• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08
    Norrskensflamman skrev 2011-09-12 11:10:33 följande:
    Ja det är samma här. Ofta så minns jag era kloka, stöttande ord... fingrar på halsbandet med Love o Respect, och känner liksom er värme och ert stöd.. och det bär mig och ger mig styrka när det känns svårt.
    Igår tex, var det vääääääldigt tungt när maken kramade mig hårt, hårt i nästan 30 min, och grät stilla och strök mig över håret... och sa att jag är ju hans familj, hans närmaste...  Det gjorde så ont i hjärtat och jag kände en sån sorg. Men många av våra diskussioner här, gav mig styrkan att inte falla till föga... ännu en gång. Att följa MITT hjärta och MIN vilja.
    Så... vad jag vill ha sagt är att ni betyder så oerhört mycket för mig Hjärta   Jag tänker ofta på er... och gläds och våndas och sörjer med er.

Puss allihop!
    Hjärta
  • lanovia 08

Synrix vad spännande! Lycka till med provspelningarna.

Här går det skit med spelandet. Var så nöjd över att min kropp orkade med spelandet så bra. Men nu har jag missat de två sista repen. Och idag skall jag def inte gå.

• Syrinx

Det låter som att du tänker klokt när du väljer att stanna hemma, Lanovia. I vilken vecka är det du är i nu? Hoppas att du kan vila i nuet och njuta av tiden du får på egen hand, så att kroppen samlar på sig ny energi! 

• Syrinx
    lanovia 08 skrev 2011-09-12 11:19:27 följande:
    Synrix vad spännande! Lycka till med provspelningarna.

Här går det skit med spelandet. Var så nöjd över att min kropp orkade med spelandet så bra. Men nu har jag missat de två sista repen. Och idag skall jag def inte gå.
    Tack!  
    Vad är det för rep? Någon trevlig orkester? Det är tråkigt när man inte orkar det man vill! Du kanske kan sitta i soffan och spela för magen , även om du inte orkar gå iväg. 
  • lanovia 08

Är i v.29. Spelar i en väldigt kravlös men trevlig orkester. Typ storband fast vi har även flöjter och klarinetter och spelar allt från vals till storbandsmusik.

• Hvidbrud

Hej alla goseligosar!
    Lanovis: BRA att du stannar hemma och vilar. Det är långt kvar och mindre och mindre tid att vila och större behov att göra det.
    Ninnis: har faktiskt aldrig hört om en Tommy tub, men googlade och tänkte att det verkar mysigare att bada med dig i badkaret. Känna hur vattnet rör sig när man sparkar och sträcker ut sig och flyter runt. Men har ni den så kan ni ju testa den och se om han gillar den?

flamman: starka du! Ja respekt och kärlek förtjänar du minst sagt!
    Ingis: kram, din
    Blommis: 12kg! Bravo!
    fru sy: Orvar har ju blivit en riktigt stor kille nu och vuxit i sitt riktiga namn. Hoppas att ni mår bättre nu! Kram!
    Leksi: hoppas att du får vilat bra idag. Bra ide att lämna på dagis!
    Daa: hur har ni det där uppe i norr?
    Villemoa: kram till dig och dina små söta smultron-flickor!
    fru bygg: hur går det? Håller sig pricken igång? Tänker på dig, vännen!
    ea: allt väl? Hur går det med buster?

Idag har vi varit i parken med nya vagnen. Snacka om att den är smidig att köra! Vi såg att hösten har gjort sitt intrång på alvar nu, ska ta mig i akt att inte se alla röda löv som ett ont omen som minner om slask och mörker och kyla, utan att njuta av naturens prakt! Det är ju så vackert!

• Syrinx

*vinkar till Hvidis*  Ja visst är det vackert med höstens färger, men jag ser det alltför lätt som just ett ont omen. Har det alltså redan blivit höstfärger här (för visst bor du också i Malmö)? Förvånad 

Lanovia, det låter trevligt! Hoppas du får lite vila nu i eftermiddag. 

• lanovia 08

Hej Hvidis! *vinkar*
    Vad bra att vagnen var bra. Vad är det för någon? Har ni fått tillbaka en fungerande hiss nu?

• lanovia 08

Nu var det slut på dagens vila. Dags att hämta hem min älsklade ängel. Hoppas det går bra, känner att det gör ont bara jag rör mig men är ändå bättre än det varit så vi får väl bara ta en lugn eftermiddag jag o E. Är ju bara 2½h tills maken kommer hem. Han tog med sig hunden till jobbet idag, väldigt bra!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård