• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08
    Norrskensflamman skrev 2011-09-12 09:55:44 följande:
    Jopp...SkämsKyssDrömmer
    Gillar!!!!!!!!
  • lanovia 08

Flamman låter som du haft en väldigt bra helg över stora hela. Skönt att exet tog sitt förnuft till fånga för en stund ialla fall. Önskar han kunde göra det för gott så ni kan gå vidare som vänner och barnen kan få en vettig kontakt med honom.

• lanovia 08
    ingenjörsbruden skrev 2011-09-11 21:04:47 följande:
    Nä nu knorrar maken.... 

men jag måste bara skriva en grej.

Vet ni, jag tänker på er alla flera gånger om dagen. Kanske inte jättelånga tankar, men ni finns i mina tankar rätt ofta.
    Igår när jag stod o diskade så stod jag o tittade på min fina rabatt....tänkte då på Blomman o hennes stora trädgård, läskiga varelserna o sagoslottet.

Så är det med mkt...ser jag en hund tänker jag på Ninnis o Lanovia.
    Ser jag grannkatterna tänker jag på Solde, Blommis o Hvidis.
    Ser jag Leila bakar eller annat bakprogram (rätt ofta) så tänker jag på Fru E o hennes underbara efterrätter!

Ser jag mammor med mage, eller barnvagn eller så går tankarna till Lanovia, Hvidis, Heloise.

Ser jag en traktor tänker jag på Bruttan!

Var gång jag pratar med syrran (det är rätt ofta) så tänker jag på Flamman.

Ja ni fattar nog nu....

tänker på er alla!
    HjärtaHjärtaHjärta
  • lanovia 08

Men vart tog alla gröna pluppar vägen???

• lanovia 08

Fru Bygg hur har du det?? Hur mår du nu?

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-09-12 10:04:48 följande:
    Ninnis härligt att ni haft en mysig ´helg. Välkommen tillbaka.
    Du handleden...hur illa är det? Jag fick jätteont när E var liten, slutade med att jag fick gå till sjukgymnast, jag gick väl efter 8 mån tror jag, borde gått bra mycket tidigare. Men fick ialla fall övningar så jag kunde bygga upp handleden igen.
    Tack!

Jag kan knappt knyta skorna eller trycka ut tandkräm ut tuben. Det kom igår, så jag tänkte testa ett tag med liniment först och se om det hjälper. Har även ett handledsskydd som jag har på mig nu, vet dock inte om det hjälper. 
  • lanovia 08

Nu är E på dagis. Det går så bra för henne där, hade några dar då det var svårt att lämna henne men det har släppt för stunden. Oftast är det snarare så att man får ta leksakerna ifrån henne o bära ut henne i kapprummet när jag hämtar henne. Sitter ner o leker med henne en stund men någon gång måste vi ju gå hem...

Jag skall använda den här stunden till VILA. Skall försöka blunda så effektivit det går: nej då vi har ingen tvätt som behöver tas om hand eller damm som behöver bort. Jag skall SITTA. Tror nog kanske t.om. att jag skippar lunchen med kompisen. Vill så himlans gärna träffa henne då det går månader mellan tillfällena men jag vet inte om jag orkar. Hela min kropp formligen skriker efter vila.

Blir väl inte piggare av att skruttan vaknade 4.15 inatt o sedan låg o vred sig emellan oss 1½h innan hon somnade om. Hon har tänder på gång och det märks väldigt väl; på humöret, på sömnen och.... i blöjan! Herrejösses vilka fyllningar hon gör.

• Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2011-09-11 21:04:47 följande:
    Nä nu knorrar maken.... 

men jag måste bara skriva en grej.

Vet ni, jag tänker på er alla flera gånger om dagen. Kanske inte jättelånga tankar, men ni finns i mina tankar rätt ofta.
    Igår när jag stod o diskade så stod jag o tittade på min fina rabatt....tänkte då på Blomman o hennes stora trädgård, läskiga varelserna o sagoslottet.

Så är det med mkt...ser jag en hund tänker jag på Ninnis o Lanovia.
    Ser jag grannkatterna tänker jag på Solde, Blommis o Hvidis.
    Ser jag Leila bakar eller annat bakprogram (rätt ofta) så tänker jag på Fru E o hennes underbara efterrätter!

Ser jag mammor med mage, eller barnvagn eller så går tankarna till Lanovia, Hvidis, Heloise.

Ser jag en traktor tänker jag på Bruttan!

Var gång jag pratar med syrran (det är rätt ofta) så tänker jag på Flamman.

Ja ni fattar nog nu....

tänker på er alla!
    Sötis! Jag har också tänkt på det, hur ofta ni dyker upp i mina tankar
  • lanovia 08

För mig var det lyften av E som slet, alltså gjorde det väldigt ont även när man rörde handleden i sidled så där hjälpte ialla fall inte handledskydd.
    Oh vad synd att vi inte befinner oss närmare varandra för då hade du kunnat fått övningar och lånat boll av mig.... om det är det du behöver vill säga.

• lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-09-12 10:17:59 följande:
    Sötis! Jag har också tänkt på det, hur ofta ni dyker upp i mina tankar
    Instämmer. Jag går ofta och berättar saker för er. Saker som händer till vardags, tyvärr kommer mycket av det aldrig på print här.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård