• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Vill också vara en fluga på väggen! vilkken bra ide! Med risk för upptakt till vem som bräcker vem, så klart. Men nig dagäde det varit skönt att ha en stor stark brandman att förvisa ärkeas och slemkrypare dit pepparn gror! Nä, jag kan inte ens tänka på honom innan jag börjar få väldigt våldsamma idéer... Kramar om dig och omhuldar dig i lysande guld och kärlek då att hans elakheter inte rör dig. Kram!

• Leksi

Härligt att få göra om lite hemma Flamman! Och att få städa undan ärkeasets alla grejer! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Men shit vad läskigt med hunden! Förvånad Du tog det stoiskt måste jag säga. Jag hade varit som ett darrande asplöv tror jag. Men så tycker jag hundar är lite opålitliga också kattmänska som jag är. Flört Hur känns det i halsen nu?

Vilken härlig långpromenad ni hade igår Hvidis! Jag riktigt längtar tillbaka till Malmö när du skriver så! Och synd att jag inte bor där längre, då hade jag kunnat haka på er på minitrådfikan på fredag.

• Leksi

Kul att hälsa på på jobbet Ninnis och visa upp lilla underverket! ♥
    Har sparat receptet på dumlekladdkakan för framtida bruk. =)

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-08-17 08:36:33 följande:
    Ninnis: drömde om dig och lilla mini och din mamma i nat! Söt var han i allafall och din mamma var lite sträng :-O Fredag är e's födelsedag. Sk förbereda lite inför kalaset på lördag, men en snabbfika har jag helt klart tid till! Måste ju få lite luft...

Oh, fyller E år på fredag? Vilken tid passar dig? 
  • Hvidbrud

Daa! De varmaste kramarna till dig också såklart!!! Tänker mycket på dig och hoppas innerligt att du kommer i gängerna igen snart. Inte är man rolig när man inte får sova, och inte kan man göra det man gärna önskar, men du gör ju ditt bästa och mer är det absolut ingen som begär! Kramar om.

• Hvidbrud

Ninnis: mellan 9 och 15 passar mig. J är flexibel och sover och äter lite när och var det passar!

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-08-17 12:36:58 följande:
    Ninnis: mellan 9 och 15 passar mig. J är flexibel och sover och äter lite när och var det passar!
    Min bror ringde precis och de vill ev. komma ner från Norge på fredag, jag återkommer!

Nu  ska jag försöka göra mig iordning och köra till jobbet  
  • Leksi
    Hvidbrud skrev 2011-08-17 12:37:39 följande:
    Leksi: är du gammal malmöit?
    Ja, jag bodde där mellan 2001 och 2004. Superroliga år! Älskade stan men nu har jag inte varit där ja, sen 2005 tror jag.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård