• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Villemoa: Starkt jobbat med träningen!!

Jag är barnlös denna vecka, barnen är hos sin pappa och de verkar ha det hur bra som helst
    Vi ska gå tillsammans på föräldramöte imorgon.

Jag passar på att ta tag i träningen nu när barnen inte är hemma, så jag var på 30 min spinninig + 30 min torso i måndags. Idag har jag varit på 1 tim Body pump.
    Jag går också själv.

Övrig tid "friar" jag med musikern... ♥ Men vi tar det lugnt... men när jag är barnledig är det ju inget som hindrar att vi umgås lite grann i smyg...
     *nynnar "Love is in the air"* 

Känns jävligt bra

• Villemoa

Härligt Flamman att du också har tagit tag i träningen!

Vad glad jag blir över att flickorna har det bra hos sin pappa och att du har det bra med musikern! Hjärta

Dum fråga kanske, men hur känns det att vara barnlös den här veckan?

• Fru E

Flamman-blir så glad när jag läser att du nynnar på "Love is in the air" det förtjänar du verkligen efter det helvete som varit!

Ninnis-har strular mitt knä friskt med har naprapat tid imorgon för att se om han kan komma med goda råd. Har fått övningar för det men tycker det går långsamt för de att börja verka

• lanovia 08

Flamman härligt med love in the air. det förtjänar du. Duktig du är som tränar. Är det jobbigt att inte hacfluckorna?

• lanovia 08

Fru E trevligt att se dig. Skönt att det lugnar ner sig snart.

• lanovia 08

Föräldrarmötet hick bra. Bra info. På något viscråkade jag hamna i brukarrådet.c Så nu blir det några möten att gå på.

• lanovia 08

Ligger här o hoppas på en god o hel natts sömn. Skulle bebövas, har varit sååå trött idag. Imorgon ska jag o maken till Ullared. Är nervös för hur jag skall orka med o gå men det ska nog gå. Det måste gå... Godnatt alla söta.

• lanovia 08

Oh så ljuvligt. Ligger fortfarande i sängen. E har sovit bra o när hon väl vaknade tog mormor o morfar henne. Maken stängde sovrumsdörren när han gick upp så jag har inte hört något. Så gött!!!

• dfk

Villemoa, oj vad dina tjejer har blivit "stora"... Håller med om att tiden springer ifrån.Duktiga du som tränar!

Lanovia, det där med trots, det går ju i vågor och kan vara enormt tålamodsprövande. Det kanske är så att hon är i värsta fasen just nu och att det faktiskt kommer bli lugnare sen. Säkert kan hon känna av att det kommer bli förändringar i familjen.
    Min yngsta var ordentligt trotsig må jag säga. Hon kunde vara monsterungen från hellSpöke och sedan söt som ett litet sockergrynOskyldig. Jag var "bestämd" med sådana saker som mat(inte att jag tvingade henne att äta upp, men att jag vill att du smakar innan något är är ratat och att man sköter sig vid matbordet),hygien,kläder(vid 10 minusgrader måste man ha mössa,vantar o overall typ...),gå o lägga sig(Man vill inte ha en fyra-åring som sitter uppe vid halv tolv och spelar munspel i sängen..det har nämligen häntFlört). Medan jag kunde vara mer förhandlingsbar vid andra saker. "Jag vill och jag kan själv och dumma mamma" var uttryck som förekom ofta vid den värsta trotsen.  Nu är ju lillskrutt hela 11 år, men humör har hon fortfarande.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård