• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Villemoa: Visst är du ju "ledig" om dagarna?
    Och bor i El Stockholmo?
    Jag är i krokarna 26-28/9. Ska kolla av hur min kusin (som jag ska hälsa på) jobbar. Om det blir lucka i programmet så kanske....Minitrådträff Om kan, vill och har lust!

• Villemoa
    Norrskensflamman skrev 2011-09-20 14:11:53 följande:
    Och bor i El Stockholmo?
    Jag är i krokarna 26-28/9. Ska kolla av hur min kusin (som jag ska hälsa på) jobbar. Om det blir lucka i programmet så kanske....Minitrådträff Om kan, vill och har lust!
    JAAAA, minitrådträff är jag gärna med på!!!  
  • passionsblomman

Men VA!!! Här vänder man ryggen till för att rodda fläskpannkaka till hungriga barn-och då har det kommit bebisar i tråden helt bara rätt som det är!

GRATTIS Fru Bygg! Jag kanske kramade så hårt igår att jag klämde igång allt? Oskyldig

1,5 timme! Det var allt lite raskare än vad jag tror jag skulle vilja varamed om! Himmel!

ÅH vad roligtoch vad skönt att allt gått bra! {#emotions_dlg.flower}Grattis igen!{#emotions_dlg.flower}

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Leksi
    ingenjörsbruden skrev 2011-09-20 13:29:47 följande:
    Fixat! Nu ska du kunna se!
    Men WOW!!! Vilka rabatter!! Vilka stensättningar!! Gud så himla snyggt!! *vill ha vill ha vill ha* Kan inte du komma hem till oss och fixa till vår framsida lite?!
  • Leksi
    Norrskensflamman skrev 2011-09-20 14:11:53 följande:
    Och bor i El Stockholmo?
    Hm... kom just på... dagis är stängt på måndag 26/9... har visserligen glömt att säga det till chefen men jag kan ju inte ta med mig A till jobbet... så rent teoretiskt  borde jag också kunna haka på...

• Villemoa
    Leksi skrev 2011-09-20 14:32:49 följande:
    Hm... kom just på... dagis är stängt på måndag 26/9... har visserligen glömt att säga det till chefen men jag kan ju inte ta med mig A till jobbet... så rent teoretiskt  borde jag också kunna haka på...

• Norrskensflamman

Jamen just det Leksi!! Du bor ju också i krokarna Och vem mer... Dfk?

Hörni, jag tar o kollar med kussen om hon tagit ledigt i dagarna tre eller om hon jobbar nåt. Om hon jobbar så är jag ju "ledig" och det vore ju hur kul som helst att träffa er tjejer!!!

• passionsblomman

Flamman, dfk och Andbeyond finns ju i faggorna. Klockarbol kanske också, även om det är en bit ifrån.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård