• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • dfk

Har varit borta hela helgen hos mina föräldrar, pratat och umgåtts. Om en vecka sticker dom iväg på en jordenruntresa, det skulle inte vara dumt att få följa med i resväskanCool 

Daa, Grattis i efterskott{#emotions_dlg.flower}

Ninnis, vad bra att lilla Mini kunde somna själv där.

Flamman, Ja hur ska det gå att lita på honom efter allt som varit. Önskar dig allt gott. Så härligt med lite "love in the air" med musikernHjärta Blir lite nyfiken.

Bruttan, är du där? vinkar

Synrix, vad jobbigt med er katt, hoppas hoppas att det kan bli bättre nu. Krya på dig! Var försiktig när du har feber.

Ingis, grattis i efterskott till Busan, vilken mysig födelsedag hon fick!!

Lanovia, Du hinner tids nog att hjälpa till med att fixa hemma, vila nu!

Leksi, hoppas att du får tillräckligt med vila!

Fru Sy, krya på dig!

Villemoa, vinkar lite, var är du?

Blomman, Åh, vad härligt med all svamp du hittar!

Jaha ja kanske ska ta och ta tag i den där papperhögen som ligger och väntar på skrivbordet nu.

• Villemoa

dfk; jag är här men jag är mest en smygläsare nu. Känner att jag inte har så mycket att bidra med för stunden så jag håller mig i bakgrunden så länge.

Grattis till Bellabus i efterskott! <3

Flamman; bra att du står emot hans tårar!! Gillar det du berättar om musikern! <3

Blommis; heja dig! 12 kg är jättebra viktnedgång!

lanovia; bra att du var hemma och vilade idag! Kram

Syrinx, Fru sy och Leksi; krya på er!

Bruttan; har saknat dig här!

Daa; grattis i efterskott! <3

Ninnis; vad bra att Mini kunde somna själv i korgen!

Känns som om jag glömt att kommentera något....kramar till alla fina!

• Leksi

Åh det var skönt att få sova 4h på dagen idag!!

Det kändes ju lite sådär att lämna lille A på dagis imorse och sedan traska hem igen men jag lyckades faktiskt ganska bra i att övertyga mig själv i det onödiga att ha dåligt samvete. Vi hade ju redan tagit beslutet och då var det lika bra att njuta av den otroliga lyxen att vara ensam hemma i nästan sex timmar. Förkylningen är redan mycket bättre och efter upprepad kur imorgon kommer jag nog vara både frisk och utvilad!

• Leksi

Wohoo Flamman! HjärtaSkål Du förtjänar en Gud som är god och en man som överöser dig med kärlek. Hjärta
    Skönt att höra att det finns resonabla sidor hos din exman också, kanske kanske kan det ändå bli bra till slut? Vad stark du var som stod emot hans vädjanden!

• Heloise

Kikar in en snabbis, är dundeförlyld :( Har varit på den efterlängtade Småbarnsträffen på barn-hab, umderbar träff med härliga funkisungar. Mammor som inte vill gå på bvc-träffar för att det är så jobbigt att se andra barn utan syndrom, eller pappor som säger att han älskae sin son men inte fan skulle det bli så här? Hur berättar man? När berättar man? Måste man? Hur mycket kan man gråta? Hur ska det bli? Hur funkar det hemma? Hur ska man orka? Måste man vara så jävla duktig jämt? Jag kände bara hur en sten föll ifrån mina axlar och äntligen kunde jag prata barn med några som inte bara förstod men även förstod utan förklaringar. Diskussioner om medicinmängder, läkare, filofaxstyrd föräldraledighet och om all sorg, all kärlek och all sanslös lycka. Om hur man mår dåligt för att man tänker i smyg att föräldrar till" friska" barn ska vara glada typ jämt, fast vi vet rationellt att" friska" barn oxå kan vara "jobbiga"och att allt är relativt. Hur man skäms när man önskar att man hade nån vän vars inte ungar var A-barn. Hur ensam man känner sig. Hur folk beter sig när de får veta? Tja vi pratade om det mesra, samtidigt som vi beundrade våra unika starka underbara barn som låg i ring och kikade nyfiket på varandra:D Jaha ser man på ännu ett egoinlägg, vad ovanligt;) Jag ville bara dela med mig av glädjen i feberyran! Återkommer när jag slutat hosta lungorna ur mig! Tills dess!

• Norrskensflamman
    Heloise skrev 2011-09-12 23:48:33 följande:
    Kikar in en snabbis, är dundeförlyld :( Har varit på den efterlängtade Småbarnsträffen på barn-hab, umderbar träff med härliga funkisungar. Mammor som inte vill gå på bvc-träffar för att det är så jobbigt att se andra barn utan syndrom, eller pappor som säger att han älskae sin son men inte fan skulle det bli så här? Hur berättar man? När berättar man? Måste man? Hur mycket kan man gråta? Hur ska det bli? Hur funkar det hemma? Hur ska man orka? Måste man vara så jävla duktig jämt? Jag kände bara hur en sten föll ifrån mina axlar och äntligen kunde jag prata barn med några som inte bara förstod men även förstod utan förklaringar. Diskussioner om medicinmängder, läkare, filofaxstyrd föräldraledighet och om all sorg, all kärlek och all sanslös lycka. Om hur man mår dåligt för att man tänker i smyg att föräldrar till" friska" barn ska vara glada typ jämt, fast vi vet rationellt att" friska" barn oxå kan vara "jobbiga"och att allt är relativt. Hur man skäms när man önskar att man hade nån vän vars inte ungar var A-barn. Hur ensam man känner sig. Hur folk beter sig när de får veta? Tja vi pratade om det mesra, samtidigt som vi beundrade våra unika starka underbara barn som låg i ring och kikade nyfiket på varandra:D Jaha ser man på ännu ett egoinlägg, vad ovanligt;) Jag ville bara dela med mig av glädjen i feberyran! Återkommer när jag slutat hosta lungorna ur mig! Tills dess!
    HjärtaHjärtaHjärta
  • lanovia 08

Heloise vilken härligt egoinlägg. Älskar att läsa om din glädje o att ni fått träffa andra i samma situation.

• dfk

Heloise, tack för att du delar glädjen och alla tankar med oss, krya på dig!Hjärta

Villemoa, vad skönt att du ändå är där! Hur mår du då? Hur är  det med töserna?

Åh, vad jag längtar till helgen. Ska börja röja på verandan så att inte alla dynor och annat möglar bort där. Ska pyssla om de blommor som tyvärr har blivit bortglömda därute. Sen kanske man ska ta sig ann garderoben och lägga undan alla sommarkläder?! Ojdå, det känns ju inte lika kul. Men det börjar väl bli dags att plocka fram alla stickade tröjor och långbyxor igen. Jag har hittils levt i sommarkjolar och sommarklänningar med mina sandaler, tills att jag började se mig omkring och inser att det är nästan bara jag som går i sommarkläder.... 

• lanovia 08

Kan konstatera att vila har gjort nytta. Inte bra ännu men så mycket bättre. Skall se till att inte sabba detta idag med någon falsk trygghet.
    Förlåt att jag varit så gnällig sista dagarna!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård