• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Hej! Tänkte ge ifrån mig ett livstecken.
    När ska ni ha trådträff?
    Jag är i Sthlm 26-28/9. Ska fira min födelsedag där, tillsammans med min kusin.
    Vägrar sitta hemma o gråta och minnas alla fina födelsedagsresor exet tog mig på...
    Annars så har han både hunnit hota med advokat ett varv till och varit hemma och försökt lappa ihop. Legat på knä och bönat och bett gråtandes att jag ska förlåta honom och att vi ska börja om igen, göra ett nytt försök, för våra barns skull. Att om jag inte går med på det gör jag mina barn faderslösa. Han är i panik.
    Jag sa att jag har förlåtit honom för länge sen... men jag kan inte fortsätta leva med honom, allt är förstört. Det går inte att bara stryka ett streck över allt som hänt. Jag kommer aldrig mer kunna lita på honom. Så... om det innebär att jag gör mina barn faderslösa så är det.... mycket sorgligt. Men att fortsätta skulle innebära att jag gör mina barn moderslösa... för jag skulle utplåna mig själv om jag stannade kvar i ett förhållande med den mannen. Även om en del av mig fortfarande älskar honom. Hoppas mina barn kan förlåta mig en dag och förstå varför jag gjorde det här valet.

Blomman, så glad jag är för din skull att du gör de framsteg du gör! Jättestarkt jobbat tjejen!

Heloise, största kramen till dig och fina, härliga, starke Elise. HjärtaHjärtaHjärta

• Norrskensflamman

Och grattis igen till finaste Daa som fyller år idag! Kunde jag skulle jag ge dig en massa timmar sömn i present, vännen min ♥{#emotions_dlg.flower}

• passionsblomman

Daa, JA må du leva och JA må du sova i hundrade år! Som Törnrosa, och vakna bara av fina kyssar och till idel mysigheter. Grattis grattis och HIURRA för dig på din dag! {#emotions_dlg.flower}

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • ingenjörsbruden

Stoooort GRATTIS till födelsedagsbruden! Hoppas du får en underbar dag!

Flamman: Jag blri så matt i knäna av att höra alla turer som aset hittar på!!
    Må han bli drabbad av syfilis, pest o värsta brännskadan över hela kroppen. Må hans hår trilla av o huden bli skör o spricka och fyllas med salt o syra! Må hans ögonlock slitas bort o ersättas av aldrig sinande citroner o lökar. Må hans blod ersättas av myror så att han aldrig får en lugn stund i hela sitt liv. Må hans fötter drabbas av svamp o därefter infekteras o ruttna bort....låååååångsamt o plågsamt.
    Jag är rätt nöjd om bara en av mina förbannelser slår in.

• passionsblomman

Ingis,

Annars gillar jag den här:

Må ditt skägg växa inåt!

Flamman, det är helgen därefter vi ska äta kräftor. alltså den 1/10

• passionsblomman

Så, en bricka överfull med trumpetsvamp och kantareller igen, hunden långpromenerad i samma veva och jag själv på väg ut för en tur till, utan hund men med stavar. Sonen bjuden på middag hos en tjej i klassen (jättekul att han inte umgås helt ensidigt med killar)

OCH-Taddaaaa: jag har idag knäckt det tredje kilot på 18 dagar och är nu nere på den vikt jag hade när vi flyttade in här för exakt två år sedan. IVF-kilona är väck och jag kan lämna det bakom mig. Jag är SÅ glad, nöjd och stolt att jag tagit mig så långt som hit.  
    I januari vägde jag 12,2 kg mer än idag.

Om 5,3 kg är jag inom min BMI-gräns för normalvikt. Då behöver jag inte känna att jag håller på att ta livet av mig genom överviktighet. Jag anar ljuset i tunneln. Solig

PB´s bön: Käre gode Gud, gör så att hösten blir full av sådana här underbara dagar, så jag verkligen kan vara ute och gå många fler gånger innan det blir för snöigt eller blött i skogen. Amen

• lanovia 08

Blommus vad duktig du är. Bra jobbat skönt att BMI närmar sig.

• lanovia 08

Daa grattis på födelsedagen. Hoppad dagen blir lika underbar som du o att du fått sova gott.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård