• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Men Syrinx! Vilken FRÄCK människa! VARFÖR fick han bo hos er??? Vilken snubbe!

Ingis, klart du ska komma!

Oj, hunden vill gå ut...

ses!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Syrinx

Ingis och Lanovia, tack vad rara ni är! Ja det är jätteskönt att det "bara" är astma! 

Fru Bygg, åh är det en hel vecka kvar till BF! Hoppashoppas lillprinsessan vill titta ut lite tidigare. Jobbigt att inte må bra ju! Heja dig! *peppar*

Ingis - Solklart att du har en resa innestående! Maken får väl hjälpa till litegrann och förstå att det är viktigt för dig. 

• lanovia 08

Synrix vilken oerhört trevlig inneboende. Det finns folk för alla.

• lanovia 08

Oh vad jag är avundsjuk på BT-träffen.

• Syrinx

Nej, han kommer aldrig mer innanför vår dörr!!! Skrikandes Ett riktigt praktarsle och utan ett uns av normal hyfs! 

Blomman, det var en bekant från Vadstena som helst plötsligt ringde och hade blivit mer eller mindre utslängd av en kompis i Helsingborg, pga att denne skulle flytta. (Fast i efterhand undrar jag om det kanske fanns en annan sanning också i det hela...) Han stod utan boende och bad så snällt, och jag är en vänlig själ som tror människor om gott till motsatsen bevisas, så då sa jag att det är klart att det gick bra att han bodde hos oss ett tag. Men aldrig, aldrig, aldrig mer! Ibland är man kanske lite för dumsnäll? 

• Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-09-12 11:16:48 följande:

Ninnis, mycket kloka ord från BVC, och mycket klokt tänkt av dig. Du är suverän, vet du det. Du besitter verkligen en mental styrka, ett lugn, är så insiktsfull. Jag beundrar dig!

Det ÄR jobbigt de 3 första månaderna. Sen är det som att det blir lättare... att bitar faller på plats... man får vila en stund och hämta andan och njuta... Tills det är dags för nästa fas Men då är man redo för den igen. Så där rullar det på.

Kram!

TACK sötaste Flamman!

Jag känner mig inte alltid så lugn och insiktsfull, så det kändes väldigt  bra att höra. Kram tillbaks!

(och så mysigt med musikern )
  • Ninnnis

Heloise, vilket underbart inlägg! Jag är så glad över att ni har en grupp som känns bra, där ni kan utbyta erfarenheter och förstår varandra. Härligt!

Syrinx, vilken otacksam människa!

Lanovia, kloka råd från Hvidis & co. Hoppas lunchdaten blev trevlig

Villemoa, tänk så stora dina fina tjejer har blivit!

Ingis, jag hade inte möjlighet att svara när du ringde, sorry! Är du hemma ikväll? Maken din får förresten bara ta sig i kragen och ställa upp.

Fru E och Hvidis, hur tänker ni inför trippen till Blommis? 

• Ninnnis

Jag har varit och fikat hos min nyvunna mammavän i dag, mycket trevligt! Nu ser det ut att bli ruskväder igen, så vi kurar inomhus. Mini sover i selen på min mage och vovven sover i sin hundsäng. Shit pommes frites vilket väder det var igår kväll förresten! Är lite stolt över att vi kom iväg på agilityträning trots vädret. Det gick till och med bättre än sist

• passionsblomman

Ninnis, idag är det shit och pommes frites här istället. Det blåser som attan!! De päron som inte hade ramlat ner redan gör det definitivt idag. Hoppas vinteräpplena får hänga kvar, för de är inte mogna ännu, och det är det enda av äppelträden som just fick någon frukt i år.

Heloise, det där egoinlägget var det bästa på länge! ÅH vad glad jag är att ni har någonstans att träffa andra som vet hur det är. Ovärderligt!

Syrinx, ja det låg nog mer bakom den utslängningen än vederbörande ville bekänna. Vilken idiot!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Soldemor

Hej alla mina underbara vänner här!

Efter fem veckor utan internet (är inte kompis m tele2 mer) trodde jag i min enfald att jag skulle hinna in en sväng här när jag började jobba förra tisdagen. HA HA HA! Visste att jag skulle ha en begravning på fredagen som jag var önskad på, men plötsligt fanns det en till, som min chef tyckte jag skulle ta. Varför skall man hjälpa varandra? "Den är ju så liten" sa hon. Och? Oavsett om det är fem eller 105 gäster på en begravning, är den lika viktig för de närvarande, och jag anser att den bör hålla lika hög kvalite. Så här fick jobbas och produceras. Dessutom skulle jag ha gudstjnsten som i söndags med upptakt för nya konfirmander och sedan återträff för de gamla. Och nu fortsätter det med ännu mer, tjoho!

Har saknat alla här så! Nu kunde jag inte bärga mig mer, och när ändå word bara bråkade med mig i ett protkoll jag inbillade mig skulle bli klart och utskickat idag, så titttar jag in här. Jag lever och tänker på er. Skall försöka läsa ifatt, om inte annat så på tor och fre när jag är ledig. Försöker också få lite struktur hemma (klart? Skoj! När det har varit så bra väder! Och tyvärr är inte snuttarna intresserade av att röja i mitt framtida klädvårdsrum. Men det skall bli fika där, lovar! Måste bara vara hemma och ta tag i det)

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård