• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • dfk

Fru Bygg! Ett stort grattis till er lilla prinsessa!!Hjärta 

Syrinx, mysigt med att bli faster. Hoppas att du mår bättre nu!?

Ingis, grattis faster!!

Ninnis, praktiskt med en läkare i familjen man kan rådfråga!

Blomman, usch, vad jobbigt med bilar som strular! Hur vart det med villavagnen?

• dfk

Åh, Flamman och Villemoa, det skulle ju vara jättekul att träffa erHjärta men jag jobbar då....  Än så länge har jag inte träffat någon av er i tråden. Är riktigt nyfiken på alla!
    Kanske kan bli något annat tillfälle? Hoppas!

• dfk

Solde, det gör du helt rätt i, man måste väl få uttrycka sig om hur man mår eller upplever saker! Vilken knäpp chef!

• passionsblomman
    dfk skrev 2011-09-21 17:01:22 följande:
    Blomman, usch, vad jobbigt med bilar som strular! Hur vart det med villavagnen?
    Vi väntar med spänning på att höra av honom igen. De skulle titta på ett par vagnar till, och höra av sig. *oroligt*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • dfk

Blomman, jag håller tummjarna superhårt!!

• passionsblomman

TACK! Det behövs verkligen verkligen verkligen! Jätteverkligen, behövs det.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Villemoa

Blommis; håller tummarna allt jag kan för att han vill köpa villavagnen!

Solde; vilken knepig chef! Klart man måste få säga vad man tycker och hur man mår. Du gör rätt i som ser dig om efter annat! Kram

Grattis till fastrarna Ingis och Syrinx!

Hvidis; låter som ni har det supermysigt!

dfk; klart det blir fler tillfällen till trådträffar, det måste det bli!

Idag har jag bakat kladdkaka, Moas kompis från dagis och hans mamma + lillasyster var här och fikade efter dagis. Den var gooood!

Många kramar till alla finisar som jag inte kommenterat!  

• lanovia 08

Här fylls dagarna väldigt snabbt just nu. Spacklar och slipar lister för att sedan måla dem när alla skavanker är dolda. Däremellan storstädas huset efter renoveringen. Har ändå gått relativit smidigt, 2/3 våningar är klara. Nu är det bara nedervåningen där vi håller på med listerna kvar men det kan vi ju inte ta för listerna är klara.

Känner att jag är trött när kvällen kommer men försöker lyssna på kroppen också. Men det är som du skrev Blommis inte lätt.

• lanovia 08

Ninnis egentligen är det väl inget konstigt med att fråga om könet. Det är ju ett naturligt samtalsämne som man brukar komma in på till slut vad man tror att det skall bli för kön.
    Men denna gång har jag upplevt mycket mer än vad jag gjorde med E att ALLA frågar och det nästan innan ajg ens hunnit säga hej. (ok överdrift). Men kan också vara så att jag är extra känslig denna gång då jag vet men inte vill berätta.

Till våra kompisar säger vi att vi vet vad det förmodligen blir men inte vill berätta. Till andra som är längre ifrån oss säger vi att vi inte vet. Och som ett brev på posten kommer nästan alltid kommentaren: "Nä men det är bra. Jag/vi tycker inte att man skall kolla upp könet, det är en överraskning man skall ha kvar. "
    Ehhh, precis.
    Usch vad jag hatar att ljuga men vill inte dela med mig av detta till alla.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård