• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

Grattis Fru Bygg!

Nu skall jag försöka läsa lite ifatt, medan jag tar en snabbfika innan jag skall ha dopsamtal.

Har bestämt mig nu, att söka annan tjänst. Situationen här har blivit ohållbar. Jag kommer inte ihåg om jag sagt det, men jag får inte säga till andra att jag har mycket att göra, för "det har ju alla" säger chefen. Öh?

Orkar inte mer, chefen förstår inte alls när jag påtalar det som känns fel. Så nu gäller det min hälsa och välbefinnande. Vet att det är två tjänster på G i höst.

*vinkar lite matt till alla*

• Soldemor
    Syrinx skrev 2011-09-18 18:18:17 följande:
    Igår tog jag fem minuters promenad till fästmannens bror och hans tjej för lite tjejsnack eftersom brorsorna var borta och spelade på en vigsel. Det var så trevligt att träffa henne på tu man hand och klappa på lille knodd i hennes mage, som kommer ut om ca fyra veckor. Ska bli så spännande att bli faster och se en liten växa upp i ens absoluta närhet! <3 

Tyvärr var inte alls min kropp med på att gå ens den korta lilla sträckan, så idag är jag totalt utslagen igen, främst av trötthet/utmattning men feberviruset ligger och spökar också, men någonstans långt borta. Så irriterande, jag var ju så pigg igår efter att ha legat på soffan i tre dagar! Då var allt bara prima, men jag får väl acceptera att kroppen säger till om mer vila - det är ju bara så tråkigt!

Sånt här kan man hitta på BT om man har en ledig eftermiddag:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3900109-38....
    Ojoj, vad det går hett till ibland! Känner att diskussionsnerven vaknar till liv och bannar mig själv för att jag inte hängde på BT just precis dessa två veckor... Hehe... {#emotions_dlg.djavulsk}
    Undrar om inte jag var där och spökade? Har en sådan där "överlämningsmagnet" och kan sällan hålla mig ifrån att kommentera.

Nej, nu måste jag fortsätta m betraktelsen t nästa söndag. Ledig fr o m torsdag  - måndag, så  jag har lite att göra, fast skönt att vara ledig. På söndag skall vi m lilla Loppan t Danmark, hon kan ta årets tredje titel. Fast när man ser tusslandskapet på hennes mage, som kommer på ett par timmar, så känns det en aaaaningen tveksamt.
  • Soldemor
    SkrattandeNinnnis skrev 2011-08-02 09:45:02 följande:
    Tack för mjölkfria tips! Jag har köpt Oatlys havremjölk, matlagningsgrädde och yoghurt (den heter "Havregurt" till makens stora förtjusning ) samt Carlshamns smör. Helt ok än så länge , men jag testar gärna era tips.

Hör och häpna, men Mini hade inte magknip överhuvudtaget igår! Jag har ingen aning om det kan bero på mjölken redan eller om det är ett sammanträffande, men skönt är det iallafall! Däremot var han ganska "famnig", men det passar väl ganska bra med utvecklingsfasen vid 4-5 veckor? Och han får gärna vara i famnen, bara han inte har ont. 

Idag ska vi åka in och göra hörseltest på Mini, eftersom de bara kom igenom på ena örat på BB. 
    Vet jag är helt sent på det, men jag bara älskar sådan där havredryck m choklad, både Oatlys (som är lite tjockar) och ICAs. Snart växer det nog havreax ur öronen på mig!
  • Heloise

Grattis Fru Bygg till ännu en prinsessa! Underbara nyheter, 1.5h var snabbt marscherat Underbart att allt gick bra!

• Norrskensflamman

Leksi, Andbeyond, Klockarbol och alla som ev råkar befinna sig i Kungliga Hufvudstaden ons 28/9... Minitrådträff.

Jag o Villemoa är klara, kommer nån mer?? Förmiddag/Dag är det väl tänkt. Jag har flyg hem på e.m.

• passionsblomman

Hello girls!
    Vad gör alla idag?

Själv kan jag efter ett långsamtal med Mugglan, hälsa er allihop så gott. Hon har det bara fint, men fyller dagarna med att försöka träffa irl-folk och komma utanför hemmets väggar lite, så det blir ingen internet-tid just nu, men hon kommer hit småningom hälsar hon.

Haha! Visst är det helt galet-ibland får man ta bt-paus för att liksom inte glömma hur man umgås med fok utan en dataskärm...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

Jag är på besök hos mamma. Maken är på kurs i dagar à två, så vi åkte hit igår. Lille j ligger och sover med sin mormor och jag bt-ar med lilla e sovandes vid min sida. Kallt och ruggigt är det, men snart ska vi ut och gå en runda i skogen! Vi har redan varit ute på bryggan e och jag och tittat på Havet. Och plockat björnbär. Vi njuter allihopa.

• passionsblomman

Hvidis, hälsa havet från mig! Det låter som en härlig dag!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

GRATTIS här också, Fru Bygg! Jag ser fram emot att höra mer om hur det gick och hur ni har det  Hjärta

Hvidis, vad mysigt det låter hos din mamma. Filmen heter 

Friends with Benefits och den går kl.11. Vad tror du om det? http://www.sf.se/barnvagnsbio

Jag orkar tyvärr inte kommentera mer just nu, ska passa på att sova lite medan Mini sover. Min syster med väninna har precis åkt och maken är borta tills imorgon. Jag försöker titta in lite senare.

*skickar kramar till alla så länge* 
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård