• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Daa grattis på födelsedagen. Hoppad dagen blir lika underbar som du o att du fått sova gott.

• lanovia 08

Ingis maken o jag har lyckats reda ut begreppen o han menade inte så som jag tolkade det. Visst förstår han att det är jobbigt för mug att ha henne som plåster. Men han kan inte mycket göra. Det är inte många nätter hon sover hos oss men de nätterna duger endast jag. Han har försökt lägga henne hos sig men då skriker hon. Mammig järnet.

• lanovia 08

Flamman tror absolut dina barn kommer förstå dig. Vad han än söger är det inte du som gör dem faderslösa det är han själv. Det är han som gjort det han gjort och som säkert skulle göra det igen om du tar tillbaka honom.

• Ninnnis

*tittar snabbt in från utlandet*

Flamman, du är så stark och det kommer att gå bra för dig och tjejerna. Stor kram! Du kanske vill ta en tripp till söder helgen efter din födelsedag...? Jag lovar att du blir ordentligt firad

Åh vad kul det hade varit att träffa dig Heloise! Och att få se lilla miraklet Elise i verkligheten. HOPPAS ni kan komma.

Jag kom på att vår bil kanske inte är optimal när det gäller bilbarnstolar.. Airbagen fram kan nämligen inte kopplas ur manuellt, därför går det inte att ha någon stol fram. Iofs kan man väl ha två stolar bak, om det funkar för de små? Mini sover nästan alltid i bilen (även hela resan hit) så det hade säkert gått bra att ha lilla Busan bredvid honom där bak

Nu sover Mini i spjälsängen i "vårt" rum och vi ska snart grilla. Kram på er allihop!

Förresten, HEJA HEJA HEJA Blommis! Du är så himla duktig! Så starkt av dig att utforma en hälsoplan och följa den. *impad*

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2011-09-09 16:31:23 följande:

Så, en bricka överfull med trumpetsvamp och kantareller igen, hunden långpromenerad i samma veva och jag själv på väg ut för en tur till, utan hund men med stavar. Sonen bjuden på middag hos en tjej i klassen (jättekul att han inte umgås helt ensidigt med killar)

OCH-Taddaaaa: jag har idag knäckt det tredje kilot på 18 dagar och är nu nere på den vikt jag hade när vi flyttade in här för exakt två år sedan. IVF-kilona är väck och jag kan lämna det bakom mig. Jag är SÅ glad, nöjd och stolt att jag tagit mig så långt som hit.  
    I januari vägde jag 12,2 kg mer än idag.

Om 5,3 kg är jag inom min BMI-gräns för normalvikt. Då behöver jag inte känna att jag håller på att ta livet av mig genom överviktighet. Jag anar ljuset i tunneln. Solig

PB´s bön: Käre gode Gud, gör så att hösten blir full av sådana här underbara dagar, så jag verkligen kan vara ute och gå många fler gånger innan det blir för snöigt eller blött i skogen. Amen

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    *gör vågen*

DU är så F-benat  J-vla DUKTIG!!!! KRAM
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2011-09-09 19:42:32 följande:

*tittar snabbt in från utlandet*

Flamman, du är så stark och det kommer att gå bra för dig och tjejerna. Stor kram! Du kanske vill ta en tripp till söder helgen efter din födelsedag...? Jag lovar att du blir ordentligt firad

Åh vad kul det hade varit att träffa dig Heloise! Och att få se lilla miraklet Elise i verkligheten. HOPPAS ni kan komma.

Jag kom på att vår bil kanske inte är optimal när det gäller bilbarnstolar.. Airbagen fram kan nämligen inte kopplas ur manuellt, därför går det inte att ha någon stol fram. Iofs kan man väl ha två stolar bak, om det funkar för de små? Mini sover nästan alltid i bilen (även hela resan hit) så det hade säkert gått bra att ha lilla Busan bredvid honom där bak

Nu sover Mini i spjälsängen i "vårt" rum och vi ska snart grilla. Kram på er allihop!

Förresten, HEJA HEJA HEJA Blommis! Du är så himla duktig! Så starkt av dig att utforma en hälsoplan och följa den. *impad*

Det hade nog kunnat fungera.....hon brukar också slockna så fort hon hamnar i bilen....dock helst runt lunchtid när hon brukar sova 3-4 h....annars blir dagen lite småknasig!!
    Jag tror det kan funka!
  • ingenjörsbruden

Lanovia: va skönt att det inte var så som du först uppfattade honom. 

Flamman: sugen på en rejäl födelsedagsfirning hos Blomman?! *viftar förföriskt med ögonfransarna men ser mest ut som en uggla som fått skit i ögonen*

Idag har jag snott runt här som ett litet skållat troll, mormor är här o passar busan.
    Jag har tvättat o hängt 4 maskiner tvätt, bakat två tårtor, storhandlat, städat tvättstuga, kök och båda badrummen. Gjort kryddningen till currygrytan i morgon.
    Fått ett rejält plåtskåp till mina krukor o planteringsgrajor i vårt minihus (lyxfriggeboden), möblerat om o flyttat in i det....ja....jag har säkert hunnit med ngt annat osså....men det är allt jag kommer ihåg nu.!

Riktigt produktiv dag

Nu ska loppan i säng o jag ska avnjuta ett rejält glas rödtjut o snacka med mamma!

på er allihopa!

• lanovia 08

Idag har vi ju en 2-åring i tråden!! Hipphipp HURRA och massa grattis till Busan!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård