• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

EA, för min del får ni komma vilka av dagarna som helst!

Heloise, jamen då har vi ju klubbnamnet kart då, fast sedan, när vi inte är feta längre, byter vi till något hottare.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Fru Bygg massa kramar o styrka till dig.
    Be inte om ursäkt för hur du mår, du lever ditt liv alla andra lever sitt. Du kan inte låta bli att må dåligt och tycka att det är jobbigt nu bara för att någon annan kämpar för att få barn. Alla har sina olika krämpor.
    Slutet är jobbigt, man vet inte när det skall ske och det är TUNGT + att du har ont o sover dåligt. Som Blommis skrev dålig sömn kan knäcka vem som helst.

Miljoner kramar!

• lanovia 08

Appropå sömn, jag har ju så jädrans ont i kroppen när jag sover så nu har jag fått lägga ett täcke under lakanet för att få mjukare säng. Vi har ganska hårda madrasser annars, bådas ryggar mår bättre av det. Men känner mig rätt fånig med ett dubblevikt täcke under lakanet. Men vad gör man inte. Kändes som att kroppen var lite nöjdare i natt får se om det håller i sig.

• lanovia 08

Ninnis hoppas ni får rolig träning ikväll o att knäna trivs bättre med detta.

• lanovia 08

Nu väntar maken opå att jag skall komma till soffan så får skriva mer imorgon.

• Ninnnis

Smiter in för att säga att för min del kan vi gärna åka till Blommis fredag till lördag, det är kanske Ingis jobb det hänger på?

Rallylydnaden var för övrigt skitkul och vovven var jätteduktig. Det sliter dessutom inte alls på knäna på samma sätt som agility så det verkar funka bra

Nu ska jag ta en dusch, kram til alla!

Heloise förresten, om du hörde "mamma" så var det "mamma"  

• Heloise
    passionsblomman skrev 2011-09-19 20:37:13 följande:
    EA, för min del får ni komma vilka av dagarna som helst!

Heloise, jamen då har vi ju klubbnamnet kart då, fast sedan, när vi inte är feta längre, byter vi till något hottare.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Hotta morsor studsar på?
  • ingenjörsbruden

Kollektivtrafik till Blommis fungerar med 2 byten och tar ca 4-4,5h. Kostar ca 311-487 kr enkel resa.

Busans stol tar så mkt plats det går inte någon annan stanns än bakom passageraren, om inte föraren har extremt korta ben.

Har 2 möten bokade på fredagen så jag kan inte åka fre-lör.

Så jag får fundera på kollektivtrafiken. Ville Hvidis åka tåg o buss?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård