Blomman: du är saknad och efterlängtad och lika klok som alltid!
Daa: alla andra har redan sagt det så väl före mig jag hade ingen aning om att sömnlösheten var så allvarlig, det är klart att du är slut, förtvivlad och förlorar humöret om du aldrig får sova. Jag önskar jag bodde närmare jag med så hade jag kunnat hjälpa dig med vad som helst!
Flamman: alltså både en karlfan som är helt bränd i i huvudet och en hundjävel som verkar lika bränd. Usch det har ju kunnat gått jätteilla
Så tråkigt när du sett framemot festen så och var så fin!
Mugglan: jag tar väldigt sällan illa upp
Helt rätt jag ser ut som en strandad val och det vill jag helst inte göra! Måste verkligen få ordning på den delen av mitt liv. Grace period is over som min syrra skulle säga( Miamibarbie ni vet). Problemet är att jag faktiskt inte njuter av att träna, jag HATAR det, och jo jag har tränat ganska mycket i mina dagar, spelade fotboll från 6 års ålder, började spela dubbelt i både dam och flicklag from 13års ålder, slutade spela när jag var 17 pga knäskada och ahtade varenda träning. Jag har provat friskis och svettis
, spinning
alla former av aerobics, step, pump blablabla allihopa är
. Jag har provat att gå på gym, det är för det första så jävla tråkigt att jag känner hur hela jag DÖR, sen så är det också
med alla dumdryga människor överallt. Jag har provat poweryoga *gäsp* pilates*dubbelgäsp*. Jag gillar inte att cykla och hatar att jogga, simmning är okej om man bara kunde få ha bra musik på men de envisas med att spela skitdålig hissjazz på vårt badhus, jag slutar jag simma för att musiken är så jävla dålig att jag bara vill bort därifrån. Vem tycker om hissjazz? Två kulturnissar med basker och en baguette innanför västen, de simmar säkert ITNE på Fjärnna höjder badet på vardagsmorgonar och gör de det så kan de väl vara utan hissjazz just den timmen!
Funderar på om jag ska prova vattenjympa och vattenspinning och badminton? Det är typ det enda jag INTE provat. Jag tycker om att gå och att rida men det räcker inte jag måste antagligen pallra mig till gymmet för att bygga upp och om muskler så att min kropp håller hela livet. Men det är faktiskt jobbigt att göra något som man genuint HATAR. Alla andra kan hitta sin grej varför kan inte jag göra det? Jag vill ju så gärna hitta en aktivitet som jag tycker om att göra så att inte varenda minut är som ett minidödsstraff
Jag går inför varje ny aktivitet som att yes wow this is it! Men nää inte direkt 
Jo glömde skriva att jag hellre är magsjuk än åker längdskidor
Av alla lata feta odugliga föräldrarna därute så var Elise tvungen att springa på oss
det ger mig bara ännu mer prestationsångest när jag vet att hon måste träna jämt och då måste vi träna med henne och hur ska jag kunna maskera att jag verkligen genuint avskyr att träna?
Åh vad kul älskling idag ska vi åka längdskidor, mmm underbart, man blir kall och blöt och svettig och alla andra lurar med sina ungar på skidturer med löften om korvgrillning men du Elise ska få en broccolibukett, det blir väl roligt
Eller ååå vad underbart nu ska hela famljen cykla på en liten tur, Panzer får ont i arslet efter 10 minuter och envisas med att hans cykel är defekt, jag får ont i knät och i arslet och gnäller över att min cykel inte har några växlar men det ska vi inte låtsas om utan vi ska tänka åh vad underbart med en cykelfärd så här i myggtider med gnälliga ungar som man inte ens kan muta med picknick för då kan den ena bli bindgalen efter mat...
Nu är jag lite sarkastisk och jag vet ju att det finns människor som gladeligen cyklar 2 mil med gnälliga ungar till Furuvik( våra grannar) men alltså jag är inte en av dem.
Jag är 32år, jag vet vad jag gillar och inte gillar. Jag gillar att sy, jag hatar att arbeta i trädgården och vika tvätt. Jag är väldigt väldigt bra på att stryka och laga mat och baka. Jag kan brodera hygglig och tycker att det är rätt kul. Jag är måttligt intresserad av heminredning men fullständigt galen i litteratur, allt som är skrivet gör mig lycklig som ett barn. Jag kan bli kär i ett tyg och har en garderob full med tyger som jag inte vill göra nått av för jag är så kär i dem. Jag älskar handväskor, fina skor och vita stärkta manglade lakan, opera och Shakespeare. Jag hatar jazz med en brinnande passion, blues står heller inte högt upp på listan, jag gillar punk och får en tår i ögat när jag hör Die Mauer. Jag är svag för hårdrock fast gärna 80-90-tals. Har en svaghet för emo grupper och är lite småkär i gitaristen i 30 seconds to mars
Jag gillar vampyrfilmer och vampyrböcker har altid gjort, kommer nog alltid att göra. Har alla säsonger av Buffy och True Blood. Men jag har även alla säsonger av West wing(vita huset), The Shield och Black Books.
Jag gillar inte att träna men jag älskar att ha sex
Äsch vilket ego-inlägg! Men jag är ärlig när jag säger att det är ett stort problem för mig att jag faktiskt tycker att all träning, utom att gå och rida, är vansinningt tråkiga( fotboll var skitkul men inte själva "träningen" springa hit och dit och sit ups och backträning etc. Men med boll- skitkul!) Jag måste inte bara för min egen skull utan för Elises skulle börja träna och jag vet liksom inte med vad? Det är klart att jag fattar att inte alla älskar att träna men de flesta verkar ju finna något i träningen som gör att de fortsätter, jag finner bara en miljon anledningar till att det är slöseri med min tid!
Men jag ska se om jag kan få till vattengympa/spinning nu när det drar igång i höst och sen kanske stavgång? Kan man gå stavgång med barn i bärsele? Typ som att bära 9 kg vikt på ryggen