• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa
    Hvidbrud skrev 2011-08-18 10:28:13 följande:
    Gissa om jag vill vara martyr och lägga mig ner och gråta och inte orka detta... Fem trappor upp och ner med en 2åring och en 3månaders och markasdar och malmöfestival på det... Blä blä blä blä blä blä blä blääääää!!!!!

Gaaaah!

Åh, så dåligt att informationen inte gick ut tidigare!

*lider brist på bra idéer utan får nöja mig med att stötta i martyrandet *

• Daa

Hvidis: ska kolla in det där.

Nu fick jag ett trött-il, och allt står stilla i huvudet. Läskigt. Jag har glömt bort att ta upp mat från frysen och barnen ska äta alldeles strax. Maken frågar mig något, jag ska fatta enkla beslut och det går inte. Jag blir bara frustrerad.

Måste gå.

Kramar.

• Norrskensflamman

Stora kramar till alla som skolar in barn på dagis, har febriga barn, sömnproblem, hissproblem, krassliga morföräldrar (95 år!!)  och stolta föräldrar till bebbar som vänder på sig Älskar er alla
    *vinkar till Dfk* Kul att du hittat tillbaka. Låter härligt med en nystart med maken. Eller vad man ska kalla det. Medvetenhet. Önskan att ta vara på varann. Härligt!

Jag har lite körigt. Dels på jobbet, men hemma också. Min väninna klappade ihop igår efter lång tids sjukdom och jag tar hand om hennes 9-åriga dotter ett par dagar med hon är inlagd. Dessutom hade T redan bjudit hem en kompis igår, så jag hade fyra småtjejer där hemma. Men det var kul, efter att vi ätit mamma Scans köttbullar och makaroner så ordnade de modevisning i vår långa hall, som förvandlades till Catwalk. Den stora stjärnmodellen var lilla K, som T och ena kompisen fixade i håret, sminkade, klädde upp. Den andra tjejen, som inte är så brydd om frisyrer o kläder utan mer brydd om dataspel, deklarerade coolt när jag frågade varför hon spelade Wii stället för att vara i "salongen" och fixa med de andra tjejerna; "Nä men jag är deras chef. De jobbar åt mig i salongen. Jag är chef så jag kan göra vad jag vill" konstaterade hon nöjt
    Dessa ungar.
    När jag tillslut fick alla att sova på de platser jag tänkt så var det ändå rätt skönt... Höra snusande barn och själv koppla av med en kopp te.
    Det lustiga var att när jag kom och skulle lägga mig i min säng så hade de bytt platser... det var plötsligt upptaget i min säng! Så jag fick krypa upp i överslafen i ungarnas våningssäng och sova där...

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-08-18 10:05:45 följande:
    Men han hade visst bett om sitt snus dagen efter op, så nog är det min morfar de har där, och inte har han blivit personlighetsförändrad iaf. 
    Heja morfar!
  • Ninnnis

Daa, vilken bra läkare du verkar ha iallafall. SKÖNT att du har haft två bra nätter. Nattligt tidsfördriv har jag tyvärr inga bra förslag på... Något dåligt tv-program eller film? Ljudbok lät som ett bra förslag. Fast mest av allt hoppas jag att du inte behöver fördriva tiden inatt. 'kramar om'

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-08-18 10:21:14 följande:
    Duktiga mini! J vände sig i soffan och det har bara hänt två ggr, men klart räknas det! visst kan vi skjuta upp till nästa vecka. E är på dagis torsdag och fredag om vi vill ha bebi träff.
    Torsdag eftermiddag eller fredag när som helst funkar för mig!
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-08-18 11:06:55 följande:
    Den andra tjejen, som inte är så brydd om frisyrer o kläder utan mer brydd om dataspel, deklarerade coolt när jag frågade varför hon spelade Wii stället för att vara i "salongen" och fixa med de andra tjejerna; "Nä men jag är deras chef. De jobbar åt mig i salongen. Jag är chef så jag kan göra vad jag vill" konstaterade hon nöjt
    Dessa ungar. 
    Underbart!

Så tråkigt med din väninna Hur går det med henne?

Det låter som du har bästa möjliga distrahering hemma ialla fall  
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård