• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Bruttan !!! Hur har ni det på fjället?? Är jätteorolig ju!!!

Ingis Hjärta 

Jo, det har varit en bra helg. Både jobbig och härlig.
    Fredagkväll dök en gammal vän med sin fru o barn upp och vi kollade Idol allihop och käkade popcorn. Flamsde o skrattade. Precis som förr. De har inte varit till oss på flera år... och så svängde de förbi bara sådär Jag blir så varm i hjärtat när jag tänker på vilka fina vänner jag har. Och att de dessutom finns kvar.
    Lördag besökt jag en annan fin vän och på kvällen kom bästa väninnan till mig och vi lagade mat tillsammans och kollade Fångarna på fortet med alla ungar. Myyyyyyyyys!
    Igår var exet hos mig med allt vad det innebär av känslostormar, förtäckta hot, gråt, bönande om att ta honom tillbaka. Jag stod på mig. Han tog en hel del grejor med sig och när han sen kom på kvällen för att hämta flickorna hade han lugnat sig och börjat inse saker o ting. Han hade tidigare på dagen beklagat sig att hans kompisar sviker (de flesta fortsätter ha en bra relation till mig, de t o m ringer därbortifrån och hör hur jag o flickorna har det), han har bråkat med några av dem, att han inte har nån familj mer därborta osv. Jag sa åt honom att vara rädd om sina vänner. Att han visst har kvar dem även om de fortsätter hålla kontakten med mig. Att inte bråka för småsaker med dem. Att han visst har en familj därborta, som faktiskt oroar sig för honom. De ringer MIG och frågar hur han har det. Jag bad honom kontakta sin pappa eftersom pappan är jätteorolig och själv inte har råd att ringa alla gånger.
    När han kom då på kvällen för att hämta töserna så berättade han att han faktiskt ringt sin pappa, och att han tom hade fått några stöttande ord. Jag sa att "sedär. Att de stöttar mig o flickorna behöver inte betyda att de vänder DIG ryggen. Du är deras kött o blod, såklart de stöttar dig också, de vet att du också har det jobbigt. Men du måste ge dem chansen att finnas där för dig nu. Vi genomgår alla någonting jobbigt och vi måste hjälpas åt att ta oss igenom det här, så gott det går." Iaf så började han resonera mer normalt. Han vill förstås tllbaka till mig...  han oroar sig för att han tappar kontakten med barnen... vilket jag sa precis som du Leksi... det är HELT upp till honom!! Eftersom jag inte tar tillbaka honom kommer han försöka bygga något med sin slamkrypare därborta...Jag önskade honom ärligt lycka till och jag hoppas verkligen att hon kommer acceptera våra flickor.

• Norrskensflamman

Helgen avlutades på bästa sätt... Megamys med en mycket speciell person som kommit mig mycket nära... och ger mig så mycket kärlek att hjärtat svämmar över ♥ ♥ ♥ Gud är god...

• ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2011-09-12 08:52:12 följande:

Helgen avlutades på bästa sätt... Megamys med en mycket speciell person som kommit mig mycket nära... och ger mig så mycket kärlek att hjärtat svämmar över ♥ ♥ ♥ Gud är god...

Det GILLAR jag SKAAAAARPT!!
    Härligt att helgen avslutades bra! Hoppas att exet kan sköta sig o bete sig vettigt.

Blommis: Fått tag i Bruttan?

Leksi: Det är bara slapperiande, öldrickande o något studiebesök som står på schemat. Ska bli så GÖTT!
    Maken ska ju passa loppan helt själv, jag hoppas att det går bra, men jag är lite fundersam. Men han o loppan behöver det DEF!
  • ingenjörsbruden
    Fru sy skrev 2011-09-11 21:45:26 följande:
    Kikar in och säger hej! Här är det förkylt som bara den... började med mannen påvägen hem från Stockholm förra helgen, han kände sig bättre i morse men då vaknar jag med skitont i halsen och ingen röst. Även Orvar är lite förkyld, sov som en kratta hela natten, skulle ligga mot mig för att komma till ro. Jag hade massa roligt inbokat denna veckan, men har fått boka av första halvans planer iaf. Tur i oturen att vi inte stannade och hälsade på hos en av trådtjejerna förra helgen, ahde ju inte varit kul att smitta ner er.

I fredags var vi på babysim första gången, Orvar tyckte det var superkul och sprattlade som bara dem.. ska bli mysigt att gå på det 10 veckor framåt nu. Hoppas Orvar fortsätter gilla det.

Förresten får jag tänka efter hela tiden nu vad jag skall kalla sonen, konstigt med han känns inte som Orvar längre

Nej nu är det sängen som gäller, hoppas jag kan titta in till er i morgon. Saknar er!
    Krya på er!!! Trist med avbokade planer. O jaaaaa babysim är SÅÅÅÅÅ härligt! Han kommer att tycka det är toppen är jag rätt säker på!
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-09-12 08:52:12 följande:

Gillar!

Är det musikern? 
  • Ninnnis

Jag skriver lite ksapphändigt eftersom Mini hänger på min axel och dessutom har jag fått ruskigt ont i ena handleden/underarmen. Jag tror jag belastar fel när jag bär Mini.

Vi hade en mysig helg med familjen och kom hem igår kväll. Idag ska jag bara mysa hemma med Mini och vovven och ikväll är det agility igen. 

• Ninnnis

Ingis, då kan ju du och jag dela bil. Hur går det för Fru E och Hvidis? Och Heloise och Flamman? Åh vad roligt det hade varit om ni också kom!

• lanovia 08

Ninnis härligt att ni haft en mysig ´helg. Välkommen tillbaka.
    Du handleden...hur illa är det? Jag fick jätteont när E var liten, slutade med att jag fick gå till sjukgymnast, jag gick väl efter 8 mån tror jag, borde gått bra mycket tidigare. Men fick ialla fall övningar så jag kunde bygga upp handleden igen.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård