• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Nu vet vi vad det blir för kostnad att laga bilen. 3 200 spänn. Det är ungefär vad jag räknat med att vår brakmiddag skulle kosta som allra mest. Surt. Riktigt surt.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Vad pissigt det är att vi är flera med så ont i knäna!
    Och beklämmnande att ni smalisar också har det, för jag hoppas så mycket att min viktnedgång ska hjälpa på min  egen värk.
    Agility hade vi ju också tänkt, men så länge jag har så här ont, går det inte, om inte sonen och hunden står för själva kutandet.

Nu ska sonen börja på street-/showdans på torsdag så nu blir det inte något sådant den här terminen, för detfinns inte tid och råd till allt. Hoppas han kommer att gilla det, för jag tycker så mycket av det killar ofta gör är så jäkla tävlingsinriktat. Det vore kul med något som är roligt bara för glädjen i att röra sig och behärska sin kropp.

• Heloise

Sällar mig till skaran med knäont och höjer även med en ond rygg och en paj fot( foten trampade en häst sönder för 20år sedan och den svullnar upp och ger mig besvär då och då).

Blomman: skitbil! Klart att din födelsedag ska firas med dunder och brak!

Fru Bygg: spännande, snart är lilla prinsessan här, förstår att det måste vara jobbigt på slutet

Lanovia: 14kg är väl inte speciellt mkt, jag tycker väldigt många verkar gå upp runt 25+.

Jag har gett mig själv bt( datorförbud) ett tag, fast nu börjar jag sakna er så mkt att jag bara måste titta in! Blir ju så lätt att jag blir fast och Elise gråter/skriker ju inte och verkar liksom nöjd där på sin lekmatta.
    Vill inte utnyttja det och göra annat ex fastna på nätet utan jag vill ju vara med henne när hon är pigg och glad.

Det lät verkligen som att hon sa mamma idag, det kan väl inte stämma?

Annars tullar det på här, jag försöker gå ner i vikt eftersom fetma generellt sett inte är bra för onda knän och inte speciellt estetiskt tilltalande Jag blir äcklad av mig själv nuförtiden, så var det inte förut Så då måste jag göra något åt det, ska köpa vattenjympa kortet imorgon.

• passionsblomman

Förresten, Heloise, hur var det med promenader? Hör det också till kategorin "Träningsformer Jag Hatar Med Hetta"?
    Annars kanske du kunde haka på mig, så kan vi ha en promenad-klubb. TPK-klubben, kan den heta. Tanternas Promenad Klubb Då kan ju Elise ligga/sitta där i sin vagn och ni kan snacka om livet medan ni går. Eller du kan lyssna på en ljudbok och glömma bort att det är går du gör. Eller så.

• passionsblomman

Jäklar! Där kom jag just ihåg att jag glömt att gå till bibblan med boken jag häromdagen fick krav på. Nu får jag skynda mig att läsa klart den ikväll och lägga den i lådan imorgon.

• Norrskensflamman

Alltså skitbilar säger jag bara Totalt j-a värdelöst känns det att lägga ner såna summor på de jä***rna!!
    Och skitknän!!!! Så trist att måsta avstå från Agilityn pga knäna, men kan nog ändå vara förståndigt.
    Heloise, såg du att jag inboxat dig för typ hundra år sen?
    Tänkte bara så att DU fick det och inte någon annan okänd på BT... 

Jag undrar också var Mugglan är?

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2011-09-19 20:06:44 följande:
    Alltså skitbilar säger jag bara Totalt j-a värdelöst känns det att lägga ner såna summor på de jä***rna!!
    Och skitknän!!!! Så trist att måsta avstå från Agilityn pga knäna, men kan nog ändå vara förståndigt.
    Heloise, såg du att jag inboxat dig för typ hundra år sen?
    Tänkte bara så att DU fick det och inte någon annan okänd på BT... 

Jag undrar också var Mugglan är?
    Jag såg det i dag, hatar bt'äs nya utseende
    Du flamman så här säger jag om det messet och så lägger vi till ett boomshakalala

Blommis: såg precis ditt mess också, verkar inte som vi kan komma, men vi har itne riktigt snackat klart än...
    Nope promenader är typ den enda träningsform som ajg INTE hatar, går just nu 60 min varje dag, come rain or shine så att säga. Lyssnar på en ljudbok och Elise sussar oftast stenhårt, tar rundan runt de "fina" områdena och drömmer om när jag kan köpa ett av de huset och hur det ska se ut  där inne. Eller så fantiserar jag att jag vunnit 250 miljoner på lotto, det tar ungefär 60 min att göra av med iaf 50 milj, de viktigaste liksom Är gärna med i din klubb, låter som en systerklubb till min klubb, "Feta morsor traskar på"
  • Fru E

Ninnis, Ingis, Blommis-jag vet inte om jag kan följa med på vår trådträff   så bilproblemet löser sig kanske automatiskt.  Busters stadsträning är på lördagen och avslutningen i Skrylle med alla valpkullar på söndagen, hade det bara varit stadsträningen jag missat så hade det inte varit några problem.
    Är det helt uteslutet att vi åker fredag - lördag
    Gahh att allt ska krocka på en helg, de flyttade stadsträningen och avslutningen på valpkursen en helg fram än vad det var tänkt.
    Har så svårt att välja för vill både och, hade behövt komma iväg med er tjejer men samtidigt vill maken ha med mig en av dagarna iaf...........

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård