• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

Be prepared på spam, jag har 107 sidor att läsa ifatt, får väl kommentera efter hand. Fast just nu får jag väl återgå till näringarna. Skall på personalutbildning kl 19 och liiite att göra innan. Jobbar bara imorgon och sedan helgen.
     *trycker undan magsåret och kavlar upp ärmarna*

• Ninnnis
    start september skrev 2011-09-13 18:04:10 följande:
    Tack för grattis Ninnis - lägger tacket här för säkerhets skull
    Då passar jag på att gratta en gång till här! Så skönt att allt gick bra. Och vad gulligt det lät med syskonkärlek ♥
  • Villemoa

*vinkar till Solde*

Syrinx; vilken j-a inneboende, snacka om att ha noll koll! Förvånad

Leksi; vad bra att du sjukskrev dig så att du kunde vila bort förkylningen!

Igår var jag på ytterligare ett träningspass, hade ingen aning om att jag fortfarande har magmuskler med tanke på hur det känns i dem idag... Men det är skönt att veta att man lever, nytt pass imorgon!

• Hvidbrud

Åh, vad duktig du är, Villemoa! Vill också, men jag vet att jag inte är motiverad nog för att fullfölja det... Men om i fall att vi ska ha fler barn, så ska jag så in i hundan träna upp mig först, så att min kropp kan hålla till det. Vi har tillochmed ett miniSATS precis runt hörnet, mellan hem och dagis. OM jag skulle kunna få nya dagis tider till E, så skulle det vara perfekt att gå dit efter jag har lämnat henne...
    Just nu går hon ons, tors och fre ena veckan och tors och fre andra. När hon börjar på torsdagarna, är det så svårt att lämna henne. Hon blir mammig och klä gig och har liksom "glömt" hur det är att vara på dagis. Jag ska höra med dem idag (den nya, förnuftiga och väldigt duktiga förskoläraren) om e inte kan få gå mån, ons, fre, tis, tors istället. Bättre flow för alla parter tänker jag. Hoppas att de håller med!

Logger här och myser med min fine kille i sängen. Han har slocknat och jag borde ju gå och görs något förnuftigt som att diska eller röja, men det är så skönt här... Hur var det nu mitt nya mantra var....?

• Soldemor

Har precis haft lönesamtal m chefen och fick kritik för att jag tyckte det blev lite jagigt med två begravningar, hej och hå! SEdan är det ju inte bra att jag säger att jag har mycket att göra, nehej? Det har jag ju! Ja ja, nu tänker vi inte på det, nu kör vi en intesinv eftermiddag och kväll, sedan ledig två dagar!

*vinkar till Villemoa och alla här*

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-09-14 11:30:35 följande:
    Logger här och myser med min fine kille i sängen. Han har slocknat och jag borde ju gå och görs något förnuftigt som att diska eller röja, men det är så skönt här... Hur var det nu mitt nya mantra var....?
    Att mysa med J är viktigare än att röja!
  • Ninnnis

Villemoa, du är så duktig! HEJA dig!

Soldemor, det låter inte som att din chef riktigt ser vad du faktiskt gör? Skönt att du snart är lite ledig i alla fall. 

• Hvidbrud

Och duscha länge och vaxa djungel-armhålorna och lian-benen.... Urskogsmuffen får vara orörd, den är ju så gott som fridlyst.

• Ninnnis

I natt sov Mini från kl 19 till 02! Så länge i sträck har han aldrig sovit tidigare. Sen ammade han lite ca 04.30, 06.30 och 08 (om jag minns rätt). Därefter gick han med på att sova på mitt bröst fram till kl 10. så himla skönt! Och mysigt

Jag är lite orolig för mina knän. Det högra har varit trasigt länge (korsband och menisk) efter innebandyskada för 15 år sedan, men jag har lyckats hålla det relativt bra med hjälp av stärkande träning. Jag är dock ganska van vid att det smärtar av och till. Nu börjar jag få ont i både det vänstra och det högra. Det är lite "meniskkänningar" i det högra, och idag kan jag knappt stödja på det. Kanske är det många långa barnvagnspromenader och agilityspring som gör sig påmint? Förmodligen snedbelastar jag också pga skadan i det vänstra. Jaja, jag har smörjt med liniment, har knäskydd på och försöker vila knäna så mycket som möjligt (inte så lätt med bebis och hund hemma...). Förhoppningsvis blir det bättre.

Sådärja, ett riktigt egoinlägg!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård