia 08

Ja visst är det jobbigt att jag har ont i dag. Men jag försöker tänka som så att det blev ju bra när jag vilade förra veckan så det borde det ju bli även denna gång.

• passionsblomman

Fru Bygg! Herregud!

...hur ska det gå ifall ni tänker er ett tredje barn undra man ju stila. Du får boka rum på förlossningen dagarna innan!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08
    Daa skrev 2011-09-22 14:26:41 följande:

Men det betyder att insomningsmekanismerna faktiskt inte är ur funktion för alltid och att det finns ett liv bortom tabletterna.*cymbaler och pom-poms*

Måste vara helt underbart att få denna lilla instinkt och inte bara känna att allt är nattsvart.
  • Ninnnis

Wow, Fru Bygg! Skönt att ni alla mår bra och att det gick så bra "trots" det korta förloppet. Grattis igen!

• Ninnnis
    Daa skrev 2011-09-22 14:26:41 följande:

Heja heja heja!

Och söta Axel & Fälga, du beskriver dem så härligt ♥ 
  • Ninnnis

Ingis, duktiga Busan!  Hon börjar bli stora tjejen

Lanovia, hoppas ni kan ta det lite lugnt nu när ni blir klara. Ont i magen låter inte så bra?

Soldemor, tycker du gör helt rätt i att söka nytt jobb. Puckochef.

Fru E, hur trivs Bus-Buster på dagis? Har du fullt upp på jobbet?

Blommis, inget nytt om villavagnen, antar jag?

Flamman, hur har du det? 

• Ninnnis

Muggles, vad gulligt av dig att sakna tråden

Hoppas alla är friska till helgens dop och att småtjejerna uppför sig exemplariskt. Fast det verkar de göra för det mesta

Mini mår bra, tack! Han skrattar och gurglar största delen av sin vakna tid faktiskt

*ett blöjbyte senare*

Vi kämpar fortfarande på med dagsovningen (mest jag ). Han vill helst somna i min famn eller bärselen, vilket är lite jobbigt eftersom jag har ont i både knän och handleder just nu. Den här veckan har han dessutom sovit väldigt korta pass på dagarna, jag misstänker att det är 12-veckorsfasen som spökar. På kvällarna somnar han så fint i sin spjälsäng och sover oftast ett par 3-4 timmarspass. 

Imorgon ska han vara hos barnvakt (sina blivande gudföräldrar) några timmar på kvällen eftersom vi ska på konsert med Lars Winnerbäck. jah hoppas kunna natta honom där innan vi åker, så förhoppningsvis kommer han sova sig igenom det.

På det stora hela tycker jag att han blir lättare och lättare att ta hand om. Han är piggare och gladare och jag är nog mer trygg i mammarollen också. 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård