• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Daa Fy så j-a jobbigt...  Jag vet inte vad jag ska säga ens en gång. Att inte få sova är ett H-VETE!!! 

Lanovia: fin-fina magen

Heloise!! Du är bara för underbar   Vet du att det du skrev åt mig igår när vi chattade, det har jag klippt ut och klistrat in med stora typsnitt i ett dokument som jag ska banne mig skriva ut och hänga upp på kylskåpet!!
    Efter att så länge, länge bara fått höra en massa skit, att man är ful, dum, fet, hemsk, ingen vill ha en, att man är omöjlig att leva med, att jag aldrig kommer få mig en karl osv osv, så är självförtroendet verkligen i BOTTEN.
    Dina ord igår kväll värmde så enormt och jag vill så gärna tro på dem.
    Hoppas du inte misstycker att jag citerar dig här:

Heloise säger till Flamman:

"Du är skitsnygg, smart, vältalig och verkar vara en underbar mor och vän.
    Dig kommer nå'n lycklig karl få på kroken och tro att han dött och kommit till himlen"

Tack Heloise för den peppningen, du anar inte hur mycket det betyder för mig. Jag blev minst 2 cm längre

Och det din kommentar här ovan med knullrufset... Gissa om jag är sugen???

Huset ser ju bedårande ut. Verkligen trivsamt! Och "lagom" liksom. Priset var ju helt okej också! Av alla hus du visat tidigare gillar jag detta bäst Hoppas, hoppas.

ELISE, fina, fina Elise Hjärta HOn är underbar, hon är så stark, så duktig och DU och Panzer är underbara föräldrar. Hon valde föräldrar med omsorg lilla Elise! Ni ger henne allt hon behöver, framför allt kärlek. Och fastän jag inte träffat Elise irl så lyser ju hennes styrka, charm och personlighet genom bilderna på henne. Man SER ju att det är en sjutusan till tjej!!

Jodå så att... nu när man ändrat realtionsstatus på Facebook från Gift till Singel (Skild lät så himla torrt och tråkigt. Bittert på nåt vis. Därför föredrar jag Singel.Låter MYCKET roligare!), så börjar sms:en strömma in, chaten på Facebook går varm... Ja, jag tror inte jag har en tråkig höst framför mig
  • Norrskensflamman

Jo, jag skrev att du och Panzer är underbara föräldrar och att Elise verkligen valde föräldrar med omsorg!!
    Och att fast jag inte träffat henne irl så SER man ju hennes styrka, man ser att hon är en sjutusan till tjej!!
    Och så skrev jag att SKILD lät så himla torrt o tråkigt. Bittert på nåt vis.
    Chatten på FB går varm...

• muggles

Heloise: härligt att Elise gör framsteg (klart hon gör!). Jättemysigt hus (speciellt det yttre med tomten etc) och inne kan ni ju göra i ordning så småningom. Jag menar, köket ser lite ålderstiget ut tex men det ser ändå fräscht ut. Så om bilderna inte ljuger ser det jättefint ut! Och vilket vrakpris (säger jag som köpte hus för drygt 4 ggr så mkt...).

Daa: men va f-n! Vilket helvete du måste ha... Men försök se det som att du behöver tabletterna just nu för att kunna sova, för du har varit sömnlös så länge nu. Det går inte att vända i en handvändning.

Lanovia: vilken fin mage! Shit, redan v25 - andras graviditeter går verkligen fort!!!

• muggles

Jag har lagt in en ny bild på Ada och Beda i mitt galleri...

• lanovia 08

Tack för snälla kommentarer om magen.

Men Daa Önskar jag kunde göra något för att hjälpa dig. Kan du inte ringa och prata med läkaren igen, eller det är ju fredag så du skall prata med henne idag eller? måste du hålla upp 3 dar med sömntabletterna just i början när du skall bryta det onda mönstret?

• lanovia 08

Heloise, du rör mig till tårar när du berättar om erat besök på HAB och hur bra sjukgymnasten är. Bra att det finns sådana människor. HOn är ju verkligen rätt person på rätt plats. Sug in det hon säger. Hade också haft svårt för att stanna kvar i rummet utan att börja gråta.
    Jag förstår att det måste vara jobbigt med allt öva öva öva och det är säkert jätteviktigt men tror också att det för E är viktigt med precis det du känner att du vill- bara gosa och få kärlek, känn inget dåligt samvete för att du inte orkar hela tiden.
    Ni är kanonföräldrar du och P, världens bästa för E. Och ni har verkligen fått en supersöt och fin dotter. Visst hon har problem och fungerar inte precis som de flesta andra barn men framför allt är hon ju en människa som alla andra, en jättefin sådan!
    *kram*

• lanovia 08

Flamman har glömt kommentera hundhändelsen. Fy vad hemskt. *ryser* men tur att det inte gick värre kunde ju slutat hur som helst.
    Härligt att få lite uppmärksamhet, hoppas du får en kanonhöst. Det är du värd!!!!! Skulle vilja skriva under på varenda ord Heloise skrev till dig!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård