• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

Jag ska ta upp d med panzer, blir det trådmän oxå el bara tjejer?iofs är väl blommannen hemma. Jag hoppas vi kan komma!

• Heloise

Hur långt har ni t gävle tror du? 4-5h?

• Heloise

Blomman ditt nr har fallit bort kan du messa mig

• passionsblomman
    Heloise skrev 2011-09-08 23:10:08 följande:
    Jag ska ta upp d med panzer, blir det trådmän oxå el bara tjejer?iofs är väl blommannen hemma. Jag hoppas vi kan komma!
    Blommannen är hemma-han verkar trivas gott även när huset invaderas av kvinnor och barn, så Panzer får sällskap och en given diskussionspartner.

Jag messar. (herregud, jag höll för ett ögonblick på att nsäatn tänka skriva mitt telefonnummer i tråden! Jag tror jag håller på att tappa koncepterna alldeles!!!)
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Heloise

Det är 52 mil för oss, elise sitter ju ff som en kratta i barnstolen. Men jag ska deffo ta upp det, jag skulle så gärna vilja tanka lite energi ifrån alla er

• passionsblomman
    Heloise skrev 2011-09-08 23:29:37 följande:
    Det är 52 mil för oss, elise sitter ju ff som en kratta i barnstolen. Men jag ska deffo ta upp det, jag skulle så gärna vilja tanka lite energi ifrån alla er
    Ja, 6,5 h verkar det ska ta. Ni får åka och hälsa på Didis i Norrköping först! Solig *ljushuvud*
    Eller åka via Sthlm och en dag tidigare så kan ni hälsa på Sthlmsbrudarna, sova på hotell och bada i en bubbelpool innan ni åker vidare. Visst är jag full av strålande idéer denna afton? Hämta upp Klockarbol, där hon säkert ligger bland alla trattkantarellerna också vettja!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Heloise, du skiriver så vackert och hjärtskärande på samma gång att jag blir alldeles tårögd. Fina, duktiga Elise Hjärta

Jag tittar bara in för att säga att jag gärna samåker med Skånetöserna till Blommis! Vi kan väl höras mer när det närmar sig, men jag ränkar med att jag har en bil till förfogande.

Nu måste jag göra mig klar inför Norgetrippen. Kram på er alla fina, och en extra kram till födelsedags-Daa!  

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård